Wirtualna Polska sponsorem koszykarskich mistrzostw Europy – Eurobasket 2009 Poland
Wirtualna Polska i Polski Związek Koszykówki podpisały umowę o współpracy w ramach Mistrzostw Europy w Koszykówce Mężczyzn – Eurobasket 2009 Poland. WP uzyskała tytuł oficjalnego sponsora Eurobasket 2009 Poland.
Rozgrywane co dwa lata mistrzostwa Europy w koszykówce to - po mistrzostwach w piłce nożnej - największa impreza sportowa na naszym kontynencie.
Fakt ich sponsorowania Wirtualna Polska wykorzysta przede wszystkim w działaniach wizerunkowych. Brand WP obecny będzie w halach sportowych siedmiu największych polskich miast, w których rozgrywane będą mecze Eurobasket 2009: Katowicach, Bydgoszczy, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Dzięki porozumieniu portal stanie się też dla kibiców unikalnym źródłem informacji o tym wielkim wydarzeniu sportowym.
Przed startem imprezy do linii serwisów sportowych Wirtualnej Polski (sport.wp.pl) włączona zostanie witryna eurobasket2009.wp.pl, dedykowana mistrzostwom. W tej chwili internauci znajdą na jej stronach oficjalny trailer wydarzenia i terminarz rozgrywek. Docelowo pojawią się tu najaktualniejsze informacje dotyczące Eurobasketu, wyniki rozgrywek, sylwetki drużyn, trenerów i największych gwiazd reprezentacji, ciekawostki z boisk, reportaże, komentarze ekspertów, galerie zdjęć. Poza tym reporterzy Wirtualnej Polski będą obecni we wszystkich miastach, w których rozegrane zostaną mecze polskiej reprezentacji. W ramach umowy WP zobowiązała się do realizacji pakietu reklamowego, promującego mistrzostwa, portal planuje też zorganizowanie szeregu konkursów dla kibiców. Pierwszym i najważniejszym z nich jest konkurs na maskotkę dla reprezentacji Polski w koszykówce.
Decyzja o sponsorowaniu przez nas mistrzostw Eurobasket 2009 została podyktowana zarówno pasją, jaką darzymy sport, jak i polityką firmy, która stawia przede wszystkim na największe widowiska sportowe w Polsce. Planując strategię sponsoringową na bieżący rok postanowiliśmy większość sił skoncentrować na promocji koszykówki. Dyscyplina ta nie jest tak popularna w naszym kraju jak futbol czy siatkówka, a to oznacza, że stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Chcemy jak najszerzej przybliżyć naszym użytkownikom, polskim kibicom, widowiskowość tej dziedziny sportu. Liczymy też na to, że umowa z Polskim Związkiem Koszykówki będzie miała charakter długofalowy - mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski. - Mogę też z całą pewnością stwierdzić, że poprzez swoje działania Wirtualna Polska jest najbliżej sportu w polskim Internecie.
Polski Związek Koszykówki, doceniając doświadczenie i rangę portalu Wirtualna Polska, jest przekonany, że ogromny projekt, jakim są koszykarskie mistrzostwa Europy zyskał ważnego i prestiżowego partnera. Dzisiejsza umowa jest wynikiem porozumienia i wzajemnej pasji, jaką jest koszykówka. Życzyłbym sobie, jako prezes polskiego związku, takich firm, które rozumieją specyfikę sportu i naszej dyscypliny oraz są jej wiernymi kibicami. Jestem przekonany, że wydarzenia, które będziemy wspólnie realizować w ramach promocji EuroBasket 2009 w naszym kraju będą zarówno sukcesem organizacyjnym, jak i medialnym - podsumował Prezes PZKosz, Roman Ludwiczuk.
Jednym z kluczowych elementów akcji promocyjnej Eurobasket 2009 będzie konkurs na oficjalną maskotkę koszykarskiej reprezentacji Polski. Swój pomysł na maskotkę polskiej kadry - w formie rysunku, zdjęcia, grafiki - można będzie zgłaszać do WP za pośrednictwem serwisu masktokadlapolski.pl. Każdy odwiedzający witrynę zyska też możliwość oceny zgłoszonych projektów. Wszystkie opinie użytkowników zostaną wzięte pod uwagę przez komisję konkursową, złożoną z przedstawicieli Wirtualnej Polski i Polskiego Związku Koszykówki, przyznającą nagrody główne. Co ważne, jeden użytkownik może zgłosić do konkursu wiele swoich prac i pomysłów. Zwycięski projekt zostanie opracowany przez zawodowych projektantów i - na jego podstawie - stworzona zostanie oficjalna maskotka kadry narodowej.
Informacje dodatkowe:
Wirtualna Polska (wp.pl) od lat angażuje się w najważniejsze wydarzenia sportowe.
W ubiegłym roku objęła patronatem m.in. takie wydarzenia sportowe, jak: Siatkarska Liga Światowa, Mistrzostwa Polski w Siatkówce Plażowej Mężczyzn, Puchar Świata w Siatkówce Plażowej Mężczyzn, Pucharach Polski w Siatkówce Kobiet, Puchar Polski w Siatkówce Mężczyzn, Puchar Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem, gale boksu zawodowego, Mistrzostwa Polski w Kitesurfingu, Letnie Grand Prix w Skokach Narciarskich w Zakopanem, Mistrzostw Świata w Siatkówce Plażowej Młodzieży, Speedway Ekstraligę Żużlową, podjęła też współpracę z klubami Piłkarskiej Ekstraklasy; Cracovią i Lechią.
Portal, również poprzez swoje działania sprzedażowe i reklamowe, staje się ekspertem od sieciowego marketingu sportowego. Oprócz aktywnej sieciowej promocji najważniejszych imprez sportowych w kraju, WP zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej telewizji Orange Sport i Orange Sport Info oraz crossmediowej oferty na obecność sponsorską w mediach sportowych: TV, Internet, mobile.
W raporcie „Rok 2008 - rok sponsoringu sportowego", opublikowanym przez Pentagon Research, Wirtualna Polska została wymieniona w pierwszej dwudziestce najlepiej eksponowanych w sporcie marek. WP jest jedynym portalem internetowym w raporcie, który sklasyfikowano tak wysoko. Inne portale znalazły się poza pierwszą setką. Pentagon Research przebadał w sumie blisko 3,5 tysiąca marek.
WP angażuje się też w szereg akcji społecznych związanych ze sportem. Wspiera najmłodszych skoczków biorących udział w programie „Lotos Cup - Szukamy Następców Mistrza", organizuje aukcje charytatywne przedmiotów należących do gwiazd sportu, np. Adama Małysza czy Roberta Kubicy. Dochód z aukcji charytatywnych przekazywany jest Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko".
Serwis sport.wp.pl zajmuje drugie miejsce wśród portalowych witryn o tej tematyce. Miesięczna liczba odsłon serwisu przekracza 112 milionów, liczba użytkowników - real users - 2,3 miliona (za: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2009).
Nadesłał:
ap
|