Wybieramy podłogę do restauracji z Carpet Studio


Wybieramy podłogę do restauracji z Carpet Studio
2016-12-09
W restauracjach liczy się nie tylko wystrój wnętrza, które ma nastrajać do celebracji posiłków czy wygodne meble. Ważną kwestią jest podłoga, która powinna spełniać określone normy. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę i jak wybrać właściwie.

Podłoga w restauracji to nie tylko kwestia estetyczna, ale również wymóg prawny. Normy ściśle określają jaka ma ona być, aby lokal mógł uzyskać zgodę instytucji zatwierdzających na działalność gastronomiczną. Zgodnie z literą prawa posadzka taka musi zostać wykonana z trwałych, gładkich, zmywalnych, nienasiąkliwych, nieśliskich, odpornych na ścieranie i uderzenia materiałów, których powierzchnia nie będzie ulegała uszkodzeniom w trakcie intensywnego użytkowania. Okładziny podłogowe w obiektach publicznych muszą spełniać normy określające klasę antypoślizgową, ochronę przeciwpożarową i warunki sanitarne. W przypadku pomieszczeń restauracyjnych o dużym natężeniu ruchu, najważniejszymi parametrami, na jakie należy zwrócić uwagę, będzie klasa użytkowa posadzki podłogowej i w przypadku paneli również klasa ścieralności.

- Lubię stosować naturalne materiały na podłogi restauracyjne, takie jak deski czy drewniane parkiety, ale wszystko zależy od standardu obiektu gastronomicznego i gustu inwestora - mówi Justyna Jabłońska, współwłaścicielka pracowni architektonicznej ORB Studio z Warszawy. - Sprawdzą się tu gres i terakota, ale też panele podłogowe LVT, które są praktyczne, trwałe i doskonale imitują naturalne materiały. Wykładziny dywanowe używa się natomiast najczęściej w restauracjach hotelowych i salach bankietowych. 

Drewno jest pięknym i wdzięcznym naturalnym materiałem podłogowym. Ta naturalność jest zaletą, ale również wadą w przypadku restauracji, ponieważ wymaga specjalnej konserwacji, jest niezbyt odporne na uszkodzenia mechaniczne i wilgoć oraz dość drogie, zarówno jeśli chodzi o materiał i montaż, a także renowację.

Panele LVT (Luxury Vinyl Tiles) są popularnym materiałem podłogowym, który doskonale sprawdza się w obiektach gastronomicznych. Mogą do złudzenia przypominać drewno, kamień, a nawet metal. Ich atutem jest dość niska cena materiału i robocizny, konserwacji, a także sprawna wymiana uszkodzonych elementów. Nieograniczone wzornictwo i kolorystyka, łatwość utrzymania w czystości, odporność na środki chemiczne, ścieranie i zarysowania (dobrzy producenci na te parametry udzielają gwarancji nawet do 20 lat) oraz tak ważne bezpieczeństwo antypoślizgowe to także argumenty za ich zastosowaniem w restauracjach i obiektach gastronomicznych. Doskonale tłumią hałas, są trudno zapalne oraz antyelektrostatyczne.

Wykładziny dywanowe zapewniają komfort przede wszystkim gościom restauracji hotelowych. Są miękkie i przyjemnie się po nich stąpa. Ważne aby zastosować produkt, który będzie odporny na zabrudzenia dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu np. na bazie teflonu czy scotchgardu i antystatyczny. Warunkiem wyboru wykładziny jest jej klasa użytkowa tzw. klasa ścieralności, która w restauracji powinna wynosi 33 (heavy commercial) w oparciu o normę EN1307. Dla wzmocnienia komfortu gości oraz poprawy akustyki można zastosować dodatkowy podkład filcowy lub podkład gumowy, na którym montowana jest wykładzina.

Decydując się na konkretny rodzaj podłogi przyjrzyjmy się produktowi i producentowi, ale też jej dostawcy. Sprawdźmy na co otrzymamy gwarancję, ile lat będzie ona obowiązywała oraz czy będzie zapewniony serwis pogwarancyjny. Dowiedzmy się też ile faktycznie zapłacimy za materiał - jaki procent będą stanowiły odpady, bo to może znacznie podwyższyć koszt podłogi. I choć oszczędność jest dobrą cechą warto zastanowić się nad tym, czy nie lepiej jednak zapłacić więcej za wyższą jakość produktu, który nam posłuży wiele lat. Okładzina podłogowa w restauracji musi służyć długo, a jej wymiana na nową będzie kosztowną inwestycją i niełatwym przedsięwzięciem. 

Warto też zwrócić uwagę czy firma oferująca wykładziny posiada referencje - jakie i ile realizacji wykonała do tej pory - zwraca uwagę Radosław Pabijan, Dyrektor Handlowy w firmie Carpet Studio, wyłącznego dystrybutora na Polskę wysokiej jakości wykładzin dywanowych EGE i paneli LVT Amtico. - Dobrze jest poprosić o referencje, zobaczyć jak wygląda wykładzina już używana po 5 latach i porozmawiać z właścicielami obiektu o tym, czy jest zadowolony z serwisu firmy.

Więcej: www.carpetstudio.pl

Nadesłał:

OKK!

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl