Wielki Instagram Świątecznej Pomocy
Gdyby każde polubienie na Instagramie było warte złotówkę, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrałaby w tym roku o ponad milion złotych więcej.
Większość Polaków co roku angażuje się w pomoc Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy – jako wolontariusze, uczestnicząc w organizowanych przez fundację imprezach finałowych, czy po prostu wrzucając pieniądze do puszki. Okazuje się, że dobroczynnością lubimy też się chwalić – na przykład na zdobywającym coraz większą popularność Instagramie. Agencja Solski Burson-Marsteller przeanalizowała treści, które od 1 do 13 stycznia pojawiały się na Instagramie, oznaczone hashtagami #WOŚP i #WOSP.
– Od 1 do 13 stycznia Polacy opublikowali na Instagramie niemal 20 tysięcy zdjęć i filmów oznaczonych hashtagami #WOŚP i #WOSP – mówi Adam Kaliszewski, Digital Strategist w Solski Burson-Marsteller – oczywiście znaczników, które towarzyszyły multimediom z 23 finału WOŚP było więcej, ale wzięliśmy pod uwagę te najpopularniejsze.
18 052 zdjęcia i 1 019 filmów opublikowanych w badanym okresie zebrało łącznie 1 114 827 polubień, zostały też skomentowane 26 342 razy.
– Gdyby każdy „lubiący” wrzucił do orkiestrowej puszki złotówkę, datki od samych użytkowników serwisu Instagram w Polsce przekroczyłyby milion złotych – mówi Adam Kaliszewski. – Nawet samo propagowanie idei WOŚP na tym zupełnie podstawowym poziomie zasługuje na uwagę ze względu na prawdziwą masowość na Instagramie, natomiast warto też podkreślić, że w wirtualny sposób do akcji Jurka Owsiaka włączyli się liczni celebryci popularni wśród młodzieży – np. Dawid Kwiatkowski, Maffashion, Margaret, czy vlogerka Littlemooonster96. – dodaje Kaliszewski.
10 najpopularniejszych zdjęć z hashtagiem #WOŚP | ||
Użytkownik | Polubień | Link |
@kwiatkowsky | 14772 | http://instagram.com/p/xuCD15gj4r/ |
@kwiatkowsky | 13766 | http://instagram.com/p/xujU1XAjwX/ |
@maffashion_official | 11209 | http://instagram.com/p/xYw3J9BA54/ |
@karolklos | 8747 | http://instagram.com/p/xuajMQH2ay/ |
@margaret_official | 7566 | http://instagram.com/p/xuDeqOqVVT/ |
@adamox9 | 7375 | http://instagram.com/p/xua6Upza21/ |
@olciiak | 7017 | http://instagram.com/p/xuZIlqnh5J/ |
@w_kracze | 6868 | http://instagram.com/p/xtoVksjCAd/ |
@margaret_official | 5190 | http://instagram.com/p/xwIQEtqVU_/ |
@kasiasokolowska_official | 5086 | http://instagram.com/p/xuiJ1cyzww/ |
10 najpopularniejszych zdjęć z hashtagiem #WOSP | ||
Użytkownik | Polubień | Link |
@littlemooonster96 | 15176 | http://instagram.com/p/xtoxwHmTKF/ |
@maffashion_official | 13432 | http://instagram.com/p/xtgWG8BA16/ |
@maffashion_official | 11417 | http://instagram.com/p/xudicchA3v/ |
@la.karo | 9026 | http://instagram.com/p/xtXoDoo6Wg/ |
@maffashion_official | 8074 | http://instagram.com/p/xuMJpoBAxH/ |
@maffashion_official | 7986 | http://instagram.com/p/xuMNuEBAxR/ |
@maffashion_official | 7290 | http://instagram.com/p/xuS4WxhA_L/ |
@sieradzky | 6000 | http://instagram.com/p/xXe_-IrPkt/ |
@jacmonika | 4826 | http://instagram.com/p/xtqL0Ymqod/ |
@pilewiczigor | 4635 | http://instagram.com/p/xwjN0hvXUy/ |
Zgodnie z przewidywaniami, od początku stycznia liczba zdjęć i filmów publikowanych na Instagramie z hashtagami #WOŚP i #WOSP stopniowo rosła, aby 11 stycznia,
w dniu finału, osiągnąć apogeum – opublikowano wtedy niemal 14 tysięcy z łącznej liczby 19 071 filmów i zdjęć. W czasie ścisłego finału (19:00-20:00, 11 stycznia) polscy użytkownicy serwisu Instagram wysłali 1779 zdjęć i filmów, co oznacza,
że kolejne materiały z hashtagami #WOSP lub #WOŚP publikowane były średnio co 2 sekundy!
Co ciekawe, drugim najpopularniejszym hashtagiem, występującym łącznie z #WOŚP było #polishgirl – oznacza to wprost, że liczne fotografie z finału Orkiestry to tzw. „selfie” użytkowniczek serwisu.
10 najpopularniejszych hashtagów występujących razem z #WOŚP
#pomagamy | 1618 |
#polishgirl | 1325 |
#orkiestra | 1013 |
#pomocy | 950 |
#wielka | 935 |
#love | 893 |
#2015 | 881 |
#świątecznej | 814 |
#l4l | 746 |
#wielkaorkiestraświątecznejpomocy | 744 |
O analizie: Badanie, przeprowadzone przy użyciu autorskich narzędzi analitycznych Burson-Marsteller, objęło okres od 1.01.2015 do 13.01.2015. Analizowane hashtagi to #WOŚP i #WOSP. W wykresach i tabelach poświęconych każdemu z hashtagów odjęto liczbę wpisów oznaczonych drugim z nich (odpowiednio 659 wpisów
z kategorii #WOSP i 645 z kategorii #WOŚP).
Nadesłał:
ma_ks
|