Wdrożenie Microsoft Dynamics AX w spółce KGHM Letia
Spółka KGHM Letia wdrożyła Microsoft Dynamics AX w celu automatyzacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, podniesienia jakości pracy pracowników oraz zapewnienia klientom dopasowanej do ich oczekiwań oferty.
Wprowadzenie
KGHM Letia - Legnicki Park Technologiczny S.A. to młoda i dynamicznie rozwijająca się spółka, która wspiera działanie i rozwój przedsiębiorstw. Park Technologiczny oferuje nieruchomości gruntowe wraz z infrastrukturą i dostępem do specjalistycznych mediów oraz powierzchnie biurowe do wynajęcia. Spółka wspiera powstawanie i rozwój innowacyjnych firm oraz pośredniczy w kontaktach między biznesem a środowiskiem naukowo-badawczym.
KGHM LETIA oferuje przedsiębiorcom wiele usług umożliwiających firmom skupienie się na swojej podstawowej działalności. Misją Parku jest kreowanie konkurencyjnej gospodarki regionu poprzez tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju nowoczesnych inwestycji.
Wyzwanie
KGHM Letia - Legnicki Park Technologiczny S.A. jest przedsiębiorstwem o złożonej działalności, związanej z oferowaniem nieruchomości, nowoczesnych technologii oraz usług doradczych.
Ze względu na dynamiczny rozwój firmy, jej bogatą ofertę oraz chęć pozyskania szerokiego grona odbiorców usług, KGHM Letia potrzebowała narzędzia, które wspomogłoby jej funkcjonowanie w osiąganiu powyższych celów.
Najistotniejsze z punktu widzenia działalności przedsiębiorstwa było usprawnienie i zautomatyzowanie pracy działu finansowo-księgowego. Ponadto firmie zależało na systemie, który będzie czytelny, wszechstronny, obejmie swoim działaniem wszystkie działy funkcjonujące w przedsiębiorstwie, umożliwiając tym samym wielopłaszczyznową analizę zawartych w nim informacji.
Rozwiązanie
O wyborze rozwiązania Microsoft Dynamics AX zadecydowały dwa podstawowe czynniki. Po pierwsze - duże możliwości, jakie oferuje system w zakresie usprawnienia prac działów finansowo-księgowych. Automatyzacja pracy w tym obszarze była najpilniejszą potrzebą KGHM Letia. Z drugiej strony - duża elastyczność rozwiązania. Dynamics AX dopasowuje się do profilu działalności przedsiębiorstwa, spełniając jego indywidualne potrzeby. Narzędzie można łatwo modyfikować - dodawać bądź usuwać funkcjonalności, co gwarantuje dostosowanie się firmy do stale zmieniających się oczekiwań klientów i wymogów rynkowych oraz nadążania za konkurencją.
„Decyzja o wyborze systemu była inwestycją strategiczną. Oczekiwaliśmy, że nowe oprogramowanie wesprze naszą firmę w sprawnej adaptacji do zmiennych warunków branży, w której funkcjonujemy, a dzięki funkcjom analitycznym pomoże dostrzec i wykorzystać nadarzające się okazje biznesowe." - mówi Lidia Ciesielska, Prezes Zarządu, KGHM Letia - Legnicki Park Technologiczny S.A.
Firma KGHM Letia chciała wybrać i wdrożyć takie rozwiązanie, które w miarę upływu czasu i rozwoju przedsiębiorstwa byłoby w stanie dostosować się do nowych warunków. Modułowa budowa systemu Microsoft Dynamics AX idealnie pasowała do tej wizji.
„Wdrożenie systemu odbyło się bez zakłóceń. Staraliśmy się tak dopasować rozwiązanie do oczekiwań KGHM Letia, aby usprawnić przepływ informacji w firmie, a w szczególności usprawnić zarządzanie centrami działalności." - mówi Andrzej Sęk, konsultant Mercus Software Sp. z o.o.
Jak to działa?
Microsoft Dynamics AX stanowi rozwiązanie klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning) umożliwiające zarządzanie zasobami i procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie.
System pozwala kierownictwu firmy na wgląd w kondycję całego przedsiębiorstwa. Dzięki temu, iż Dynamics AX udostępnia narzędzia raportująco-analityczne, pracownicy firmy zyskują możliwość przeprowadzania gruntownej analizy biznesowej, która umożliwia określenie priorytetów działalności przedsiębiorstwa. Funkcjonalności Microsoft Dynamics AX pomagają pracownikom firmy w analizie danych za pomocą wskaźników KPI, Microsoft Office Outlook czy Microsoft Office Sharepoint Server.
Przyjazny w obsłudze interfejs narzędzia, wyglądem i obsługą przypominający inne produkty Microsoft, pozwala pracownikom na łatwy start i późniejsze użytkowanie systemu oraz redukcję czasu i kosztów potrzebnych na szkolenia pracowników z jego obsługi. Widok główny użytkownika aplikacji wspomaga pracowników w organizacji i ustalaniu priorytetów, umożliwiając terminowe wykonywanie zadań
Ponadto, Dynamics AX integruje się z innymi produktami Microsoft (Excel, Outlook, SharePoint Server), co również zapewnia pracownikom przyjazne środowisko pracy.
