Wzrost
Dostarczając schłodzoną, płynną energię dla milionów ospałych konsumentów , napoje Monster Energy pobudziły dochody firmy Hansen Natural, producenta tego znakomitego napoju.
Hansen Natural produkuje i dystrybucją napoje energetyczne, koktajle, soki, herbaty i napoje gazowane do sieci sklepów spożywczych, hurtownii, dystrybutorów i firm gastronomicznych.
Kalifornijska firma wdrożyła Demand Solutions w 2005 roku aby dostosować się do szybkiego wzrostu marki Monster Energy. Ponieważ oprogramowanie skutecznie zarządzało produktem Monster Energy, firma Hansen Natural wykorzystuje rozwiązania Demand Solutions do planowania popytu i optymalizacji zapasów wszystkich własnych produktów. Od czasu wdrożenia, oprogramowanie do zarządzania łańcuchem dostaw (oprogramowanie SCM- Supply Chain Management), stało się integralnym składnikiem sukcesów firmy, zmniejszając koszty związane z zapasami, zwiększając sprzedaż i poziom obsługi klienta, umożliwiając podejmowanie najkorzystniejszych decyzji.
Przed wdrożeniem Demand Solutions, firma Hansen Natural nie posiadała specjalistycznego systemu do planowania i zarządzania produkcją i starała się zarządzać łańcuchem dostaw poprzez arkusze kalkulacyjne. W tym procesie, dane historyczne nie były wykorzystywane do przygotowywania szacunków, a bez monitorowania niezbędnych statystyk, firma nie była w stanie niezawodnie prognozować popyt na produkty. W miarę jak marka Monster Energy zdobywała rynek, firma Hansen Natural potrzebowała poprawić zarządzanie łańcuchem dostaw i prognozowanie popytu, aby ugasić pragnienie klientów. Tim Hayes, zastępca dyrektora operacji, używał Demand Solutions w swojej poprzedniej firmi- James Hardie, i polecił oprogramowanie Demand Solutions Forecast Management i Requirements Planningjako rozwiązanie na problemy firmy Hansen Natural związane z prognozowaniem popytu, planowaniem produkcją i zapasów. „Wybrałem Demand Solutions z wielu ocenianych rozwiązań, ponieważ oprogramowanie Demand Solutions jest najlepsze w swojej klasie i ma niewiarygodną wartość” komentuje pan Hayes. „W oparciu o moje wcześniejsze doświadczenie z Demand Solutions, wiedziałem, że to rozwiąże wszystkie nasze problemy związane z dynamicznym wzrostem, wprowadzeniem produktu na rynki międzynarodowe, rozszerzeniem gamy produktów i drobiazgowymi planami produkcyjnymi”.
Stymulowanie nowej struktury produkcji
Aby zmniejszyć wydatki związane z zapasami, planiści firmy Hansen Natural ściśle współpracowali z przedstawicielami Demand Solutions w celu stworzenia nowych, lokalnych struktur produkcji. Klienci zostali pogrupowani według geograficznych regionów i przypisani zostali do najbliższych regionalnych zakładów produkcyjnych. Wykorzystując nową, uproszczoną strukturę produkcji, regionalne zakłady produkcyjne otrzymują swoje wymagania produkcyjne, oparte na popycie regionalnych klientów. „Zmniejszyliśmy nasze koszty dzięki planowaniu produkcji na podstawie naszych potrzeb, a nie na podstawie tego co myślimy, że potrzebujemy” mowi pan Hayes. Nowe harmonogramy produkcji i prognozy popytu nie tylko zwiększyły wydajność firmy Hansen Natural ale także zredukowały koszty transportowe.
Według Gina Gutierrez, dyrektora działu planowania popytu, "Produkowaliśmy towary na Zachodnim Wybrzeżu (USA) i transportowaliśmy je na Wschodnie Wybrzeże. Demand Solutions Requirements Planning skrócił cały proces i znacznie zmniejszył nasze ogólne koszty zapasów. "
Koncentracja na sezonowości
Firma Hansen Natural również zwiększyła sprzedaż i poziom obsługi klienta poprzez efektywne zarządzanie sezonowością produktów. Według pani Gutierrez: „każda linia produktów Hansen Natural posiada wyraźny trend sprzedaży. Na przykład, sok Junior i sok Slam w kartonach mają zwiększony popyt w czasie trwania szkoły, a Natural Soda Mixer-y lepjej sprzedają się w czasie wakacji. Napoje energetyczne na bazie soków, takie jak Rumba, mają wyższą sprzedaż w czasie wiosny i lata, a napoje energetyczne na mlecznej bazie mają większy popyt późnym latem i wczesną jesienią”. Aby zarządzać sezonowość różnorodnych produktów, Gutierrez wykorzystuje Demand Solutions Forecast Management, oprogramowanie to automatycznie wlicza sezonowość produktów do prognóz aby budować niezawodną i bardzo dokładną prognozę popytu. Następnie planiści dostosowują poziomy bezpiecznych zapasów w ponad 35 zakładach produkcyjnych i magazynach,optymalizując poziom zapasów firmy Hansen Natural. „Bez posiadania tak innowacyjnego narzędzia, mielibyśmy wiele problemów w zarządzaniu wszystkich naszych fabryk” mówi Gutierrez. „Dzięki wdrożeniu Demand Solutions, jesteśmy w stanie uzyskać kompletny i jasny obraz naszej działalności”. Zarządzając sezonowością produktów, Hansen Natural potrafi dostarczać klientom produkty, które są im potrzebne i uniknąć straty sprzedaży wynikające z braku produktów.
Start sprzedaży
Planowanie popytu na nowy produkt jest znanym wyzwaniem dla planistów zapasów, i przed wdrożeniemDemand Solutions, firma Hansen Natural nie miała wystarczających informacji potrzebnych do podjęcia najlepszych decyzji. Obecnie, wykorzystując Demand Solutions Forecast Management, menedżerowie razem z planistami zapasów, mogą uzupełniać swoją wiedzę z informacjami z systemu, analizując trendy popytu na nowe produkty. W początkowej fazie planowania popytu na nowy produkt, dział marketingu i planowania popytu monitoruje system, wybierając manualnie najlepsze schematy popytu na nowy produkt. Jeżeli już są dostępne dane historyczne sprzedaży, planiści z ufnością pozwalają systemowi planować. Proces ten okazał się bardzo skuteczny, Hansen Natural z powodzeniem rozszerzył ofertę marki Monster Energy, obecnie pod marką Monster sprzedawanych jest 15 produktów ( między innymi Khaos, M-80, Mixxd and Assault)