Wysokie miejsce gram.pl w raporcie Ceneo i Bankier.pl
Gram.pl zajął drugie miejsce w rankingu najbardziej zaufanych sklepów internetowych w kategorii – „Świat komputerów i gier”. Wyniki badania przygotowanego przez Ceneo oraz Bankier.pl. zostały opublikowane w raporcie „Zaufanie jako podstawa w e-commerce”.
Celem raportu było wyłonienie sklepów internetowych cieszących się największym zaufaniem internautów.
Biorąc pod uwagę, wysoką specjalizację gram.pl (wyłącznie gry oraz produkty z nimi związane) w stosunku do kategorii, do której został zakwalifikowany, a także krótszy czas funkcjonowania (niebawem będzie obchodzić piąte urodziny), drugie miejsce w tak prestiżowym rankingu to duże osiągnięcie. Warto także dodać, że analizując wszystkie oceny, gram.pl zajął szóste miejsce spośród wszystkich sklepów internetowych uwzględnionych w raporcie.
Zajęcie przez nas wysokiego, drugiego miejsca, mimo krótkiej historii sklepu z Ceneo, podkreśla skuteczność podejmowanych przez nas działań. Dzięki oparciu biznesu o sprawną logistykę właściciela sklepu gram.pl, firmy Action S.A., a także pasji do gier całego zespołu, wyróżniamy się, najwyższą jakością obsługi klienta. Jesteśmy najpopularniejszym polskim sklepem internetowym z grami. Mimo to, dokładamy wszelkich starań, aby relacje z klientami miały indywidualny charakter, podobny do tego, który znamy z małych, lokalnych sklepów. Potwierdza się też znaczenie ponad 100 punktów odbioru osobistego - w wielu opiniach, które pojawiają się na nasz temat widać, jak dużą wagę przywiązują do tej możliwości nasi konsumenci. Wszystko to pokazuje, że gdyby rozdzielono hardware od softwaru w kategorii gry zajęlibyśmy pierwsze miejsce - mówi Wiktor Cegła, Dyrektor Zarządzający portalu społecznościowego oraz sklepu gram.pl.
Analizie zostały poddane zarówno sklepy internetowe jak i klienci, którzy z nich korzystają. Badanie sprzedawców było ukierunkowane na wskazanie barier rozwoju polskiego e-commerce i kroków, jakie podejmują, by zwiększyć zaufanie konsumentów do zakupów on-line. Natomiast w przypadku klientów nacisk położono na określenie stopnia świadomości bezpieczeństwa e-konsumentów oraz wpływu opinii innych użytkowników na decyzję o zakupie. Badanie na podstawie, którego powstał raport podzielono na dwie części. W okresie od 15 do 19 września 2010 r. przeprowadzono na portalu Ceneo osowe ankiety internetowe (CAWI). Analizie poddano 332 kwestionariusze zebrane od klientów oraz 1743 od użytkowników serwisu. Rankingi uwzględnione w raporcie powstały na podstawie ankiet wypełnionych przez kupujących w sklepach internetowych będących jednocześnie klientami Ceneo. Analizie poddano 150 tys. kwestionariuszy wypełnionych przez kupujących w okresie od marca do sierpnia 2010. Ankiety wysyłane były tylko do tych użytkowników, którzy złożyli zamówienie w danym sklepie.
Gram.pl to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych o grach komputerowych oraz szeroko pojętej rozrywce dla graczy w Polsce. Gram.pl to także sklep internetowy z szerokim asortymentem gier, akcesoriów komputerowych i konsol. Gram.pl, jako jedyny posiada 100 punktów odbiorów osobistych, które umożliwiają graczom szybki dostęp do zakupionych przez nich produktów. Portal organizuje wiele konkursów dla internautów, publikuje prestiżową listę TOP 10, czyli ranking najlepiej sprzedających się gier.
Wiktor Cegła, dyrektor zarządzający Gram.pl Sp. z o.o., w branży gier komputerowych od 2000 roku. Od 2000 do 2009 roku w wydawnictwie Axel Springer Polska: dziennikarz, redaktor prowadzący i zastępca redaktora naczelnego grupy magazynów o grach komputerowych, redaktor naczelny i project manager serwisu Gamezilla.pl. W Gram.pl od stycznia 2010. Członek Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego.