Wpływ prawa konsumenckiego na funkcjonowanie branży telekomunikacyjnej
Nowe przepisy konsumenckie nakładają na przedsiębiorców telekomunikacyjnych szereg obowiązków, szczególnie informacyjnych oraz wprowadzają bardziej korzystne dla klienta zasady zawierania umów na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy.
Wydłużają m.in. czas na odstąpienie kupującego od umowy zawartej przez Internet oraz na pokazie z 10 do 14 dni. Wprowadzają także zasadę, że umowa zawarta przez telefon, żeby zacząć faktycznie obowiązywać, musi zostać potwierdzona przez klienta na trwałym nośniku – np. w liście czy poprzez e-mail. Te i wiele innych zmian obowiązujących od 25 grudnia 2014, czyli od momentu wejścia w życie znowelizowanego Prawa konsumenckiego, w wyraźnym stopniu oddziałuje na przepisy Prawa telekomunikacyjnego. Operatorzy zgłosili zarówno do Prezesa UKE jak
i Prezesa UOKiK swoje obawy związane z współistnieniem przepisów. Podczas warsztatów poznają Państwo stanowisko regulatorów w odniesieniu do aktualnych zmian, praktyki rynku w tym obszarze oraz zmiany jakie operatorzy muszą nanieść w zawieranych umowach, by ograniczyć ryzyka związane z nakładaniem kar przez organy administracji rządowej.
Branża stawia wiele pytań, na które brak jednoznacznych odpowiedzi. Wszelkie wątpliwości postaramy się rozwiać w terminie 25 - 26 maja 2015r., w Hotelu Sheraton w Warszawie, podczas praktycznych warsztatów, będących znakomitą platformą do poznania opinii i podejścia do problematyki wszystkich zaangażowanych stron – instytucji, uczestników rynku i przedstawicieli kancelarii prawnych.
Główne zagadnienia:
· Problematyka relacji pomiędzy ustawą Prawo telekomunikacyjne i ustawą o prawach konsumenta
· Zmiany w zawieranych umowach na linii konsument – operator
· Świadczenie usług telekomunikacyjnych przez operatorów a nowe Prawo konsumenckie
· Relacja operator – konsument w świetle decyzji Prezesa UOKiK i Prezesa UKE
· Zwalczanie nieuczciwych praktyk rynkowych wpływających na relację operatorów
z konsumentami
· Nowa Ustawa o Ochronie Danych Osobowych i jej wpływ na obowiązki operatorów
Podczas szkolenia swoje prelekcje zaprezentują:
Gerard Karp, Kancelaria Wierzbowski Eversheds, dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska, Kancelaria Wierzbowski Eversheds, Ewa Kurowska-Tober, Kancelaria Linklaters, Michał Obiegała, UPC Polska, Michał Strzelecki, Play, Artur Salbert, Kancelaria Modzelewska & Paśnik i Maciej Syska, Kancelaria Modzelewska & Paśnik.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://mmcpolska.pl/event/wplyw-prawa-konsumenckiego-na-funkcjonowanie-branzy-telekomunikacyjnej
Kontakt:
Paulina Kaczmarek
Kierownik Projektu
T: 22 379 29 31
E-mail: p.kaczmarek@mmcpolska.pl
Nadesłał:
MMC
|
Wasze komentarze (1):
-
~Maciekk, 2015-04-28 10:43:02
Generalnie, uwielbiam wszelkie szkolenia. Można się wiele nauczyć, a i osoby które tam mają prelekcje zazwyczaj mówią też ciekawe rzeczy. Powiem szczerze, że temat również mnie interesuje, bo ostatnio na tym blogu czytałem o kontrolach UOKiK w branży telekomunikacyjnej https://prokonsumencki.pl/blog/sprzedaz-przez-telefon-na-celowniku-uokik-sprzedawco-lepiej-miej-sie-na-bacznosci/ więc myślę, że znowu czegoś się dowiem :) Pozdrawiam wszystkich!