Z badań ARC Rynek i Opinia wynika, iż siedmiu na dziesięciu pracodawców obdarowuje pracowników!


Z badań ARC Rynek i Opinia wynika, iż siedmiu na dziesięciu pracodawców obdarowuje pracowników!
2012-11-06
Listopad to dla wielu firm czas zakupów podarunków, wręczanych tradycyjnie z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Już dziś warto się zastanowić nad doborem odpowiedniego prezentu, który przyniesie wiele radość pracownikom, a jednocześnie będzie skutecznym narzędziem motywacyjnym w rękach pracodawcy.


Według badań przeprowadzonych przez niezależny Instytut ARC Rynek i Opinia, dla 68,3% firm, Święta Bożego Narodzenia są okazją do przyznania pracownikom świadczeń pozapłacowych.

Pracodawco zostań Świętym Mikołajem!
Ta świąteczna tradycja jest w Polsce kultywowana zarówno przez firmy polskie, jak i międzynarodowe, prywatne i państwowe, bez względu na wielkość organizacji. Jak pokazują wyniki badań, przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Sodexo Motivation Solutions, dla 68%  firm Święta Bożego Narodzenia są okazją do przyznania świadczeń pozapłacowych. Oznacza to, że pracodawcy celebrują wspólnie z pracownikami ważne święta i starają się dostosować podarunek do ich potrzeb i oczekiwań.
„Pomysłów na upominek z okazji Świąt Bożego Narodzenia jest wiele. Jednak kluczem do trafionego prezentu jest zaspokojenie indywidualnych potrzeb pracowników – ich satysfakcja przekłada się bowiem na wzrost motywacji, budowanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą a pracownikiem, efektywność pracy oraz poprawę atmosfery panującej w firmie. Wspólne celebrowanie świąt w Polsce buduje poczucie więzi pracodawca – pracownik. Najpopularniejsze z przyznawanych w tym okresie świadczeń, czyli Kupony i Karty Podarunkowe stanowią również znaczne wsparcie domowego budżetu przed świętami i sprawiają, że cała rodzina może cieszyć się upominkiem otrzymanym od firmy” – powiedział Arkadiusz Rochala, Dyrektor Marketingu
i Rozwoju Sodexo Motivation Solutions.
Prezent na miarę potrzeb
Kluczem do udanego prezentu będzie spełnienie oczekiwań pracowników i trafienie w ich gusta. Dlatego pracodawcy szukają uniwersalnych upominków – takich, które z jednej strony można szybko zamówić, rozdysponować i rozliczyć w firmie, a z drugiej strony zaoferować pracownikom wolność wyboru finalnego prezentu. Stąd niesłabnąca popularność kuponów i kart podarunkowych. Badania wskazują, że 69% dużych firm w Polsce, zatrudniających ponad 49 pracowników, stosuje świadczenia rzeczowe, w tym kupony, karty podarunkowe i paczki.
Świąteczna tradycja – podwójny zysk
Wręczanie bonów podarunkowych stało się już w Polsce świąteczną tradycją. Trudno się temu dziwić, ponieważ w okresach Świąt Bożego Narodzenia towarzyszą im szyte na miarę, świąteczne promocje. Np. Portfel Korzyści Sodexo to połączenie tradycyjnych Kuponów Podarunkowych z atrakcyjnym pakietem promocji, dzięki którym  obdarowani mogą skorzystać ze zniżek sięgających nawet 50% i zaoszczędzić aż do 1264 zł*. Radość  zakupów zapewnią im również atrakcyjne zniżki m.in. w hipermarketach Carrefour czy sieci Auchan, która oferuje rabat specjalny w wysokości 15%. Natomiast w sieci Real posiadacze Kuponów Sodexo zostaną nagrodzeni 5 zł rabatem na nowość firmy Krunung – pyszną kawę Jacobs Millicano. Atrakcyjną 
i jedyną taką ofertą na rynku jest również zniżka 10 gr na każdym litrze paliwa zatankowanym na stacjach STATOIL. Dodatkowo Kupony Podarunkowe finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie zwiększają podstawy wymiaru składek ZUS. Ich zakup nie powoduje obowiązku podatkowego w rozumieniu przepisów Ustawy o podatku VAT, a ich wartość to dla zakładu pracy koszt uzyskania przychodu.
Kolejnym popularnym i lubianym zarówno przez pracodawców jak i pracowników rozwiązaniem jest przedpłacona Karta Podarunkowa. To sprawdzony sposób na wyrażenie uznania dla osiągnięć zespołu. Taka forma nagrody z pewnością ucieszy zatrudnionych – szczególnie w okresie przedświątecznym, kiedy planują zakup prezentów pod choinkę. Obdarowani mogą skorzystać z bazy 6 000 promocji i rabatów sięgających nawet 50%. Kartą Podarunkową można zapłacić w ponad 200 tysiącach punktów akceptujących na terenie całej Polski.
Dzięki intuicyjnej i pomocnej wyszukiwarce na stronie www.PromoStrefa.sodexo.pl znajdą interesujące ich oferty promocyjne m.in. na stacjach benzynowych Statoil, salonach Empik, w których można sprawić prezenty  najbliższym z 20% rabatem, w sieci supermarketów Piotr i Paweł, sklepach Smyk, Media Markt czy Saturn. 
Paczka od Mikołaja
Ciekawym i nowoczesnym pomysłem na paczkę bożonarodzeniową są zestawy prezentowe Vivabox.
Z Vivabox pracownik ma możliwość wyboru spośród kilku lub nawet kilkunastu produktów lub usług, które zawiera dany zestaw. Dzięki temu nagroda za osiągnięcia czy świąteczny podarunek będą idealnie odpowiadały oczekiwaniom i upodobaniom pracowników, a ich zadowolenie przełoży się na większe zaangażowanie w wykonywaną pracę.  Dobrym pomysłem na prezent świąteczny będzie Zestaw Multibox, który zawiera ponad 60 produktów w najpopularniejszych kategoriach prezentowych - wszystkie zamknięte w jednym pudełku. Kosmetyki, perfumy, alkohole, biżuteria, elektronika, galanteria skórzana, vouchery do restauracji lub do SPA. Tak szeroki asortyment gwarantuje, że podarunek sprawi mnóstwo przyjemności pracownikom. Zgodnie z badaniami ARC paczka jest nadal bardzo popularnym prezentem na Święta Bożego Narodzenia. Z takiego rozwiązania korzysta, aż 44% pracodawców.
Wobec coraz bardziej zróżnicowanych potrzeb pracowników proces motywacji przechodzi ciągłą ewolucję. Motywatory pozapłacowe to często nie tylko świąteczny dodatek do pensji, ale kompleksowy system, który przez cały rok pozytywnie wpływa na zaangażowanie zatrudnionych.  W wyborze najbardziej skutecznych świadczeń pozapłacowych może pomóc np. Nawigator Motywacyjny Sodexo, który obejmuje wszystkie kluczowe obszary motywacji bez względu na to czy chodzi o idealny prezent na święta, czy zapewnienie posiłków pracownikom. Warto pamiętać, że motywatory pozapłacowe m.in. Kupony i Karty Podarunkowe, czy zestawy prezentowe pozwalają na zaspokojenie indywidualnych potrzeb zespołu, wywołują pozytywne skojarzenia oraz co najważniejsze, na długo pozostają w pamięci. A to w konsekwencji wpływa na poziom satysfakcji zatrudnionych i przekłada się na budowanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą a pracownikami.

