Współdziałanie w realizacji procesów kluczem do rozwoju firmy


2016-11-29
Nowocześnie zarządzane firmy integrują działy i stawiają na ścisłą współpracę między nimi. Ułatwia to przepływ informacji, zmniejsza rywalizację między pracownikami i pozwala efektywniej pracować na rzecz strategicznych celów organizacji.
Zmienia się też rola samego szefa przedsiębiorstwa: z administracyjnej na bardziej koordynacyjną. Manager nie skupia się już tylko na wydawaniu poleceń, ale staje się dla swoich podwładnych partnerem i swego rodzaju przewodnikiem. — Współdziałanie szefa i zespołu w realizacji procesów jest kluczem do skutecznego podnoszenia efektywności i konkurencyjności biznesu — ocenia Renata Łukasik, członek zarządu i dyrektor ds. oprogramowania w Macrologic SA.
W firmach zarządzanych w sposób tradycyjny i bazujących na układzie funkcjonalnym, bardzo ważna jest hierarchia i pionowy podział zadań. Działy pozostają wobec siebie w zależnościach; są do nich przypisane różne procedury, a rola szefa jest mocno ograniczona — zdeterminowana tym, w jaki sposób te zależności przebiegają.

Perspektywa szersza niż tylko własny dział

Jak to wygląda w praktyce? Manager koncentruje się na pracy swojego zespołu, bo z tego jest rozliczany. Z tej perspektywy patrzy też na firmę. Często nie ma wiedzy, co dzieje się w innych działach. W efekcie tego niejednokrotnie zdarza się tak, że poszczególne komórki zaczynają między sobą rywalizować. Zamiast tworzyć wartość dodaną na zewnątrz firmy, cała energia pracowników kumuluje się i marnuje wewnątrz organizacji.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/wiadomosci/wspoldzialanie_w_realizacji_procesow_kluczem_do_rozwoju_firmy.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl