Wartość globalnej sprzedaży chipsów firmy PepsiCo przekroczyła 10 mld USD


Wartość globalnej sprzedaży chipsów  firmy PepsiCo przekroczyła 10 mld USD
2012-03-26
W skład globalnego portfolio firmy PepsiCo wchodzą legendarne marki chipsów Lay’s, Walkers, Smith’s i Sabritas .

Firma PepsiCo ogłosiła, że chipsy ziemniaczane z charakterystyczną „Słoneczną Wstęgą” („Banner Sun”) osiągnęły sprzedaż detaliczną o wartości ponad 10 miliardów dolarów rocznie, głównie dzięki marce Lay’s, niekwestionowanemu liderowi na rynku chipsów ziemniaczanych.

 

„Słoneczna Wstęga” widoczna na opakowaniach wiodących marek chipsów ziemniaczanych, takich jak Lay’s, Walkers, Smith’s i Sabritas stała się symbolem jakości na całym świecie. Ponadto, Lay’s i Walkers znajdują się wśród wiodących marek PepsiCo, z których każda generuje sprzedaż detaliczną na poziomie przynajmniej miliarda dolarów rocznie. Od 2000 roku ich liczba zwiększyła się dwukrotnie i obecnie obejmuje 22 linie produktów. 

 

Ekspansja na rynkach międzynarodowych przyczyniła się do sukcesu marek chipsów ziemniaczanych firmy PepsiCo. Około 60% sprzedaży produktów ze „Słoneczną Wstęgą” pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych. Dziesięć kluczowych rynków to: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Rosja, Kanada, Hiszpania, Australia, Chiny, Meksyk, Holandia i Indie.

 

„PepsiCo koncentruje się na rozwoju największych marek artykułów żywnościowych i napojów. Sukces rynkowy udowadnia, że podejmowane przez nas wysiłki przynoszą efekty” - powiedział Salman Amin, dyrektor marketingu PepsiCo. „Dzięki produktom Lay’s, Smith’s i Sabritas, budujemy jedną z najsilniejszych marek, uwielbianych przez konsumentów na całym świecie. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania pracowników firmy PepsiCo - od rolników po osoby, które każdego dnia zajmują się produkcją, sprzedażą i dystrybucją naszych produktów” - dodał Salman Amin.

 

Międzynarodowy sukces chipsów z charakterystyczną „Słoneczną Wstęgą” możliwy jest dzięki:

 

  • Doskonałemu smakowi produktów: PepsiCo dostosowuje smak chipsów do lokalnych gustów konsumentów na całym świecie. Najpopularniejsze smaki to: Lay’s Magic Masala z Indii, Lay’s Red Caviar z Rosji, Lay’s Numb & Spicy Hot Pot z Chin, Lay’s Cheese & Onion z Wielkiej Brytanii, Lay’s Sabritas Adobadas (tomato & chili) z Meksyku oraz Lay’s Classic ze Stanów Zjednoczonych.

 

  • Innowacyjnym działaniom marketingowym: PepsiCo wykorzystuje siłę swojej marki
    na całym świecie, aby wspólnie z konsumentami rozbudowywać portfolio chipsów ziemniaczanych. Przykładowo, w ramach kampanii „Wymyśl nowy smak”, którą
    po raz pierwszy przeprowadzono w Wielkiej Brytanii w 2008 roku, PepsiCo jako jedna
    z pierwszych firm wprowadziła na rynek nowe produkty, opracowane wspólnie
    z konsumentami. Za pośrednictwem mediów tradycyjnych i portali społecznościowych zaproszono konsumentów do zaprezentowania pomysłów na nowy smak chipsów ziemniaczanych. Kampanię „Wymyśl nowy smak” ogłoszono już w 30 krajach.

