Wewnętrzny networking receptą na rozwój biznesu
UBS w Krakowie świętuje wzrost zatrudnienia i zdobywa Employer Branding Excellence Award
W maju 2012 roku krakowskie biuro UBS osiągnęło liczbę 400 pracowników. Wydarzenie to stało się okazją dla firmy i zatrudnionych w niej osób do wspólnego działania wykraczającego poza standardowy zakres pracy.
Informację o wyniku zatrudnienia ogłosił Antony Roberts-York, prezes UBS Poland Service Centre (UBS PSC), na kwartalnym spotkaniu dla wszystkich pracowników. Następnego dnia o sile i randze wydarzenia mógł się przekonać każdy wchodzący do siedziby firmy: szklany szyb windowy w holu glównym biurowca oklejono logo UBS z poszczególnymi cyframi kluczowej liczby. Zaskakujący pomysł został wsparty plakatami, gdzie na zdjęciach widnieje „400" wkomponowane w przestrzeń biurową i posłużył za wskazówkę dla chętnych do udziału w rozpoczętym w tym dniu konkursie na zwizualizowanie w możliwie najbardziej kreatywny sposób liczby 400. Prace w formie zdjęć i grafik publikowano na firmowej platformie społecznościowej Connections w dwóch kategoriach - indywidualnej i zespołowej. Okolicznościowe smycze, które każdy mógł znaleźć na swoim biurku po przyjściu do biura, to już tylko drobny praktyczny dodatek do kampanii i do nagród przewidzianych w konkursie.
Tego rodzaju dodatkowe incjatywy to dla pracowników UBS codzienność, spotykają się bowiem nie tylko na zajęciach sportowych, ale też wspólnie angażują w działania na rzecz społeczności lokalnej w ramach stałych programów CSR: Community Affairs i Diversity. Ponadto, pomagają sobie wzajemnie podwożąc się do pracy w ramach „carpoolingu" czy też wymieniając się doświadczeniami na firmowym czacie dla rodziców. Wiele z tworzonych przez nich projektów ma swoje odzwierciedlenie w przestrzeni biurowej: miesiąc ekologii pod hasłem „GreenUp Your Life" pozwolił na zwiększenie w miejsu pracy ilości roślin, które pracownicy wcześniej samodzielnie przesadzali, natomiast inauguracja programu wyróżniającego menadżerów o wyjątkowych zdolnościach w budowaniu zespołu wprowadziła w biurze piłkarskie akcesoria i sportową atmosferę. Obecnie firma wciela w życie inicjatywę udziału w biegu sztafetowym o nazwie Krakow Business Run, którego celem jest pomoc charytatywna dla podopiecznej Fundacji Poza Horyzonty. Krakowskie biuro UBS nie tylko wspiera pracowników chcących wziąć udział w biegu, ale też jest jednym z inicjatorów i współorganizatorów imprezy obok Radisson Blu Hotel Kraków, Gminy Miejskiej Kraków, Fundacji Poza Horyzonty oraz firmy Luxoft - sponsora biegu.
Główny powód, dla którego zaangażowanie w dodatkowe tematy i akcje jest wśród pracowników tak popularne, to możliwość pokazania swoich talentów i rozwój umiejętności w dziedzinach, które nie tylko łączą się z ich podstawowym zakresem obowiązków, ale również z ich pasjami i hobby. Jest to także doskonała okazja do poznania osób z innych działów, z którymi niejednokrotnie nie mają styczności na co dzień. Dzięki temu pracownicy poszerzają grono swoich kontaktów i dowiadują się o zainteresowaniach i kluczowych kompetencjach kolegów. Tę sieć rozwijania kontaktów wspierają także formalne programy: Problem Solving Machine, program mentoringowy oraz Thank You Program wyróżniający najbardziej zaangażowanych w ponadstandardową współpracę pracowników.
Dlaczego firma tak dużo uwagi poświeca współdziałaniu i tzw. networkingowi wśród pracowników UBS w krakowskim biurze? „Współpraca osób zatrudnionych w PSC oraz ich zaangażowanie w projekty pozazawodowe ma ogromny wpływ na integrację pracowników, ale też przynosi wymierne efekty w pracy. Poszerzanie horyzontów oraz sieci kontaktów naszych pracowników przekłada się na poszerzanie portfolio projektów prowadzonych z biurami UBS w innych lokalizacjach. Po prostu możemy więcej ucząc się od siebie, a to wpływa na rozwój krakowskiego biura jako centrum usług biznesowych dla UBS. Dzięki temu biuro przejmuje nowe (coraz bardziej zaawansowane) projekty i zatrudnia kolejnych pracowników w Krakowie", podsumowuje Monika Gawinecka, dyrektor ds. komunikacji. Stąd już tylko krok do kolejnej okazji, żeby świętować i tworzyć nowe wspólne ciekawe inicjatywy.
30 maja 2012 roku UBS Poland Service Centre otrzymało wyróżnienie w kategorii Doskonała Kampania Rekrutacyjna Offline w ogólnopolskim konkursie Employer Branding Excellence Awards. Nagroda została wręczona podczas Konferencji Employer Branding Management Summit w Warszawie.
O UBS Poland Service Centre (UBS PSC):
UBS jest jedną z wiodących instytucji finansowych oferujących globalnie usługi w trzech obszarach: zarządzania majątkiem, zarządzania aktywami oraz bankowości inwestycyjnej. Założone w 2007 roku biuro UBS PSC w Krakowie zatrudnia obecnie 400 specjalistów, którzy współpracują z zespołami UBS na świecie zapewniając im wsparcie w kluczowych obszarach tzw. nowoczesnych usług biznesowych. W krakowskim oddziale pracują już m. in. zespoły zarządzania ryzykiem, analizy rynkowej, raportowania finansowego i controllingu, a także dział prawny, IT, marketingu oraz jakości. Więcej informacji o firmie na stronie: www.ubs.com/polandcareers