Współczesne układy rozrządu


Współczesne układy rozrządu
2008-06-10
Współczesne silniki samochodów znacznie się różnią względem tych jeszcze z przed kilku lat. Nastąpiły tu rewolucyjne zmiany.

Współczesne silniki samochodów znacznie się różnią względem tych jeszcze z przed kilku lat.
Nastąpiły tu rewolucyjne zmiany. Potrzeba uruchamiania coraz większej liczby wyposażenia dodatkowego wraz z wymaganiami dotyczącymi zwiększenia wydajności i redukcji hałasu spowodowała opracowanie nowych układów rozrządu z napinaczami, rolkami i paskami. Praca silnika w większych temperaturach, przy wyższych obrotach, z większą mocą a jednocześnie minimalizacja poszczególnych elementów w celu zaoszczędzenia miejsca wymogła stosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych i użycia najlepszych materiałów.

Obecne paski rozrządu produkowane są z ułożonych warstwowo włókien szklanych lub laminowanych stalowych linek tworząc rdzeń wewnętrzny. Całość pokryta jest kauczukiem syntetycznym lub neoprenem. Zęby paska rozrządu mają przekrój zaokrąglony lub trapezowy. Każdy pasek rozrządu posiada oznaczenie , w którym zakodowane są: numer profilu zęba, ilość zębów, szerokość paska, materiał z którego został wykonany. Do prawidłowego napięcia paska rozrządu stosuje się napinacze. Napinacz paska rozrządu zapewnia prawidłowe napięcie i prowadzenie paska. Obecne napinacze najczęściej zawierają wewnętrzną sprężynę lub zewnętrzny tłumik. Coraz częściej używane są części niemetalowe. Dopełnieniem układu rozrządu są rolki prowadzące. Zamocowane na stałe zapewniają prawidłowy kąt opasania wokół napędzanych elementów.

Dla zapewnienia optymalnej sprawności działania układu rozrządu oraz dla bezpieczeństwa zalecana jest wymiana wszystkich elementów współpracujących w tym samym czasie. Pasek rozrządu zespół napinaczy paska i rolki prowadzące należy wymieniać jednocześnie. Wymiana powinna nastąpić przed przekroczeniem przebiegu podanego przez producenta samochodu. Prawidłowa wymiana rozrządu wraz z jego wszystkimi elementami ustrzeże nas przed groźnymi konsekwencjami jakie następują po zerwaniu lub przeskoczeniu paska. Najczęściej dochodzi wtedy do uszkodzenia głowicy i koszty naprawy są znaczne.

Polecamy do wymiany rozrządy renomowanych firm : INA , SKF 

Specjalistyczny sklep z rozrządami  http://www.ina.e24h.pl

Nadesłał:

Rozrządy sklep online
http://www.ina.e24h.pl/index.php

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl