Zakupy grupowe jako forma reklamy
Popularność serwisów, które oferują oferty grupowe, bezustannie wzrasta. Powoduje to, iż coraz częściej myślą o nich właściciele, niedużych i dużych przedsiębiorstw. Jednak nie jako potencjalny nabywca towaru, ale jako producent dane usługi proponujący.
Znaczna redukcja ceny oraz prowizja dla wortalu pośredniczącego sprawia, iż nie uzyskujemy niemal żadnego dochodu z racji uczestniczenia w zakupach. Mało tego - ponosimy straty, bowiem wykonujemy pracę, eksploatujemy materiały etc.. Jednakże wiele korporacji wciąż działa w tym procederze. W jakim celu?
Przede wszystkim dlatego, iż zakupy grupowe pomagają przyciągnąć nowych, trwałych kontrahentów. Naturalnie, cząstka z nich korzysta z oferty wyłącznie dlatego, że jest tania. Są jednakże tacy, którzy działają zgodnie z ideą zakupów grupowych - wypróbuj po niższej cenie, kupuj stale w regularnej. Skutkiem tego jest to doskonała postać promocji, naturalnie pod warunkiem, że przestrzegamy konkretne warunki.
Najsampierw, nie każdy sektor rynku jest dobry do reklamy poprzez zakupy grupowe. Mnóstwo przedsiębiorstw, nie mając wyobrażenia o tej postaci reklamy, naraziło się na spore straty. Zyskali przeto wyłącznie konsumenci (i to nie w każdym przypadku). Podstawą jest sprzedawanie usługi, która generuje trwałych klientów. Jeśli spożywca do nas nie powróci, to nie ma sensu reklamować się w wortalach ofert grupowych.
Jeśli nasza jednostka świadczy tego rodzaju usługi, to połowa zwycięstwa. Wypada jeszcze spełnić pozostały wymóg - obsłużyć klienta ‘grupowego’, w taki sam sposób jak normalnego. Nigdy gorzej, ani nie przyzwoiciej. To zapewni nam wyśmienitą opinię nowego klienta oraz to, że nie potraktujemy go źle przy następnej wizycie. Trzeba dlatego przyrządzać pewny budżet na tego typu kampanię, bowiem przy usługach oferowanych w postaci ofert grupowych płacimy duże koszta zespolone z działalnością usługową.
Nadesłał:
zakk77
|