Wadi wyróżniona tytułem must have
Kolekcja Wadi, najbardziej charakterystyczna z premier 2020 roku marki Nobonobo, otrzymała wyróżnienie must have, niezależny znak jakości za najlepsze polskie wdrożenia.
Kolekcja Wadi, na którą składają się sofa, fotel i pufa ujrzała światło dzienne 5 marca, podczas prezentacji pięciu nowych kolekcji Nobonobo. Niespełna miesiąc po premierze, projekt autorstwa Tomka Rygalika zdobył uznanie w prestiżowym plebiscycie must have. Zestaw mebli Rada Ekspertów doceniła za „formę, która w ciekawy sposób nawiązuje do designu lat 70. i 80. ubiegłego stulecia oraz wyważone proporcje i nowatorskie rozwiązania”.
I rzeczywiście, kolekcja Wadi jest jedną z najoryginalniejszych propozycji na polskim rynku. Meble składają się z wąskich modułów o szerokości 20 cm, które można łączyć ze sobą niemal w nieskończoność, zwiększając szerokość sofy i pufy. Pozwala to na ich precyzyjne dopasowanie do każdej przestrzeni domowej lub komercyjnej. Tapicerowane pokrowce Wadi można zdjąć i wyprać, co pomaga utrzymać je w czystości. Co więcej, kolekcja wpisuje się w założenia gospodarki cyrkularnej - produkt można rozłożyć na jednorodne materiałowo komponenty odpowiednie do ponownego przetworzenia. To wciąż jeszcze rzadko spotykane podejście do projektowania produktów.
– Przyświecały nam jasne założenia projektowe. Chodziło o harmonijne połączenie najlepszego komfortu, nowatorskiej konstrukcji oraz wysokiej funkcjonalności z uniwersalną, lecz przyciągającą wzrok formą. must have dla Wadi to dowód, że wspólnie z właścicielami marki Nobonobo, Moniką Struską i Tomaszem Matejczykiem, udało się nam osiągnąć zamierzony cel. Powstał produkt, który ma ogromny potencjał rynkowy, nie tylko w Polsce. Jesteśmy bardzo dumni z tej kolekcji i cieszymy się, że tak szybko została doceniona przez kolegów z branży – komentuje Tomek Rygalik, autor nagrodzonego projektu i dyrektor artystyczny Nobonobo.
Decyzję o wyróżnieniu tytułem must have kolekcji Wadi podjęła Rada Ekspertów złożona z uznanych architektów, przedstawicieli mediów oraz najważniejszych ośrodków wzornictwa. Odbywający się po raz 10. jubileuszowy plebiscyt organizowany jest przez Łódź Design Festival. Jego celem jest upowszechnianie polskiego designu, promowanie rodzimego biznesu oraz polskich projektantów. Co w kontekście obecnej sytuacji i inicjatywy #wspierampolskiemarki jest szczególnie wartościowe. www.nobonobo.pl
Nadesłał:
michalnowicki
|