Wola Sp. z o.o. efektywnie realizuje działania sprzedażowe dzięki innowacyjnym technologiom


2013-07-30
Spółka korzysta z systemu Microsoft Dynamics AX od 2006 roku, rozszerzając jego funkcjonalności w miarę swojego rozwoju. Wprowadzony ostatnio moduł EnterprisePortal ma na celu zaoferowanie jeszcze lepszej jakości obsługi klientom firmy.

Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego Wola, znane przede wszystkim jako producent skarpet i rajstop dla dzieci, należą do grupy Ferax. Firma działa zarówno na rynku polskim, jak również w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Rosji, Czechach i na Słowacji.

Dynamiczny rozwój branży i rosnące wymagania konsumentów mobilizują firmę do ciągłego poszerzania swojej oferty oraz wsparcia działalności nowymi technologiami. Firma od 2006 roku korzysta z systemu klasy ERP - Microsoft Dynamics AX - m. in. w celu usprawnienia działania obszaru księgowości, produkcji oraz zaopatrzenia i logistyki. Projekt wdrożenia systemu zrealizowała firma I&B Consulting, posiadająca bogate doświadczenie w implementacji rozwiązań klasy ERP w branży handlowej.

Wraz z dynamicznym rozwojem firmy i zwiększającą się liczbą klientów hurtowych w Polsce i za granicą, firma zaczęła poszukiwać rozwiązania wspomagającego obsługę klientów. Wpłynął na to m. in. długi czas realizacji zamówień i mała precyzja składanego zamówienia. Uciążliwe było również wykorzystywanie czasu przedstawicieli handlowych, którzy zamiast skupiać się na swoich obowiązkach, musieli decydować o wzorach i kolorach zamawianego przez klientów towaru. Co więcej, klienci firmy zgłaszali problemy związane ze zbyt długim czasem pobrania towaru z magazynu, niewystarczającą częstotliwością dostaw (zwłaszcza do małych i średnich odbiorców) oraz trudności z zapoznaniem się z ofertą zawierającą około 20 tys. kombinacji wzorniczych, rozmiarowych i kolorystycznych.

W rezultacie zarząd Woli zdecydował się na uruchomienie EnterprisePortal, który stanowi część oprogramowania Microsoft Dynamics AX. Jako partnera wdrożeniowego ponownie wybrano firmę I&B Consulting ze względu na satysfakcjonującą współpracę przy wcześniejszych projektach oraz duże doświadczenie w sektorze handlowym. Na potrzeby EnterprisePortal Wola własnymi siłami uruchomiła COM Connector i osobny serwer AOS. Informatycy firmy stworzyli schemat funkcjonalności na bazie domyślnych rozwiązań dostarczonych z platformą i listę niezbędnych modyfikacji, które umożliwiłyby dopasowanie jej do potrzeb przedsiębiorstwa. Natomiast eksperci z I&B Consulting byli odpowiedzialni za opracowanie i wdrożenie modyfikacji systemu oraz bieżące konsultacje dotyczące różnych możliwości rozwiązania. Najwięcej zmian wymagał portalowy moduł składania zamówień. Klientowi zależało, aby z jego pomocą umożliwić szybki podgląd oferty wraz ze stanami magazynowymi oraz prosty wybór produktów spośród szerokiej oferty.

- EnterprisePortal jest w pełni zintegrowany z modułem sprzedażowym systemu ERP. Kompleksowo wspiera proces przedstawiania oferty i przyjmowania zamówień. Prezentuje w czasie rzeczywistym stany magazynowe, dostarcza informacji o produktach, w tym ich aktualnych cenach, umożliwia składanie zamówień oraz śledzenie ich statusu, a także pozwala klientom weryfikować faktury i rozliczenia płatności - mówi Paweł Bączkowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Operacyjny, Wola Sp. z o.o.

Z portalu korzysta już 80% klientów firmy na rynku polskim i 60% klientów zagranicznych. Dzięki zaimplantowanemu rozwiązaniu udało się m.in. poprawić komunikację z klientami, szczególnie w zakresie składania zamówień i prezentacji oferty, a także odciążyć przedstawicieli handlowych z obowiązków związanych z interpretacją zamówień klientów i pracami przy pobraniu i przygotowywaniu wysyłek towarów. Przedstawiciele handlowi mogą również korzystać z portalu z poziomu urządzeń mobilnych. Dzięki temu podczas spotkań z klientami poza siedzibą firmy mogą oni prezentować pełną ofertę, weryfikować ceny poszczególnych produktów i składać zamówienia w ich imieniu w trakcie wizyty lub w innym dowolnym momencie. Bardzo ważne dla działalności firmy jest również to, że system domyślnie działa w języku polskim i angielskim, a także możliwe jest korzystanie z innych języków poprzez zewnętrzny skrypt automatycznej translacji, w związku z czym zagraniczni klienci firmy nie mają problemu z używaniem rozwiązania.

Co więcej, dzięki rozwiązaniu udało się skrócić czas realizacji zamówienia z 1 tygodnia do 48 godzin, zredukować koszt dostaw o 50%, prawie dwukrotnie zwiększyć częstotliwość wizyt przedstawicieli handlowych u klientów przy jednoczesnym wydłużeniu czasu trwania wizyty, a także zredukować poziom zapasów o 28%.

- Jedną z podstawowych przesłanek wdrożenia było umożliwienie zmiany systemu pracy przedstawicieli handlowych. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu przedstawiciele handlowi nie muszą już angażować się w proces realizacji zamówienia i dostawy towaru, mogąc w pełni skupić się na zadaniach związanych z maksymalizacją przychodów - komentuje Paweł Bączkowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Operacyjny, Wola Sp. z o.o.

Za największy sukces implementacji uważany jest krótki czas wdrożenia i zadowolenie klientów korzystających z portalu, którzy doceniają możliwość samodzielnego doboru produktów według wzorów, kolorów i rozmiarów. Ważną zmianą wynikającą z wdrożenia jest też szybsza i bardziej elastyczna realizacja zamówień. Co więcej, wdrożenie portalu i zmiana formy składania zamówień pociągnęły za sobą zmianę systemu dystrybucji z transportu własnego na zewnętrzną firmę przewozową i jest pierwszym krokiem ku optymalizacji procesów magazynowych.

W przyszłości przedsiębiorstwo planuje rozszerzenie systemu Microsoft Dynamics AX o moduł CRM, który umożliwi mobilne rejestrowanie aktywności przedstawicieli handlowych.

***
Informacje o firmie:

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 8 oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego" poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit", Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości", który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007". Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!". W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com

Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com

I&B Consulting:

Michał Sopiński
I&B Consulting Sp. z o.o.
email: michal.sopinski@ibconsulting.pl
tel. 43 827 07 00

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl