2015-01-24
Nie ma jednego tylko czynnika wywierającego zasadniczy wpływ na jakość naszej pracy. Gdy jednak zastanawiamy się nad tymi, które mają największe znaczenie, rzadko pomijamy wyposażenie biura.
Jeśli niczego w nim nie brakuje, oprawiają się nie tylko same warunki, w jakich pracujemy, ale również rośnie komfort i satysfakcja odczuwana w czasie wykonywania obowiązków zawodowych. Na co powinniśmy więc zwracać szczególną uwagę urządzając biuro?
Meble nie tylko dla ozdoby
Trudno mówić o biurze naprawdę atrakcyjnym, jeśli brakuje w nim zwracających na siebie uwagę mebli. To właśnie one wpływają na sposób, w jaki postrzegane jest miejsce pracy, mają przy tym niemałe znaczenie w procesie kreowania firmowego wizerunku. Choć jednak zwraca się uwagę tak na staranność ich wykonania, jak i na oryginalność, nie wolno nam zapominać o tym, że to właśnie funkcjonalność mebli biurowych powinna jawić się nam jako najważniejsza z ich cech. Meble mają ułatwiać nam pracę, a nie utrudniać ją, jeśli bowiem będą nam zawadzać, nie docenimy staranności ich wykonania.
Biurko i krzesło na miarę potrzeb
Pytani o najważniejszy mebel biurowy zazwyczaj wskazujemy na biurko i krzesło, to właśnie z nich korzystamy bowiem nie tylko najdłużej, ale także najbardziej intensywnie. Tak w jednym, jak iw drugim przypadku mamy do czynienia z meblami, dla których charakterystyczna jest znacząca rozpiętość cenowa, do ich zakupu warto więc przystąpić z dużą ostrożnością. Owszem, wskazane jest zwracanie uwagę na to, jak wydaje się firmowe pieniądze, jeśli jednak biurko i krzesło biurowe nie będą dostosowane do indywidualnych potrzeb pracownika obniżą nie tylko odczuwany przez niego komfort pracy, ale również pogorszą jego samopoczucie i stan zdrowia.
Klimatyzacja dla zdrowia i sprawnego umysłu
Mówiąc o wyposażeniu biura, które ułatwia pracę nie wolno zapominać o klimatyzacji (np.http://www.profiklima.pl). Nie jest już ona luksusem dla najbogatszych, jej instalacja jest przy tym uzasadniona nie tylko dlatego, że chłodne powietrze przydaje się w czasie letnich upałów. Klimatyzacja przyczynia się do tego,że powietrze w pomieszczeniu jest czystsze i bardziej rześkie. W rezultacie łatwiej jest nam skoncentrować się na pracy, a jednocześnie nie musimy zmagać się ani z sennością, ani z nieprzyjemną suchością w gardle. Instalując klimatyzację warto pamiętać o tym, aby zapoznać pracowników z instrukcją jej obsługi, ułatwi to bowiem korzystanie z niej w sposób, który nie wywołuje uszczerbku na zdrowiu.