Funkcjonowanie KGHM Letia wiąże się również z prowadzeniem dużej ilości projektów, co związane jest z bieżącym kontrolowaniem efektywności, kosztów i przychodów, pracochłonności oraz zapotrzebowanie na różne zasoby związane z poszczególnymi przedsięwzięciami.
„Cały proces wdrożenia zajął około 3 miesięcy. Obecnie z rozwiązania korzysta kilku użytkowników, ale ze względu na dynamiczny rozwój firmy liczba ta z pewnością wzrośnie." - mówi Jolanta Dubiel, Główny Księgowy, KGHM Letia - Legnicki Park Technologiczny S.A.
Korzyści biznesowe
Microsoft Dynamics AX dla KGHM Letia stanowi rozwiązanie, które automatyzuje większość kluczowych procesów wewnątrz przedsiębiorstwa, dzięki czemu pracownicy jeszcze wydajniej wykonują swoje codzienne obowiązki.
Szybkie i elastyczne narzędzia księgowe spowodowały zmniejszenie obciążenia pionu księgowości oraz umożliwiły wykonywanie zaawansowanego raportowania operacyjnego i kontrolnego.
Dzięki Microsoft Dynamics AX kierownictwo firmy zyskało znacznie szybszy dostęp do informacji zarządczych, związanych m.in. z kontrolą i analizą kosztów. Automaty księgowe wprowadzone do ewidencji środków trwałych w obszarze sprzedaży pozwoliły zminimalizować proces księgowania transakcji o 30%.
Wykorzystanie funkcjonalności w subskrypcjach dla faktur pochodzących z zamówień sprzedaży umożliwiło skrócenie procesu fakturowania o 20% w skali miesiąca. Natomiast dzięki prowadzeniu analityki na tzw. wymiarach finansowych (funkcjonalność Dynamics AX) w firmie nie występuje problem związany z czasochłonną rozbudową kont. Microsoft Dynamics AX to system, który pozwala firmie KGHM Letia na dalszy, dynamiczny rozwój.
Referencje
„Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics AX w naszej firmie można nazwać „błyskawicznym wdrożeniem". Po przeanalizowaniu potrzeb i wymagań firmy konsultanci z Mercus Software zaprezentowali, w jaki sposób rozwiązanie Microsoft Dynamics AX może zautomatyzować pracę i usprawnić działanie kluczowych obszarów przedsiębiorstwa. Wizja nakreślona przez konsultantów Mercus Software idealnie pasowała do naszych wyobrażeń i oczekiwań. Możemy teraz w pełni skupić się na prowadzonym biznesie - spełniać różne zapotrzebowania klientów, a tym samym zwiększać konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa." - podsumowuje Jolanta Dubiel, Główny Księgowy, KGHM Letia - Legnicki Park Technologiczny S.A.
Microsoft Dynamics
Dynamics jest integralną częścią Microsoft, oferującą szeroki zakres zintegrowanych rozwiązań biznesowych dla rynku dużych i średnich przedsiębiorstw. Oferta firmy w tym zakresie obejmuje systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem (ERP) oraz systemy wspomagające zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Rozwiązania te pomagają dużym i średnim przedsiębiorstwom w tworzeniu i ulepszaniu łączności z klientami, pracownikami, partnerami i dostawcami.
Głównymi produktami Microsoft Dynamics oferowanymi na rynku polskim są: Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics NAV oraz Microsoft Dynamics CRM.
Aplikacje Microsoft Dynamics optymalizują strategiczne procesy biznesowe w organizacji, tj.: zarządzanie finansami, zasobami ludzkimi, łańcuchem dostaw i usługami, projektami, relacjami z klientami oraz e-handel, analitykę i produkcję.
Rozwiązania Microsoft Dynamics są sprzedawane przez sieć firm współpracujących - Partnerów, którzy posiadają wyspecjalizowane zespoły wdrożeniowe, szkoleniowe i serwisowe. Obecnie do sieci Partnerów Microsoft Dynamics na świecie należy ponad 4500 resellerów (VAR), integratorów systemowych, konsultantów, niezależnych dostawców oprogramowania (ISV), firm doradczych oraz dostawców zintegrowanych rozwiązań biznesowych i usług.
Ponad 305 000 firm i organizacji na całym świecie używa rozwiązań Microsoft Dynamics.
Więcej informacji na temat systemu Microsoft Dynamics:
http://www.microsoft.com/poland/dynamics/
Informacje na temat produktów i usług Microsoft można uzyskać kontaktując się z polskim oddziałem firmy:
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
Tel. +48 (22) 594 10 00
Faks +48 (22) 594 10 02
http://www.microsoft.com/poland/dynamics/
Partner Microsoft Dynamics przeprowadzający wdrożenie:
Mercus Software Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 15a
59-300 Lubin
Tel. + 48 (76) 724 73 73
Faks +48 (76) 724 73 72
www: www.msft.pl
email: info@msft.pl
Nadesłał:
EW
|