Wózki widłowe - Komatsu BX 50
Głównym celem przy projektowaniu serii BX50 było zaspokojenie potrzeb Klientów poprzez zwiększenie wydajności godzinowej z nowym układem hydraulicznym SLHS, obniżenie zużycia paliwa, niskie koszty eksploatacji oraz zapewnienie wygody pracy operatorów.
Nowa seria wózków widłowych Komatsu BX50 wyposażona jest w nowy na rynku wózków widłowych standard silnik IC. W skład serii BC 50 wchodzi aż 8 modeli wózków widłowych (Diesel i LPG) u udźwigach od 2.0 ton do 3.5 tony. Serię kończy jedyny w swoim rodzaju 3.5 tonowy wózek widłowy Super-Compact.
Operator wózka widłowego AX 50, dzięki nowoczesnemu projektowi maszyny może dłużej kontynuować pracę, dzięki komfortowym warunkom jazdy. Silnik, kabina i przekładnia funkcjonują niezależnie w jednym korpusie . Wózki widłowe Komatsu serii BX50 zapewniają wydajną pracę operatora dzięki:
- ogromnej redukcji drgań z przekładni oraz z ziemi (struktura Dual-Floating)
- obszernemu, wygodnemu amortyzowanemu siedzeniu OSS,
- nowemu, bardzo czytelnemu wyświetlaczowi z przeprojektowanymi wielofunkcyjnymi dźwigniami,
- doskonałym warunkom pracy oraz dostępności do kabiny operatora,
- wyjątkowej widoczności zapewnionej dzięki masztom, przeciwwadze i centralnie usytuowanemu szerokokątnemu lusterku wstecznemu,
- mniejszej kierownicy (300mm) i przeprojektowanym dźwigniom hydraulicznym
Cechy charakterystyczne dla wózków widłowych serii BX50:
- Przekonstruowana przekładnia z przegubem uniwersalnym ze stopu aluminiowego dla poprawy rozpraszania ciepła, wspomagana przez system chłodzenia z wyspecjalizowaną chłodnicą dla instalacji oleju przekładniowego, który jest siedem razy wydajniejszy od poprzedniego.
- Najnowsza generacja układu elektrycznego z wodoodpornymi złączami i zcentralizowanymi skrzynkami na bezpieczniki, wraz z pokrywami, które zostały zaprojektowane tak, aby były wodoszczelne.
- Solidne, mocne silniki (4D92E oraz K21) zabezpieczone przez filtr cyklonu.
- Wzmocnione siedzenie OSS.
Seria BX50 spełnia standardy ISO3691 z czujnikiem "człowiek na pokładzie", który, na wypadek nieobecności operatora wózka widłowego, blokuje wszystkie funkcje hydrauliczne i rozłącza przekładnie poprzez sygnał alarmu, w przypadku kiedy hamulec parkingowy nie był zastosowany. Nowa przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego i niezależna przednia oś gwarantują kontrolę sprzęgła i nagłe zmiany kierunku z silnym, ale stopniowym przyspieszeniem. Podejście do ładunku jest łagodne a przeprojektowane dźwignie kierunkowe sterowane elektronicznie i światła halogenowe (wyposażenie standardowe) są teraz bliżej kół jezdnych dla efektywniejszej kontroli. Układ kierowniczy KAPS III jest niezwykle lekki, szybki i całkowicie hydrauliczny z systemem, który synchronizuje usytuowanie kierownicy i kąt kół, co zabezpiecza przed zjawiskiem znoszenia z kierownicy i kołysania typowego dla wózków, które nie są wyposażone w te udogodnienia, dając w rezultacie większą precyzję i bezpieczniejszą jazdę na dłuższe odległości oraz wewnątrz magazynu. Uproszczenie czynności konserwacyjnych było jednym z priorytetów przy projektowaniu serii KOMATSU BX50, który został zrealizowany przez niezwykle prosty dostęp do komory silnika/przekładni bez zmiany pozycji kolumny kierowniczej.
Nadesłał:
kraskairena
|