Wybić się na oglądalność dzięki przeglądarce Google
Solidna pozycja w przeglądarkach jest gwarancją oglądalności reklamy oraz sprzedaży towarów i usług. Jest kilka terminów związanych z relacjami pomiędzy serwisami internetowymi a przeglądarkami. Ten tekst przybliży je i wyjaśni, a także pozwoli oswoić się z tematem.
Spowoduje też pojawienie się nowych pytań, na które będą potrzebne odpowiedzi.
Nie jest czym szczególnie odkrywczym twierdzić, że to przeglądarki generują lwią część ruchu na stronach internetowych. Stąd ich popularność i dyktowanie warunków, według których ten segment reklamy internetowej funkcjonuje.
Przeglądarki zmieniają wciąż algorytmy i pogoń za ich inwencją powoduje konieczność ciągłych ulepszeń serwisów. Założyciele portali funkcjonujących w sieci stosują jeden niezmienny od pewnego czasu zabieg, które nazywa się optymalizacja. Ogólny trend jest wciąż ten sam, ale jest modyfikowany zmianami modelu wyszukiwania stosowanymi przez browsery. Praca nad optymalizacją nie ma końca. Jest ona wstępem do dalszych działań, które nazywają się pozycjonowanie.
Na rynku wyszukiwania prym wiedzie jedna wyszukiwarka i to w jej zasobach znajduje się większość opisanych niżej możliwości.
1. Google Analytics − panel kontroli
Dzięki niemu pozycjonowanie i optymalizacja jest łatwiejsza i skuteczniejsza. Statystyki prezentowane na stronie i dotyczące konkretnego adresu domenowego, publikowane są w przejrzysty sposób, dający się łatwo interpretować. O wiele łatwiej jest podejmować nawet trudne decyzje. Statystyki obejmują ruch sieciowy z podziałem na rejony sieci, urządzenia i przedziały czasowe.
2. Dwa programy − Google AdWords i AdSense
Pierwszy jest narzędziem do analizy słów kluczowych i planowania kampanii reklamowych. Można sprawdzić wyfiltrowane z wyników wyszukiwania przeglądarki frazy używane przez internautów. I zbadać ich częstotliwość użycia albo słowa kluczowe pokrewne. Optymalizacja stron internetowych byłaby trudna bez tego narzędzia, dającego pełen obraz na temat key words.
AdSense wyświetla reklamę kontekstową wizualną, uzupełniając w ten sposób poprzedni program.
3. Google Maps − lokalizacja
Mapy dają możliwość przeniesienia wirtualnej lokalizacji strony z serwera w konkretną lokalizację. Optymalizacja i pozycjonowanie z powodzeniem korzysta z dobrych praktyk podsuwanych przez to narzędzie. Jest ono z powodzeniem używane przez firmy prowadzące lokalnie interesy w zakresie wszelkich usług. Dlaczego? Ponieważ coraz większa liczba wyszukiwań pochodzi z urządzeń przenośnych. A wyszukiwarki dostały indeks, który promuje serwisy posiadające wersję mobilną.
4. Social media − w kręgu znajomych
Narzędzie wszechstronne i skalowalne. Nic tak nie pobudza do działania, jak opinia znajomych i ich stan posiadania. Firmy chwalą sobie ten kanał wspierania obrotu towarowo-usługowego, a także możliwość wpływania na sądy ludzkie. Z mediów społecznościowych firmy czerpią wymierne korzyści w postaci gotowych statystyk do opracowania profili konsumentów. Poza tym obecność w mediach społecznych buduje pozycję marki.
Nadesłał:
slawek
|