 

  • Lokalnym uprawom: Jako jedna z największych na świecie firm typu „seed-to-shelf”, czyli kontrolujących proces powstawania produktu, od upraw aż po dystrybucję
    do sklepów, PepsiCo dostarcza ponad 4 miliony ton ziemniaków rocznie do produkcji artykułów żywnościowych. Aby zapewnić stałą dostawę wysokiej jakości ziemniaków, potrzebnych do wytwarzania chipsów o doskonałym smaku, firma współpracuje
    z lokalnymi rolnikami.

 

  • Skutecznej strategii biznesowej: Firma PepsiCo posiada jedną z najlepszych
    na świecie strategii wejścia na rynek, obsługując ponad 100 000 tras dostaw i docierając do około 10 milionów punktów sprzedaży tygodniowo, generując dzienną sprzedaż
    na poziomie ponad 300 milionów dolarów. Zdolność produkcji, sprzedaży i dostawy swoich produktów na tak dużą skalę jest kluczowa dla rozwoju portfolio marek chipsów ziemniaczanych. Frito-Lay North America była jedną z pierwszych firm, które zaadoptowały system bezpośrednich dostaw produktów do sklepów, pozyskując w ten sposób ponad 500 000 klientów detalicznych tygodniowo.

 

W Polsce „Słoneczna Wstęga” kojarzy się jednoznacznie z marką Lay’s, która towarzyszy polskim konsumentom już od 16 lat i jest niekwestionowanym liderem na rynku chipsów ziemniaczanych. Frito Lay Poland, dystrybutor chipsów Lay’s, podejmuje nieustanne starania, aby sprostać wymaganiom konsumentów, oferując coraz to nowe smaki i unikalne receptury:

 

  • Klasyczne chipsy Lay’s doceniają nawet najbardziej wymagający konsumenci, którzy dzięki szerokiej i różnorodnej ofercie smakowej zawsze znajdą przekąskę odpowiadającą swoim preferencjom.

 

  • Z kolei Lay’s Prosto z Pieca to jedyne na polskim rynku chipsy wypiekane w piecu, dzięki czemu mają wyjątkowy smak i aromat. Ponadto zawierają o 70% tłuszczu mniej niż zwykłe chipsy i są doskonałą lekką przekąską.

 

  • Lay’s Strong  stanowią propozycję dla amatorów ostrych smaków. Grubo krojone, karbowane chipsy z dodatkiem specjalnej mieszanki pikantnych przypraw to przekąska, która pasuje idealnie do spotkań w męskim gronie.

 

Ponadto w marcu br. na polskim rynku pojawiły się cztery zupełnie nowe smaki: aromatyczna Holenderska Deska Serów, bogata Włoska Pizza Pepperoni, pikantne Węgierskie Leczo
i kremowe Polskie Kurki w Śmietanie. Konsumenci sami mogą zdecydować, który smak jest najlepszy biorąc udział w konkursie „Puchar Smaków Lay’s”.

 

 

 

 

 

O firmie PepsiCo

 

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów żywnościowych i napojów, ze średniorocznymi przychodami sięgającymi ponad 65 mld dolarów. Portfolio marek PepsiCo obejmuje 22 linie produktowe, z których każda generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay i Pepsi-Cola – wytwarzają setki pożywnych i smacznych artykułów spożywczych i napojów, które niosą radość konsumentom na całym świecie. Wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Performance with Purpose”. Starając się oferować szeroki wybór zdrowych, łatwo dostępnych i przynoszących radość produktów, ograniczając swój wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań, zapewniając znakomite warunki pracy naszym współpracownikom, szanując, wspierając i inwestując w rozwój społeczności lokalnych, gdzie działamy. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com  oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 

Odwiedź PepsiCo na:

·         Twitter (@PepsiCo)

·         Facebook (@http://www.facebook.com/PepsiCoPolska)

·         PepsiCo Blogs

·         PepsiCo Press Releases

·         PepsiCo Multimedia

·         PepsiCo Videos

Nadesłał:

United PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl