2018-06-22
Trwają przygotowania do XXIX atestacji żywności organizowanej w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Wydarzenie odbędzie się 25 lipca br. w Sosnowcu. Tego dnia ocenione zostaną m.in. dwa oleje z linii Kujawski z ziołami, pochodzące z oferty ZT „KRUSZWICA” S.A.
ZT „KRUSZWICA” S.A. to największy w Polsce, a zarazem jeden z największych w Europie, przetwórca nasion oleistych. Należąca do Grupy Bunge spółka wyspecjalizowała się w produkcji butelkowanych olejów roślinnych, a także margaryn oraz tłuszczów.
Jej flagowym produktem jest olej Kujawski z Pierwszego Tłoczenia, w asortymencie znajdziemy także inne oleje sygnowane marką Kujawski oraz margaryny konsumenckie.
Producent przystąpił do Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” sześć lat temu. Olej Kujawski 3 ziarna został zgłoszony do udziału w IV atestacji żywności, która odbyła się 1 lutego 2012 roku.
Zasady oceny żywności
Podczas audytu specjaliści zasiadający w Loży Ekspertów indywidualnie sprawdzają każdy produkt zakwalifikowany do audytu, po czym przyznają mu noty (w skali od 1 do 10) za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Do zdobycia godła promocyjnego potrzeba minimum 7,5 pkt., zaś wyroby z maksymalnymi notami są premiowane tytułem TOP PRODUKT. Regulamin programu i zasady przyznawania znaku jakości nie uległy zmianie: decyzja o wyróżnieniu (lub nie) produktu należy wyłącznie do członków Loży Ekspertów. Od 2011 roku, kiedy to miała miejsce I atestacja, honorowym patronem certyfikacji jest Minister Rolnictwa.
Olej Kujawski 3 ziarna był pierwszym produktem ZT „KRUWSZICA” nagrodzonym przez Loże Ekspertów programu „Doceń polskie”. Firma nie poprzestała jednak na tym wyróżnieniu i zgłaszała do oceny kolejne swoje propozycje. Obecnie w jej asortymencie jest aż 12 propozycji ze znakiem jakości programu, wszystkim przyznano także tytuł TOP PRODUKT. Poza wspomnianym już Kujawski 3 ziarna, uhonorowane zostały również: Olej Kujawski z Pierwszego Tłoczenia, 6 olei z linii Kujawski z ziołami oraz 4 oleje z serii Kujawski tłoczony na zimno.
Co ciekawe, każda z wyróżnionych propozycji zdobyła uznanie ekspertów więcej niż jeden raz, a Olej Kujawski 3 ziarna z powodzeniem brał udział w aż czterech audytach! Kolejna ocena nagrodzonej żywności wynika z regulaminu programu. Zgodnie z nim, certyfikaty są przyznawane zawsze na 2 lata, po tym czasie producent może ponownie zgłosić artykuł do oceny. Powtórne uzyskanie wysokich not pozwala przez następne 24 miesiące promować żywność godłem „Doceń polskie”. Ponowne otrzymania znaków jakości dowodzi o powtarzalności produkcji, która w branży spożywczej ma szczególne znaczenie.
Ranga godła „Doceń polskie”
- Jako firma przykładamy dużą wagę do jakości produkowanych przez nas produktów, a także do tego aby dobrze odpowiadały na potrzeby konsumentów. Udział w certyfikacji programu „Doceń polskie” i osiągane już przez wiele naszych produktów wyróżnienia są dla nas swego rodzaju potwierdzeniem realizowanych przez nas założeń. W przypadku marki Kujawski, mocno kojarzonej z polskością, program „Doceń polskie” ma szczególne znaczenie ze względu na wpisujący się w niego charakter marki - podkreśla Sławomir Kozłowski, opiekujący się marką Kujawski w ZT „KRUSZWICA” S.A.
Godło programu „Doceń polskie” jest obecne w komunikacji wewnętrznej firmy, stanowi także pomoc w komunikacji indywidualnej: z konsumentami zainteresowanymi certyfikatami przyznanymi marce i jej produktom. - Jest on dla nas wartością samą w sobie i potwierdzeniem jakości naszych produktów, szczególnie nowych, wchodzących właśnie na rynek – informuje S. Kozłowski.
Dowodem sposobu postrzegania znaku jakości przez firmę z Kruszwicy jest udział produktów marki Kujawski w zbliżającej się ocenie żywności. Do lipcowego audytu zgłoszone zostały kolejne dwie propozycje. Tym razem członkowie Loży Ekspertów ocenią oleje: Kujawski z rozmarynem, oregano i bazylią oraz Kujawski z oregano, pomidorem i cebulą. Jeśli produkty te otrzymają określoną w regulaminie liczbę punktów, firma z Kruszwicy będzie mogła poszczycić się posiadaniem aż 14 certyfikatów jakości.
ZT „KRUSZIWCA” to nie jedyny producent, który zdobył znaczną liczbę znaków „Doceń polskie”. Dla przykładu: Zakład Mięsny POLIWCZAK oferuje aż 23 produkty z laurami programu, a Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Skale otrzymała 12 certyfikatów i tytułów TOP PRODUKT za swoje wyroby.
W tym kontekście warto przypomnieć, że niemal połowa uczestników tegorocznych dwóch atestacji to producenci, których żywność została już nagrodzona. Firmy te zgłosiły do oceny kolejne propozycje ze swojego asortymentu lub zabiegały o ponowne zdobycie wyróżnienia.
Promowanie polskiej żywności
Nazwę programu („Doceń polskie”) można traktować jak bezpośrednie wezwanie do świadomego sięgania po rodzime wyroby. Przedstawiciel „KRUSZWICY” zwraca uwagę na inny aspekt wybierania krajowych wyrobów. - W moim odczuciu motywacja konsumenta leży bliżej poszukiwania żywności „ze swojego ogródka” - produktów pochodzących z jego strefy geograficznej, które były kiedyś obecne w tradycyjnej lokalnej kuchni. W coraz większym stopniu konsumenci świadomie wybierają jedzenie i jego składniki doceniając ich dobroczynne działanie; poszukują wartościowych produktów, ale nie tych z dalekich krajów, tylko właśnie bliskich sobie, zgodnie z przekonaniem, że to co dobre dla mnie musiało też rosnąć tam gdzie ja - podsumowuje Sławomir Kozłowski.
W logotypie programu „Doceń polskie” widnieje zarys naszego kraju, godło promocyjne nie pozostawia więc wątpliwości co do pochodzenia sygnowanych nim wyrobów. Możliwość posługiwania się certyfikatem i znakiem jakości to zaledwie wstęp do pakietu korzyści związanych ze zdobyciem wyróżnienia. Laureaci otrzymują zestaw różnorodnych narzędzi wspierających ich działania (m.in. zdjęcia nagrodzonej żywności w wysokiej rozdzielczości oraz bon na bezpłatne konsultacje ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności). Współpraca z organizatorami programu trwa 2 lata – przez cały okres obowiązywania certyfikatu.
Producenci zainteresowani udziałem w lipcowej atestacji mogą jeszcze przesyłać stosowne formularze zgłoszeniowe. Wszystkie informacje są dostępne na stronie www.DocenPolskie.pl, w zakładce „Program”.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
|