Wiodące biuro analityczne uznało Oracle za lidera w kategorii zarządzania treściami internetowymi
Firma Gartner Inc. wymieniła firmę Oracle wśród liderów w swoim najnowszym raporcie „Magic Quadrant for Web Content Management” (Magiczny kwadrant rozwiązań do zarządzania treściami internetowymi).
Raporty Magic Quadrant firmy Gartner określają pozycje producentów w określonych polach, oceniając kompletność ich wizji oraz zdolność jej realizacji.
W opinii firmy Gartner „Rynek rozwiązań do zarządzania treściami internetowymi (Web Content Management ― WCM) odgrywa coraz większą rolę w zwiększaniu wydajności przedsiębiorstw. Stał się centralnym punktem koordynacji inicjatyw podejmowanych dla zwiększania obecności firm w Internecie. Działania takie stały się ostatnio bardzo zaawansowane i coraz bardziej istotne w korporacyjnych strategiach biznesowych. Z tych powodów, rozwiązania WCM stają się kluczowe dla organizacji pragnących z powodzeniem zrealizować strategię „optymalizacji kanału internetowego” (OCO - online channel optimization), która zawiera takie aspekty, jak zwiększanie satysfakcji klientów, e-handel, marketing w sieci i wielokanałowy, a także konsolidowanie zasobów internetowych.
Firma Gartner stwierdziła też, że „Liderzy rynku powinni stymulować jego transformację. Liderzy mają najwyższą ocenę łączną za kompletność wizji i zdolność jej realizacji. Firmy te radzą sobie znakomicie i są przygotowane na przyszłe wyzwania dzięki jasno sformułowanej wizji. Mają solidnych partnerów handlowych, prowadzą działalność w wielu regionach, osiągają jednolity poziom rentowności oraz zapewniają obsługę szerokiej gamy platform i wysoki poziom obsługi klientów. Ponadto zajmują dominującą pozycję na jednym lub wielu rynkach technologicznych lub branżowych. Liderzy mają świadomość, że ich rozwiązania funkcjonują w określonym ekosystemie, do którego muszą się dostosować. Liderzy mogą prezentować wdrożenia w przedsiębiorstwach, oferować integrację z innymi aplikacjami biznesowymi i repozytoriami treści oraz koncentrować się na procesach (podejście branżowe) lub na rozwiązaniach (podejście ogólne)”.
Pakiet Oracle WebCenter pozwala przedsiębiorstwom wykorzystywać kanał obsługi przez Internet do zapewniania atrakcyjnej i skutecznej obsługi klientów. Rozwiązanie to pozwala użytkownikom instytucjonalnym udostępniać duże i dynamiczne serwisy internetowe i zarządzać nimi. Serwisy te są wyposażone w mechanizmy do optymalizacji treści i adresowania ich do określonych odbiorców, publikowania treści generowanych przez użytkowników, personalizacji treści kierowanych do użytkowników, a także do zintegrowanego zarządzania i do obsługi Internetu mobilnego.
Pakiet Oracle WebCenter, wchodzący w skład platformy Oracle Fusion Middleware 11g, to rozwiązanie zwiększające zaangażowanie użytkowników, umożliwiające tzw. przedsiębiorczość społeczną (social business). Produkt ten stanowi kompletną, otwartą i zintegrowaną ofertę łączącą w ramach jednego pakietu oprogramowanie portalu, oprogramowanie do zarządzania obsługą klientów przez Internet oraz technologię do zarządzania treściami i sieciami społecznościowymi.
Źródło: Gartner, Inc., “Magic Quadrant Web Content Management,” by Mick MacComascaigh, Mark R. Gilbert, Gavin Tay, Jim Murphy, 6 września, 2012
Nadesłał:
Oracle
|