Zbliża się Wielkanoc – pracowniku przygotuj się na prezent!
Badania niezależnego instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, przeprowadzone na zlecenie Sodexo Motivation Solutions pokazują, że nadchodzące Święta Wielkiej Nocy to w Polsce dla co trzeciej firmy okazja do wręczenia pracownikom prezentu. Ta wiadomość ucieszy wszystkich zatrudnionych, którzy mogą li
Wspólne świętowanie pracodawców z pracownikami na stałe wpisało się w kalendarz firm w Polsce. Potwierdzają to wyniki najnowszych badań przeprowadzonych w styczniu 2013 roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions. Liczba firm, które traktują Wielkanoc jako doskonałą okazję
do wręczenia zatrudnionym prezentu lub gratyfikacji – czyli przyznania świadczeń pozapłacowych – z roku na rok rośnie: w 2012 roku było ich 30,9%, dziś już 32,7%. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw polskich,
jak i międzynarodowych, prywatnych i państwowych, bez względu na wielkość organizacji. To dobra wiadomość dla wszystkich pracowników, którzy mogą liczyć na wsparcie domowego budżetu tuż przed świętami. Co ważne, firmy dostrzegają także motywacyjną rolę świadczeń – aż 30% z nich zauważa,
że pozytywnie wpływają one na budowanie relacji między pracodawcą a zatrudnionymi.
Na każdą okazję
Kluczem do wyboru odpowiednich motywatorów jest zaspokojenie indywidualnych potrzeb pracowników. Ich satysfakcja przekłada się bezpośrednio na wzrost motywacji i efektywność pracy. Dlatego pracodawcy szukają rozwiązań, które z jednej strony są uniwersalne i spełnią oczekiwania całego zespołu, a z drugiej strony trafią w indywidualne gusta pracowników. Stąd tak duża popularność Kuponów i Kart Podarunkowych – badania niezależnego Instytutu ARC Rynek i Opinia przeprowadzone na zlecenie Sodexo Motivation Solutions pokazują, że 1/3 przedsiębiorstw w Polsce oferuje swoim pracownikom właśnie ten rodzaj świadczeń pozapłacowych.
Podwójna radość – podwójny zysk
Trudno się temu dziwić, ponieważ w okresie Wielkanocy towarzyszą im „szyte na miarę”, świąteczne promocje. Na przykład Portfel Korzyści Sodexo to połączenie tradycyjnych Kuponów Podarunkowych
z atrakcyjnym pakietem promocji, dzięki którym obdarowani mogą skorzystać ze zniżek sięgających nawet 50% u takich partnerów jak m.in.: SMYK, Yves Rocher, Vision Express, KappAhl, C&A, Top Secret, Ravel, Leroy Merlin czy Statoil. Z Kuponami Podarunkowymi Sodexo można również uzyskać dodatkowy rabat 5% na setki ofert w portalu Gruper.pl. Pakiet kuponów rabatowych zwiększa więc faktyczną wartość otrzymanego prezentu, co zdecydowanie wyróżnia go na tle nagrody np. w formie gotówki – na Wielkanoc 2013 r. pracownik może zyskać z Kuponami Podarunkowymi Sodexo ponad 1000 zł.
Karta pełna promocji
Kolejnym popularnym rozwiązaniem jest przedpłacona Karta Podarunkowa. To sprawdzony sposób na wyrażenie uznania dla osiągnięć zespołu. Karcie Podarunkowej Sodexo towarzyszy najbogatszy na rynku program rabatów, dzięki którym użytkownik może skorzystać z tysięcy promocji i ofert specjalnych sięgających nawet 50%. Użytkownicy Kart otrzymują też dostęp do intuicyjnej i pomocnej wyszukiwarki promocji na stronie www.PromoStrefa.sodexo.pl, gdzie znajdą interesujące ich oferty rabatowe m.in. w sklepach SMYK, Time Trend czy Ives Rocher. Kartą Podarunkową Sodexo można zapłacić w prawie 230 tys. punktów akceptujących na terenie całej Polski, wszędzie tam gdzie akceptowana jest karta VISA.
Vivabox – nowy wymiar motywacji
Podobnie jak w przypadku Kuponów i Kart Podarunkowych, także dzięki Zestawom Prezentowym Vivabox obdarowana osoba może samodzielnie zdecydować, jaki prezent ostatecznie chciałaby otrzymać. Dobrym pomysłem na wyrażenie uznania dla pracownika jest wręczenie mu zestawu Vivabox Multibox, który daje możliwość wyboru spośród ponad 60 produktów w najpopularniejszych kategoriach prezentowych: kosmetyki, perfumy, alkohole, biżuteria, elektronika, galanteria skórzana, vouchery do restauracji lub do SPA. Tak szeroki asortyment gwarantuje, że podarunek sprawi pracownikom mnóstwo przyjemności.
Prezent idealny
Pomysłów na dodatkową motywację z okazji Świąt Wielkiej Nocy jest wiele. Takie rozwiązania jak między innymi Kupony i Karty Podarunkowe czy Zestawy Prezentowe to uniwersalne świadczenia pozwalające jednocześnie na zaspokojenie indywidualnych potrzeb zespołu, wywołujące pozytywne skojarzenia oraz,
co najważniejsze, na długo pozostające w pamięci obdarowanych. W konsekwencji wpływa to na poziom satysfakcji personelu i przekłada się na budowanie pozytywnych relacji pomiędzy firmą a pracownikami.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
| Agata Falęcka a.falecka@contrust.pl GSM: + 48 602 304 067 Tel./Fax: +48 22 402 48 68 |
|
|
Filozofia Sodexo
Jakość Codziennego Życia odgrywa ważną rolę w indywidualnym rozwoju każdego człowieka oraz
w działalności organizacji. Bazując na takim przekonaniu Sodexo, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon’a w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań usług dla nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych (Sodexo Motivation Solutions).
Sodexo stworzyło nową formę usług dla przedsiębiorców, które nie tylko zapewniają rozwój oraz samorealizację pracowników, ale również przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, ekonomicznego
i środowiskowego społeczności lokalnych, regionów i całych państw, w których Sodexo funkcjonuje.
Sodexo w liczbach (dane z 31 sierpnia 2012)
Grupa Sodexo na świecie
18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu
420 000 pracowników
20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie
80 krajów
34 300 placówek
75 milionów konsumentów dziennie
Sodexo On-site Services w Polsce
5 800 000 obsługiwanej powierzchni (m2)
2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek
2 000 zatrudnionych pracowników
420 Klientów
400 obsługiwanych nieruchomości
70 restauracji
Sodexo Motivation Solutions w Polsce
43 000 Klientów
3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań rocznie
50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących
z Sodexo Motivation Solutions w całej Polsce.