*Kwota obliczona na podstawie średniej wartości koszyka u wszystkich Partnerów Kuponów Promocyjnych PromoStrefy Sodexo.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Marta Rakoczy
ConTrust
m.rakoczy@contrust.pl
GSM: + 48 605 073 929
Tel. +48 22 402 48 68

Filozofia Sodexo
Jakość  Codziennego Życia odgrywa ważną rolę w indywidualnym rozwoju każdego człowieka oraz w działalności organizacji. Bazując na takim przekonaniu Sodexo, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon’a w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 380 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań usług dla nieruchomości (Sodexo On-site Service Solutions) oraz w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych (Sodexo Motivation Solutions). Sodexo stworzyło nową formę usług dla przedsiębiorców, które nie tylko zapewniają rozwój oraz samorealizację pracowników, ale również przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, ekonomicznego i środowiskowego społeczności lokalnych, regionów i całych państw, w których Sodexo funkcjonuje.




Sodexo w liczbach  (dane z 31 sierpnia 2011)

Grupa Sodexo na świecie
16 miliardów euro skonsolidowanego dochodu
413 000 pracowników                                                
22 pozycja na liście największych pracodawców
80 krajów
33 400 placówek
50 milionów konsumentów dziennie




Sodexo On-site Service Solutions w Polsce
5 800 000 obsługiwanej powierzchni (m2)
5 000 zatrudnionych pracowników
2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek
420 Klientów
400 obsługiwanych nieruchomości
140 restauracji i obsługiwanych jednostek służby zdrowia

Sodexo Motivation Solutions w Polsce
40 000 Klientów
3 000 000 użytkowników naszych rozwiązań rocznie
50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących
z Sodexo Motivation Solutions w całej Polsce.






www.sodexo.pl   I  2/3



Informacja prasowa
06 listopad 2012 roku
                     





www.sodexo.pl   I  1/3

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl