XXV edycja wyróżnień Raportu CSR


2015-06-19
W 25. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wyróżnieni zostali: Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” oraz Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka. Tematem przewodnim Raportu jest proces cyfryzacji Polski.

Raport CSR jest przygotowywany co kwartał przez redakcję tygodnika Gazeta Finansowa i portal RaportCSR.pl, przy wsparciu dodatku ekonomicznego do Super Expressu - Super Biznes oraz portalu Kurier365.pl. Partnerem Raportu jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.

Laureaci XXIV edycji „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”:

Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” wyróżnione za prowadzenie i realizację, wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji i Administracji, programu Polska Cyfrowa Równych Szans, oraz działania na rzecz seniorów w zakresie edukacji cyfrowej.

- W ciągu trzech lat stworzyliśmy sprawnie działający system edukacji cyfrowej dorosłych dobrze wkomponowany w krajobraz Polski lokalnej. Opiera się on na: pracy blisko 3 tys. Latarników Polski Cyfrowej – lokalnych animatorów, motywujących grupę 50+ do nabywania umiejętności korzystania z Internetu, z treści i usług cyfrowych, usieciowieniu działań w skali kraju oraz na konsultacjach, wymianie doświadczeń i wsparciu działań w gminach przez trenerów i ekspertów skupionych w Krajowym Centrum Kompetencji Cyfrowych, jakie stworzyliśmy w Tarnowie. Ten system działa już jak dobrze naoliwiony mechanizm – mówi Krzysztof Głomb, prezes SMWI.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, wyróżnione za konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, którego celem jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych.

- Od 2009 roku do naszej oferty trafiają książki w różnej postaci. Ten element oferty zbliżył nas do kwestii związanych z pozycją społeczną książki i czytelnictwem w kontekście zmian zachodzących wokół nas. Ponieważ skala naszego działania przekłada się na skalę odpowiedzialności społecznej, postanowiliśmy zorganizować konkurs, który wspiera zarówno twórców stawiających pierwsze kroki, jak i czytelnictwo, zwłaszcza wśród dzieci – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych JMP. 

Tradycyjnie w Raporcie nie zabrakło też przykładów odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Przeczytamy m.in. o zaangażowaniu polskich lekarzy z Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu, którzy kształcą i wspierają swoich kolegów w krajach afrykańskich. Podajemy też przykład tworzenia profesjonalnych raportów aktywności w obszarze działań CSR wzorując się na Grupie Ferrero International. Wiele miejsca poświęciliśmy też działaniom lokalnym przedstawiając zaangażowanie firmy Arcus, która wspiera młodych judoków z warszawskiej Białołęki oraz projekt cyfryzacji Pragi-Północ, przygotowany przez zarząd stołecznej dzielnicy.

Cały raport można obrać ze strony www.raportcsr.pl.

Nadesłał:

iwonamichalowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl