Zdążyć na czas – dystrybucja towarów importowanych z Azji


2014-06-18
Zarządzanie firmą zajmującą się dystrybucją towarów importowanych z krajów azjatyckich wiąże się z określonymi wyzwaniami. Dystrybutorzy posiadają zwykle obszerną ofertę produktową, a poza tym duży wpływ na prowadzenie takiego biznesu ma specyfika oraz odległość geograficzna krajów dostawców.
Dlatego często u firm oferujących artykuły importowane spoza naszego kraju spotyka się następujące trudności:
  1. Właściwe planowanie zamówień ze względu na stany magazynowe (nadwyżki – braki).
  2. Szybka sprzedaż – długi proces rozliczeń księgowych.
  3. Przeciążony magazyn – opóźnienia w wysyłce towaru.
  4. Specyfika sprzedaży do sieci handlowych.
  5. Duża ilość przesyłek kurierskich.
  6. Sprzęt wrażliwy na uszkodzenia.
Każda firma, której funkcjonowanie uzależnione jest mniej lub bardziej od importowanych partii towaru wypracowuje swoje własne sposoby rozwiązywania w/w trudności. Jednak istnieją pewne metody radzenia sobie z nimi skupiające się na automatyzacji procesów dotyczących zarządzania obrotem towarami oraz gospodarką magazynową.

TRAFNE PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ

Sprowadzanie towaru spoza granic naszego kraju powoduje konieczność przewidywania z wyprzedzeniem – które produkty w jakich ilościach będą potrzebne przedsiębiorcy w ciągu najbliższych tygodni czy miesięcy. W zależności od odległości geograficznej od kraju dostawcy i rodzaju transportu (lotniczy lub morski) okres oczekiwania na zamówiony towar może znacznie się różnić (od kilku do nawet kilkudziesięciu dni).

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/erp/zdazyc_na_czas_dystrybucja_towarow_importowanych_z_azji.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl