Własna platforma B2B dla dostawców i odbiorców – w zasięgu ręki


Własna platforma B2B dla dostawców i odbiorców – w zasięgu ręki
2012-03-09
Własna, branżowa platforma sprzedażowa to marzenie wielu dystrybutorów. Jej atutów nie sposób przecenić. To nie tylko usprawnienie procesu zakupowego, szansa na zbudowanie dużej oferty produktowej w jednym miejscu, ale także ogromna oszczędność czasu i pieniędzy.

B2B online jest dostawcą profesjonalnej platformy Galaxy B2B do zarządzania relacjami
i procesami handlowymi w kanałach elektronicznych dla średnich i dużych dystrybutorów, hurtowni i operatorów platform e-commerce.
System ten pomaga stworzyć własną, branżową platformę dla dostawców i odbiorców – pod marką dystrybutora, który realizuje transakcje
w charakterze pośrednika.
Platforma ta może być zintegrowana z jego systemem ERP.

 

Firmy, które mają wielu dostawców i odbiorców wkładają ogrom pracy w kontakty i aktualizacje ofert. Własna platforma B2B daje możliwość stworzenia w sieci aktualnego katalogu dostępnych produktów bez angażowania zespołu handlowców odpowiedzialnych za kontakty z klientami.

Zakupy na zasadach e-sklepu

Zakupy odbywają się online bez udziału działu handlowego – na zasadach sklepu internetowego. Dodawanie nowych produktów i aktualizacja danych spoczywa na dostawcach – operator czyli właściciel platformy jedynie zatwierdza poszczególne produkty i ustala swoją marżę. Jest on pośrednikiem – czyli prowadzi sprzedaż we własnym imieniu. Sam ustala ceny.

Odbiorcy to np. resellerzy albo firmy czy instytucje robiące zakupy na własne potrzeby – to po prostu klienci operatora. Wybierają produkty z udostępnionej na platformie oferty i dokonują zakupów. Dzięki usłudze Drop Ship produkty do odbiorców wysyłane są wprost od dostawców bez pośrednictwa właściciela platformy. Takie rozwiązanie uwalnia go od kosztów dużych zamówień, magazynowania i wysyłki – ponieważ dostawa towaru spoczywa na dostawcy.

Koszty

Koszt związany z prowadzeniem własnej platformy sprzedażowej plasuje się na poziomie ok. 5000 zł netto/ miesięcznie. Jest to koszt szacunkowy, który zależy od kilku zmiennych – wymaga więc indywidualnej wyceny. Zawsze zawiera serwis i utrzymanie platformy. Dodatkowo można się spodziewać kosztów początkowych w związku z integracją platformy z systemem ERP  oraz jej graficzną identyfikacją.

Platforma na wewnętrzne potrzeby

Platforma może być również wykorzystywana w charakterze systemu sprzedaży zamkniętej danej marki. Przykładem może tu być Citroen Polska.  Serwis z dodatkami i akcesoriami samochodowymi dla dystrybutorów i dostawców Citreon Polska pozwala na sprawne funkcjonowanie trzech użytkowników – grupy dostawców, grupy odbiorców i centrali firmy. Salony – odbiorcy - zamawiają akcesoria do aut korzystając z platformy. Faktury otrzymują od centrali Citroen Polska, a zamówiony towar bezpośrednio od dostawców (Drop Ship).

Platforma powstała dzięki wsparciu funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

 

 

Informacje o firmie

 

B2B Online sp. z o.o. jest dostawcą profesjonalnej platformy do sprzedaży i zakupów hurtowych opartej na technologii cloud computing, czyli gotowych aplikacji "w chmurze" oraz oprogramowania jako usługi - SaaS (software as a service).  Rozwiązania B2B udostępniane są zarówno w formie prywatnej – system STAR B2B do sprzedaży hurtowej, jak i publicznej – portal zakupów hurtowych PLANET B2B.

Projekt  platformy  B2B  Online  jest  współfinansowany  ze  środków  Unii  Europejskiej  w  ramach  Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

 

 

 

 

Obsługa PR i prasowa

 

INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341/281A,
03-822 Warszawa

Małgorzata Błachnio, mobile: (+48) 509 047 721,
e-mail:  malgorzata.blachnio@indalo.pl

 

Nadesłał:

INDALO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl