Wózki widłowe - Komatsu CX


Wózki widłowe - Komatsu CX
2011-03-28
Rozwój techniczny od zawsze ukierunkowany był na ułatwienie człowiekowi czynności zbyt uciążliwych. W wielu przypadkach dopiero zastosowanie określonych maszyn pozwala na wykonywanie danej pracy, ponieważ bez nich była by ona zbyt wymagająca w stosunku do możliwości człowieka.

Wózki widłowe - Komatcu CX są najlepszym tego przykładem. Maszyny są produkowane w wersji Diesel i LPG. Wózki widłowe serii CX dzielą się na dwa rodzaje:

  • Wózek widłowy Kompaktowy (35Z/40ZT) z pojemnością znamionową z 500 milimetrowym środkiem ciężkości, zaprojektowany do pracy w bardzo małych ograniczonych przestrzeniach np. kontenerach.
  • Wózek widłowy standardowy z pojemnością znamionową z 600 milimetrowym środkiem ciężkości, doskonały w przypadku intensywnej eksploatacji. Model 50AT poradzi sobie nawer z 5t wewnątrz kontenera.

Oba rodzaje wózków widłowych zostały zaprojektowane w oparciu o dwie solidne konstrukcje wózków widłowych: TB42 (LPG) oraz S6D102E (Diesel). Zarówno wózki widłowe Kompaktowe jak i Standrt oferują silny moment obrotowy oraz emisję spalin, która spełnia obecne wymagania dla wysokiego poziomu wydajności przy maksymalnym komforcie. Sztywność podwozia, dopasowanie podwieszonej kabiny na gumowych podporach (HC), standardowe siedzenie OCS oraz konstrukcja pedałów zapewniają komfort i bezpieczeństwo pracy operatora, który ma pełną kontrolę nad wszystkimi funkcjami wózka widłowego poprzez wielofunkcyjny wyświetlacz z wbudowanymi alarmami. Standardem w serii CX jest opatentowany układ kierowniczy KAPS, którym łatwo się steruje, nawet w czasie postoju, a zatem unika się odchylenia pomiędzy pozycją kierownicy i kół. Przekładnia znana z niezawodności jest sterowania elektrycznie poprzez dźwignię usytuowaną po lewej stronie kierownicy; modele 4,5 oraz 5 t posiadają dwa sterowane elektrycznie biegi do przodu i jeden bieg wsteczny. Układ hamulcowy jest wspomagany hydraulicznie, posiada wysoki poziom wytrzymałości oraz modulacyjności.  Efektywny układ chłodzenia z dużą wydajnością chłodnicy zapewnia, że z wózek widłowy CX może pracować wydajnie nawet w najbardziej wymagających środowiskach pracy Czas konserwacji maszyny jest znacznie skrócony dzięki wygodnemu usytuowanie normalnych części serwisowych i wyjątkowo łatwego dostępu do komory silnika. Następujące cechy są standardem we wszystkich wózkach widłowych:

  • wspornik ładunku,
  • wygodne siedzenie OCS,
  • pochylana kolumna kierownicza,
  • pełny układ oświetlnia,
  • kompleksowa konsola sterownicza z oświetlonymi wskaźnikami ostrzegawczymi,
  • podwójny filtr powietrza,
  • przepustnica (LPG) i System Startu Zimnego (Diesel),
  • wbudowany filtr olejowy przekładni,
  • chłodnica oleju przekładni,
  • chłodnica oleju hydraulicznego,
  • hak holowniczy.

Nadesłał:

kraskairena

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl