Wizerunkowe triki kobiety sukcesu
Bizneswoman wyróżnia styl życia, cechy osobowości oraz poziom wiedzy, ale jej identyfikatorem jest też wygląd. Profesjonalistki wiedzą, jaki look będzie najbardziej sprzyjał im w biznesie.
Image z górnej półki
Bizneswoman zawsze podkreśla swoją urodę i pozycję... makijażem. Bez niego nie wychodzi z domu, bo wtedy byłaby niewiarygodna. Swoim perfekcyjnym make-up potrafi skupiać uwagę rozmówcy na oczach. Kontakt wzrokowy wykorzystuje przecież w relacjach z partnerami biznesowymi. Pewna siebie kobieta akcentuje oczy podkreślając w ten sposób własną wartość intelektualną i duchową. Usta uwydatnia tylko wtedy, gdy chce zwrócić uwagę na swoją seksualność.
Sprytna kobieta biznesu wie, że fachowość i zaangażowanie w pracę najlepiej zamanifestuje nosząc spięte długie włosy. Jeśli je ułoży będzie postrzegana jako osoba skupiona na rozwoju zawodowym. Rozpuszczone, dłuższe niż do ramion włosy pozostawione w nieładzie podkreślałyby nieszablonowość jej sposobu myślenia i niechęć do poddawania się strukturalnym rygorom.
Stylizacja zakodowana
Prekursorkami stylu typowego dla bizneswoman były Coco Chanel i Marlena Dietrich. To ich charakterystyczne stylizacje dały początek nowej kobiecie. Podkreślającej strojem dominację i pewność siebie.
Kobieta na stanowisku łącząc minimalizm z profesjonalizmem, potrafi umiejętnie dobrać kolory i desenie ubioru oraz takie elementy stroju, jak zegarek, teczka, buty, biżuteria, czy nawet długopis, by wyglądać najkorzystniej. Zdaje sobie sprawę, że nie może popełniać błędów związanych z dress codem, bo jest on swego rodzaju formą auto promocji i sprzedaży jej kompetencji. Pracuje na jej sukces.
Ważną sprawą jest tu spójność i prawdziwość. Biznesowy styl dopuszcza kolory inne niż popiel, brąz, biały, czarny i granatowy, ale potrzeba większych umiejętności, żeby dobrze połączyć różne barwy. Przede wszystkim przenikliwa kobieta powinna wiedzieć, jakie kolory są odpowiednie dla jej typu urody i karnacji. Znać „swoje" kolory, takie w których wygląda dobrze i bazować na nich. Rozmówca musi przecież skoncentrować się na dyskusji lub słuchaniu, więc nie możemy "krzyczeć kolorem" i odwracać uwagi słuchacza mocno kontrastowymi połączeniami.
Kobieta robiąca karierę musi być świadoma tzw. zasad korporacyjnych. Nie wkłada do pracy spódnicy krótszej niż do kolana i żeby nie ujmować sobie prezencji nie chodzi w butach bez choćby niewielkiego obcasa.
Gadżety i oprawa biznesowego stuff'u
Klasę eleganckiej kobiety biznesu wyraża przywiązanie do każdego szczegółu wyglądu, dodatków i akcesoriów. Każda ceniąca się businesswoman powinna nosić na ręku zegarek, który może mieć charakter biżuterii, której ilość musi ograniczyć do minimum. Bez zegarka postrzegana będzie przez otoczenie jako osoba mało zorganizowana.
Kolejnym z elementów, tworzących jej wizerunek w biznesie jest torebka. Może mieć tradycyjną formę, albo kształt teczki lub torby zakładanej na ramię i podobnie jak buty powinna być dopasowana do ubrania. Aktywna pani adwokat, czy architekt musi wygodnie poruszać z całym zasobem niezbędnych do pracy dokumentów i nieodzownym laptopem. Na naszym rynku pojawiły się właśnie torby i futerały na laptopy przypominające damskie torebki i to te w najlepszym stylu. Dobrej jakości klasyczne i sportowe modele toreb marki Sushi łączące funkcjonalność torby na laptopa ze stylistyką damskiej torby można kupić w sklepie internetowym (www.mobilefashion.pl) lub w salonie przy ul. Żaryna 5 w Warszawie. Taka torba stanowić będzie dobry wyznacznik wyśmienitego stylu.
Przedsiębiorcza kobieta korzysta z pomocy swojej nieodzownej asystentki... technologii. Smartphone, palmtop, netbook to elementy wpisane w jej codzienność. Kobieta sukcesu musi być mobilna i uzbrojona w urządzenia pozwalające jej się szybką komunikację.
Czasem przydają się jej też inne gadżety, takie jak alarm osobisty, przenośny, składany wieszak na torebkę, czy cyfrowy odnajdywacz przyczepiany do przedmiotu, który najczęściej ginie. Gadżetów tego typu jest coraz więcej, bo coraz więcej urządzeń projektowanych jest specjalnie dla kobiet. Można nawet mówić o zjawisku „ukobiecania" technologii.
Dodatkowe informacje:
PRESTIGE PUBLIC RELATIONS
Tel. 022 620 28 29
www.prestigepr.pl