World Food Warsaw 2014 z udziałem przedstawicieli programu „Doceń polskie”
Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne,konferencje poświęcone żywności i trendom w branży spożywczej oraz pokazy kulinarne - tak w dużym skrócie zapowiadają się I Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014. W wydarzeniu wezmą udział przedstawiciele programu "Doceń polskie".
Składający się z 20 prezentacji program trzydniowych targów obfituje w propozycje dla osób profesjonalnie związanych z szeroko pojętą branżą spożywczą. Przedsięwzięcie składa się z trzech odbywających się jednocześnie modułów pt.: „World Food Warsaw”, „Składniki, dodatki i przyprawy do żywności” oraz „Technologia produkcji i opakowania”.
Na osiem dni przed rozpoczęciem targów zarejestrowało się ponad 2000 uczestników.
Organizatorzy zaprosili do współpracy nie tylko wystawców prezentujących gotowe artykuły spożywcze i rolno-spożywcze, ale także przedstawicieli firm związanych z samym procesem produkcji (wytwórców i dystrybutorów przypraw, czy dodatków do żywności) oraz dostawców rozwiązań z zakresu technologii, czy usług branżowych.
Dotychczas swój udział w World Food Warsaw 2014 potwierdziło niemal 100 wystawców, spośród których co drugi pochodzi z zagranicy, m.in. z Tajlandii, Malezji, Rosji, Francji, Grecji, Egiptu, Izraela, czy Emiratów Arabskich.
Rzecz jasna, swoje wyroby zaprezentują także rodzimi producenci. Jednym z nich jest ZPC CHOCOMOCO (dawniej „PPHU Tomasz”) - rodzinna firma, której początki działalności w przemyśle spożywczym sięgają 1918 roku. Przedsiębiorstwo z Karczewa oferuje czekolady twarde i nadziewane, batoniki, praliny czekoladowe oraz wyroby czekoladopodobne. Trzy czekolady mleczne tego producenta zdobyły certyfikaty Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. W warszawskich targach wezmą również udział przedstawiciele programu, w ramach którego przyznawane są te wyróżnienia.
- Mapa wydarzeń branżowych wzbogaciła się o kolejne spotkanie profesjonalistów związanych z produkowaniem żywności. Każda tego typu inicjatywa, jeśli umożliwia wymianę doświadczeń i pozwala poznać nowe rozwiązania, jest cenna – mówi Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”.
Celem realizowanego od 2011 roku przedsięwzięcia jest propagowanie rodzimej żywności najwyższej jakości oraz jej wytwórców. W trakcie przeprowadzonych dotychczas jedenastu audytów żywności pięcioosobowa Loża Ekspertów przyznała certyfikaty „Doceń polskie” ponad 700 różnorodnym produktom. Wszystkie nagrodzone wyroby łączy wysoka jakość, która została potwierdzona wysokimi notami przyznanymi przez grono eksperckie oraz tzw. polski akcent jednoznacznie wyrażający pochodzenie produktu.
- Poprzez działania podejmowane w ramach programu „Doceń polskie” udowadniamy jakim potencjałem jest rodzima żywność. Cieszę się, że jednym z tematów omawianych podczas targów będą polskie hity eksportowe. Mam nadzieję, że z roku na rok produktów, które będzie można określić tym mianem będzie coraz więcej - podsumowuje Marek Bielski.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|