Zdecydowana większość klientów instytucji finansowych nie obserwuje ich w social media


Zdecydowana większość klientów instytucji finansowych nie obserwuje ich w social media
2012-07-24
Tylko około jedna czwarta użytkowników serwisów społecznościowych deklaruje, że wśród ich ulubionych stron i profili są takie, które należą do instytucji finansowych . Tyle samo osób przyznaje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy wśród materiałów i stron komentowanych Jak wynika z badania zrealizowanego dla agencji social mediowej Think Kong przez Instytut Homo Homini większość użytkowników serwisów społecznościowych nie nawiązuje tam żadnej relacji z firmami finansowymi. Mimo, że zdecydowana większość Polaków korzysta np. z kont bankowych czy ubezpieczeń, obserwowanie banku czy ubezpieczyciela w social media zdarza się rzadko. Niskie jest też zaangażowanie w relacje z firmami finansowymi w serwisach społecznościowych. Tylko 24% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy zdarzyło się, że ktoś ze znajomych skomentował jakąkolwiek treść dotyczącą firm tego sektora.

„Myślę, że firmy finansowe powinny przemyśleć strategię obecności w social media. Facebook czy Twitter nie muszą być jedynie tubą promocyjną. Mogą być przecież świetnym, dodatkowym kanałem pozyskiwania nowych klientów i obsługi dotychczasowych. Wiele instytucji sektora finansowego, myśli o komunikacji w bardzo tradycyjny sposób, boi się social mediów albo nie ma na nie żadnego pomysłu"- komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong

Obserwowanie strony lub profilu instytucji finansowej jest najbardziej popularne wśród Polaków w wieku 25-34 lata (38 proc.). Prawie połowa badanych (42 proc.) spośród tej grupy wiekowej deklaruje, również że wśród materiałów komentowanych przez ich znajomych znalazł się taki, który dotyczył instytucji finansowej.


***

Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski, którzy nie korzystają z uprawnień emerytalnych z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby wynosiła 1103 jednostek.

Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Agencja Think Kong była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Proama, Adobe, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.


Więcej informacji dla mediów:

Dariusz Chrzanowski
Grupa On Board
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00
e- mail: dchrzanowski@grupaonboard.pl

Nadesłał:

Agencja Interaktywna Think Kong
http://thinkkong.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl