Warszawskie autobusy przypominają, by sprawdzać promile
Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii promującej bezpieczeństwo na polskich drogach. Na 15 warszawskich autobusach pojawiły się informacje o dwóch programach odpowiedzialnościowych – „Sprawdź promile” oraz „Prowadzę. Jestem trzeźwy”.
Kampania z wykorzystaniem nośników komunikacji miejskiej rozpoczęła się 6 sierpnia i potrwa miesiąc. W tym czasie na tyłach 15 autobusów firmy Mobilis, obsługujących najbardziej uczęszczane warszawskie linie, zostaną umieszczone reklamy promujące programy odpowiedzialnościowe „Sprawdź promile” oraz „Prowadzę. Jestem trzeźwy”. Dodatkowo w pojazdach zostanie wyeksponowanych 150 plakatów informujących o programach. Pasażerowie podróżujący wybranymi autobusami będą mieli okazję zapoznać się z głównymi hasłami wspomnianych akcji społeczno-edukacyjnych. Na plakatach zostaną także zamieszczone QR kody kierujące na stronę programu „Prowadzę. Jestem trzeźwy” oraz umożliwiające pobranie bezpłatnej aplikacji „Sprawdź promile”, która działa jak alkomat w telefonie.
Edukacja w autobusach i taksówkach
Działania w warszawskiej komunikacji miejskiej to kolejny etap współpracy Kompanii Piwowarskiej
z księdzem Piotrem Brząkalikiem, Duszpasterzem Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i Business Consulting. Wcześniej w ramach wspólnych działań taksówkarze z 10 polskich miast otrzymali breloczki do kluczy z logiem obu programów oraz „odpowiedzialne” miętówki z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile” i QR kodem umożliwiającym pobranie aplikacji.
Wykorzystując pojazdy komunikacji miejskiej do promocji naszych działań, chcemy dotrzeć do jak największej liczby uczestników ruchu drogowego. Wierzymy, że akcja zwróci uwagę zarówno kierowców, jak i pasażerów oraz pozwoli zwiększyć świadomość warszawiaków w zakresie bezpieczeństwa na drodze – mówi Krzysztof Gmyrek, współorganizator akcji „Prowadzę. Jestem trzeźwy”.
Kompania Piwowarska już od trzech lat prowadzi swój sztandarowy program odpowiedzialnościowy „Sprawdź promile”. W tym czasie projekt wsparło wielu partnerów, dla których bezpieczeństwo na drogach jest priorytetem.
Programy „Sprawdź promile” i „Prowadzę. Jestem trzeźwy” łączy wspólny cel – promowanie odpowiedzialnego zachowania na drodze, które polega m.in. na nieprowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu. W razie wątpliwości aplikacja mobilna „Sprawdź promile” pomaga kierowcom podjąć odpowiedzialną decyzję, określając ilość promili we krwi oraz wskazując czas, po jakim można bezpiecznie usiąść za kierownicą – podkreśla Katarzyna Radecka, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej.
50 000 Polaków sprawdziło promile
W ramach programu „Sprawdź promile” Kompania Piwowarska przygotowała bezpłatną aplikację mobilną, która po wprowadzeniu danych użytkownika (płeć, wiek, waga, ilość wypitego alkoholu i czas zakończenia konsumpcji) poda ilość promili w organizmie i wyliczy orientacyjny czas, po którym bezpiecznie można usiąść za kierownicą samochodu, oraz pozwoli szybko i sprawnie zamówić taksówkę. Aplikacja jest dostępna na różne modele telefonów, w tym iPhone’y, Androidy i telefony obsługujące aplikację java. Można ją pobrać na swój telefon poprzez odczytanie QR kodu na stronie www.abcalkoholu.pl lub z AppStore (dotyczy iPhone’ów) oraz z Google Play (dotyczy Androidów). Z aplikacji można także skorzystać za pośrednictwem Facebooka, pod adresem http://apps.facebook.com/sprawdzpromile. Dotychczas już ponad 50 000 Polaków sprawdziło ilość promili w organizmie.
Więcej informacji o programie Sprawdź Promile na stronie www.abcalkoholu.pl
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
wojciech.mrugalski@kp.sabmiller.com
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
www.kp.pl
Regulamin, Polityka Prywatności i Polityka Cookies Grupy Kafito