Wózki widłowe Still


Wózki widłowe Still
2011-04-14
Założyciel firmy Hans Still rozpoczął swoją działalność w 1920 r. Stworzył jeden z najbardziej innowacyjnych dostawców kompleksowych rozwiązań w zakresie wózków widłowych, ciągników oraz najnowocześniejszej techniki magazynowej. Still współtworzy istotny element transportu wewnętrznego.

Obecnie tylko w samej Europie ponad 6.000 wykwalifikowanych pracowników z działów rozwoju, produkcji, sprzedaży i serwisu pracuje nad spełnieniem coraz większych wymagań klientów na całym świecie.

Jak się zaczęło

lipcu 1945 r. rozpoczęły się prace nad nowymi produktami. Powołano do życia dwuosobowy zespół konstrukcyjny „Pojazdy", który już w następnym roku zaprezentował wózek widłowy elektryczny EK 2000. Ten napędzany elektrycznie wózek transportowy o nośności 2 t wprowadził fundamentalną zmianę w priorytetach produkcyjnych firmy Still. Od teraz stawiano coraz bardziej na mobilność, na budowę urządzeń do transportu poziomego (produkcję maszyn elektrycznych zaprzestano całkowicie w 1969 r.).
W wózku widłowym EK 2000 przedstawione zostały zupełnie nowe rozwiązania. Nowatorskie niezależne resorowanie kół oraz układ kierowniczy z drążkiem kierowniczym uzyskały w 1948 r. i w 1952 r. odpowiednie patenty. W 1947 r. wózek widłowy EK 2000 zyskał znaczącego klienta - Niemieckie Koleje Państwowe. Dalsze innowacje przyczyniły się znacznie do dynamicznego wzrostu firmy - ciągnik trójkołowy, tak zwany „Muli-Mobil" skonstruowano w 1948 r. i już rok później świętowano wyprodukowanie setnego ciągnika „Muli-Mobil". W tym samym roku (1949) światło dzienne ujrzała następna nowość: pierwszy wózek widłowy z firmy Still - EGS 1000. Still uczynił mobilnymi nie tylko swoje maszyny, ale również serwis. Pod koniec lat czterdziestych firma wprowadził własne pojazdy serwisowe. Pierwszy - VW Bus - zakupiono w 1947 r. W międzyczasie flota serwisowa w Niemczech urosła do około 750 pojazdów. Na całym świecie jest ich ponad 1000. Korzystnym dla interesów eksportowych okazały się zlecenia z Niemieckich Kolei Państwowych. Jako pierwsze rozpoczęły one eksploatację wózków widłowych elektrycznych i wysokiego podnoszenia firmy Still (1949r.) i przyczyniły się do szybszego podjęcia decyzji o wyposażeniu innych kolei w nowe pojazdy firmy Still. Początek dały w 1954 r. Włoskie Koleje, wkrótce dołączyły do nich koleje państw Beneluksu, a w 1959 r. wpłynęło nawet zamówienie z Kolei Japońskich. Duże zlecenia eksportowe miały dla firmy Still podwójne znaczenie - po pierwsze oznaczały uzdrowienie i nowy rozkwit po ciężkich latach czterdziestych, a po drugie nowa gałąź produkcyjna „Pojazdy" wytyczyła przyszłościowy kierunek rozwoju. Już w 1954 r. wysunęła się ona na pierwsze miejsce przed maszyny elektryczne stanowiące do tej pory główny produkt STILL-a.

Obecnie Still produkuje najnowcześniejsze wózki widłowe na Świecie

  • Elektryczne wózki widłowe firmy Still znajdują zastosowanie w pierwszej kolejności tam, gdzie wymagany jest niski poziom hałasu i gdzie nie można stosować wózków spalinowych i gazowych ze względu na emisję szkodliwych spalin. Poza tym wózki elektryczne z firmy Still są szczególnie niezawodne w eksploatacji, wytrzymałe, a przy tym jeszcze ekonomiczne. Mocne, wydajne baterie o dużej pojemności i o długim okresie użytkowania dostarczają ilość energii wystarczającą do 8-godzinnej pracy.
  • Wózki widłowe spalinowe: od 1,6 do 8,0 t - Moc i ekonomiczność: wózki widłowe spalinowe z firmy STILL. Od modeli kompaktowych do rozbudowanych wersji, wózki te nadają się do każdego rodzaju zastosowań. Innowacje ułatwiają pracę operatorom- wszystkie wózki typoszeregu R 70 są bardzo proste w obsłudze.

Człowiek i maszyna w idealnym połączeniu:

Still zapewnia nie męczącą pracę oraz bezpieczną eksploatację wózków. I tak np. szerokie stopnie są dobrze widoczne także z góry, a fotele skonstruowane są według zasad ergonomii i odpowiednio resorowane, co przyczynia się do ochrony kręgosłupa. Do tego dochodzi inteligentna elektronika kokpitu, wspomagająca operatora, który może bezstresowo skoncentrować się na swojej pracy.

Technika magazynowa

Wszystko, co potrzeba do wysokiego składowania i niskiego sztaplowania
Skuteczniejszy transport, sztaplowanie, komisjonowanie: Niezależnie od tego, czy praca przebiega w wąskich korytarzach, na samochodach ciężarowych, czy też na rampach, to za pomocą urządzeńz z zakresu techniki magazynowej firmy Still można przetransportować wiele towarów. Poczynając od wózków widłowych niskiego i wysokiego podnoszenia poprzez wózki widłowe z przesuwnym masztem lub wózki widłowe do komisjonowania, a na wózkach do pracy przy wysokich regałach kończąc - Still już dzisiaj oferuje wiele technicznie zaawansowanych rozwiązań, które mogą sprostać wyzwaniom jutra. Przewiozą wszystko w każdym zakładzie!
Szybkie, silne wózki widłowe oraz ciągniki elektryczne są bardzo elastyczne w zastosowaniu. Nadają się idealnie do transportu wewnątrzzakładowego na średnich i dłuższych odcinkach - z i bez przyczepy. 

Typowym zastosowaniem są przewozy materiałów pomiędzy halami magazynowymi a produkcyjnymi (np. przemysł samochodowy, na lotniskach, kolei lub poczcie).

Nadesłał:

kraskairena

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl