Wyniki ankiety: 60% użytkowników uważa utratę danych finansowych za największe zagrożenie
Istnieje tak wiele zagrożeń komputerowych, że ich liczba może przyprawić użytkowników o ból głowy. Największą szkodę mogą wyrządzić te, które zagrażają cennym informacjom lub, co gorsze, poufności ich właścicieli.
Na drugim miejscu uplasowały się informacje dotyczące haseł do serwisów online - 58% użytkowników obawia się utraty lub kradzieży takich danych przez cyberprzestępców. W dalszej kolejności wskazywano na prywatne e-maile i dokumenty, kontakty z książki adresowej oraz różne rodzaje plików multimedialnych. Jednak mimo obaw o bezpieczeństwo danych znaczna liczba użytkowników przechowuje informacje na słabo zabezpieczonych urządzeniach mobilnych. 15% respondentów przyznało, że wykorzystuje swoje tablety, aby dokonywać zakupów online przy użyciu karty kredytowej, korzysta z systemów płatności elektronicznej lub przeprowadzać inne operacje finansowe; z kolei 12% wykonuje te same czynności przy pomocy swojego telefonu komórkowego. Około jedna trzecia wszystkich użytkowników (31%) przechowuje swoje informacje osobiste na komputerze domowym lub laptopie.
W jaki sposób użytkownicy chronią swoje poufne dane? Według wyników badania Harris Interactive, prawie połowa respondentów (46%) robi kopie zapasowe wszystkich swoich urządzeń. 30% użytkowników stosuje szyfrowanie cennych informacji, podczas gdy 32% chroni dokumenty za pomocą hasła. Naturalnie, zabezpieczenia te same w sobie nie są wystarczające, jednak w połączeniu z oprogramowaniem antywirusowym wysokiej jakości mogą zapewnić przyzwoity poziom ochrony. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie jednego pakietu bezpieczeństwa z pełnym zestawem funkcji, takiego jak Kaspersky PURE. Produkt ten chroni przed współczesnymi zagrożeniami internetowymi i oferuje narzędzia do wykonywania kopii zapasowej danych, szyfrowanie pików oraz bezpieczne przechowywanie haseł. Wszystkie te funkcje pomagają chronić ważne informacje przed nieautoryzowanym dostępem, kradzieżą lub utratą.
Pełny raport dotyczący badania przeprowadzonego przez Harris Interactive jest dostępny na stronie: http://www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky_lab_consumer_survey_report_eng_final.pdf.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.