Zakłady energetyczne z regionu EMEA nie wykorzystują potencjału inteligentnych sieci energetycznych


Zakłady energetyczne z regionu EMEA nie wykorzystują potencjału inteligentnych sieci energetycznych
2010-11-02
Firmy energetyczne z regionu EMEA realizują plany dotyczące inteligentnych sieci energetycznych (Smart Grid), ale nie wykorzystują w pełni bezprecedensowych możliwości oferowanych przez te sieci.

Z opublikowanego właśnie przez firmę Oracle raportu z badań przeprowadzonych wśród zakładów energetycznych wynika, że instytucje te konsekwentnie wdrażają infrastruktury inteligentnych sieci energetycznych, ale nie będą w stanie czerpać pełnych korzyści z tej technologii, gdyż nie biorą pod uwagę najważniejszych oferowanych przez nią możliwości.

·         Ponadto zakłady energetyczne obawiają się, że ich obecne systemy informatyczne są zbyt mało elastyczne, aby można było rozbudować je na tyle, by mogły w dłuższej perspektywie czasu w pełni wykorzystywać możliwości oferowane przez inteligentne sieci energetyczne i inteligentne liczniki.

·         W raporcie pt. „The EMEA Smart Grid rollout” (Wdrażanie inteligentnych sieci energetycznych w regionie EMEA) podsumowano wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Vanson Bourne w celu określenia postępów firm energetycznych we wdrażaniu inteligentnych sieci energetycznych i inteligentnych liczników oraz stwierdzenia, czy firmy te wykorzystują możliwości oferowane przez te inteligentne sieci. W ramach badań przeanalizowano poglądy i opinie 50 dyrektorów zakładów energetycznych z Europy Zachodniej i Wschodniej oraz z Bliskiego Wschodu.

Z badań tych wynikają następujące wnioski:

·         Większość zakładów energetycznych już wdrożyła, zaczęła wdrażać lub planuje rozpocząć stopniowe wdrażanie programu instalacji inteligentnych liczników. 56% zakładów energetycznych planuje zakończyć wdrażanie takich liczników w ciągu pięciu lat.

·         Ponad połowa zakładów energetycznych obawia się, że ich obecne aplikacje informatyczne nie dadzą się rozbudować odpowiednio do ich potrzeb.

·         Prawie połowa respondentów (45%) spodziewa się osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI) w inteligentne liczniki w ciągu pięciu lat, natomiast prawie jedna czwarta nie wie, kiedy to nastąpi.

·         18% zakładów energetycznych nie dysponuje planem komunikacyjnym zapewniającym zaznajomienie klientów z różnymi aspektami inteligentnych liczników. Jednak 62% zakładów energetycznych informuje klientów o przyczynach instalowania inteligentnych liczników.

·         35% zakładów energetycznych wdrożyła już nowe systemy umożliwiające przechowywanie dodatkowych danych z inteligentnych liczników oraz opracowywanie analiz na ich podstawie, a 36% zamierza je wdrożyć w ciągu pięciu lat (15% w ciągu roku, 12% w ciągu trzech lat, a 9% w ciągu pięciu lat).

·         Jednak 12% zakładów nie zaczęło jeszcze nawet oceniać, jakich systemów będą potrzebować, aby móc opracowywać użyteczne analizy na podstawie danych z inteligentnych liczników, a kolejne 12% nie ma nawet planów wdrożenia takich systemów.

·         Mimo wzrostu popularności pojazdów elektrycznych zakłady energetyczne nie przygotowują się w jakiś specjalny sposób do tej sytuacji. Aż 47% zakładów energetycznych nie planuje wykorzystywać inteligentnych sieci energetycznych do obsługi pojazdów elektrycznych, a 80% tych zakładów nie uważa pojazdów elektrycznych za temat priorytetowy dla siebie w obecnym okresie.

Wypowiedź towarzysząca

„To pozytywny objaw, że zakłady energetyczne podejmują aktywnie kroki w kierunku opracowania i realizacji planów wdrożenia inteligentnych sieci energetycznych” powiedział Bastian Fischer, wiceprezes i dyrektor generalny działu Oracle Utilities na region EMEA. „Mimo ogromnej gamy nowych możliwości większość zakładów energetycznych nie wykorzystuje jednak innowacji w procesach i inteligentnych funkcji udostępnianych im przez infrastrukturę inteligentnych sieci energetycznych. Dzięki tym informacjom można maksymalnie udoskonalić prowadzenie działalności biznesowej, a także zwiększyć efektywność działania np. poprzez składanie klientom nowych ofert, usprawnianie prac w terenie oraz wspieranie generowania energii ze źródeł odnawialnych. Branża energetyczna dopiero zaczyna odkrywać dostępne dziś ogromne możliwości skokowego rozwoju”.

Informacje dodatkowe

W październiku 2010 r. firma Vanson Bourne przeprowadziła ankietę wśród 50 dyrektorów zakładów energetycznych z Europy Zachodniej i Wschodniej oraz Bliskiego Wschodu. Badaniami objęto po pięć zakładów energetycznych w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii, po cztery we Francji i Włoszech, po trzy w Holandii, Belgii, Danii, Szwecji, Polsce, Czechach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz po dwa w Irlandii i Grecji.

·         Podstawowe informacje o raporcie

·         Rezultaty badania

·         Oracle w branży Utilities

·         Oracle Utilities w serwisie Twitter

·         Oracle Utilities w serwisie Facebook

O Korporacji Oracle

Oracle jest największym na świecie dostawcą kompletnego, otwartego i zintegrowanego oprogramowania biznesowego oraz zestawów sprzętowych. Więcej informacji na stronie www.oracle.com

Znaki towarowe

Oracle i Java są zarejestrowanymi znakami towarowymi korporacji Oracle i/lub jej filii.

Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.

Kontakt

Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795

Katarzyna.Pilarska@oracle.com

Oracle Polska na Facebooku

http://www.facebook.com/OraclePolska

Blog Oracle Polska

http://oracle-pl.blogspot.com/

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl