Wakacje bez promili (u nieletnich)


Wakacje bez promili (u nieletnich)
2009-07-09
Kolejne partie win w specjalnych „kapturkach” z logotypem i hasłem ogólnopolskiej kampanii społecznej „PROMILE NIE DLA NIELETNICH” trafiają do sklepów w całym kraju, m.in. sieci Carrefour, Tesco, Auchan, E.Leclerc, Intermarché, Metro, Kaufland i Selgros.

Organizator kampanii, firma PARTNER CENTER, chce w ten sposób szczególnie uczulić handlowców na problem sprzedaży trunków nieletnim w okresie wakacyjnym, a także przestrzec młodzież przed skutkami wypoczynku połączonego z alkoholem.

- Nastolatkowie często sięgają po alkohol właśnie podczas wakacji, spędzanych nad wodą w towarzystwie rówieśników. Wielu nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, czym może się skończyć kąpiel pod wpływem alkoholu w morzu czy jeziorze, choć wstrząsających przykładów jest bez liku. Media niemal codziennie donoszą o kolejnych tragediach... Dlatego latem handlowcy powinni wykazać się szczególną odpowiedzialnością, bezwzględnie przestrzegając zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim - mówi KRZYSZTOF APOSTOLIDIS, prezes Partner Center, czołowego importera i dystrybutora win w Polsce. 

Kampania „Promile nie dla nieletnich" trwa od listopada. Jednym z jej elementów jest powołanie Forum Odpowiedzialnego Handlowca.Jego członkami zostają właściciele placówek handlowych, kadra kierownicza i sprzedawcy, którzy zobowiążą się do niesprzedawania alkoholu nieletnim oraz sprawdzania dokumentów tożsamości osób wyglądających na nieletnie, a chcących kupić alkohol. Każdy uczestnik Forum otrzymuje od organizatora Certyfikat Odpowiedzialnego Handlowca" , a także plakaty i przypinki propagujące ideę kampanii. Regulamin oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie internetowej Partner Center www.wina.net.pl.

W ramach kampanii zorganizowany został również - rozstrzygnięty w kwietniu - konkurs dla wychowawców na scenariusz lekcji poświęcony problematyce antyalkoholowej. Zadaniem uczestników było napisanie ciekawego scenariusza i zorganizowanie zajęć na jego podstawie. Patronat nad kampanią objęli: Polska Rada Centrów Handlowych, magazyny „Handel", „Supermarket Polska" , „Poradnik Handlowca" „Poradnik restauratora" i „Handlowiec" oraz portal galeriehandlowe.pl.

Nadesłał:

Abilita Communications
http://www.abilita.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl