Złoty OTIS z Diamentami dla akcji edukacyjnej „Stop udarom!”
Akcja edukacyjna firmy Boehringer Ingelheim „Stop udarom!” została wyróżniona nagrodą Złoty OTIS z Diamentami przyznawaną programom zdrowotnym i profilaktycznym. Kampania „Stop udarom!" to systematyczne, ogólnopolskie działania edukacyjne, które umożliwiają dotarcie do szerokiej grupy odbiorców i podnoszenie ich wiedzy na temat udaru mózgu. Realizacja programu jest możliwa dzięki współpracy ze specjalistami z dziedziny neurologii i kardiologii, stowarzyszeniami naukowymi oraz organizacjami pacjenckimi - Fundacją Udaru Mózgu oraz Stowarzyszeniem „Udarowcy - Liczy się wsparcie".
W ramach współpracy firmy Boehringer Ingelheim oraz Fundacji Udaru Mózgu powstała strona internetowa www.stopudarom.pl, która zawiera informacje o udarze mózgu, migotaniu przedsionków, a także profilaktyce udarowej. Dodatkowo stworzona została pierwsza w Polsce i Europie bezpłatna aplikacja na smartfony i tablety „Stop udarom!", która przyczynia się do budowania świadomości profilaktyki i terapii udaru mózgu. Zarówno strona internetowa, jak i aplikacja stanowią innowacyjne narzędzia edukacyjne, których zadaniem jest ułatwienie zdobywania wiedzy w zakresie problematyki udarów mózgu.
W celu podnoszenia świadomości społecznej na temat udaru mózgu odbyły także regionalne „Dni otwarte" w Warszawie, Gdańsku i kilku miastach na Śląsku. Program wydarzeń przewidywał bezpłatne badania, a także konsultacje lekarskie. Równolegle specjaliści w zakresie neurologii i kardiologii wygłosili wykłady poświęcone udarowi mózgu, wyświetlono filmy fabularne i edukacyjne o tej tematyce, dostępne były również materiały informacyjne.
Boehringer Ingelheim uczestniczy regularnie w obchodach Światowego Dnia Serca, otwartej imprezie, organizowanej w różnych miastach w Polsce, gdzie zwraca uwagę na związek, jaki zachodzi między chorym sercem a udarem - najgroźniejszym powikłaniem migotania przedsionków jest udar mózgu. Podczas Światowego Dnia Serca w specjalnie przygotowanym na tę okazję namiocie edukacyjnym przeprowadzane są bezpłatne badania i konsultacje medyczne. Dodatkowo wydawane są materiały edukacyjne dotyczące udaru mózgu, a także odbywają się konkursy edukacyjne. Dzięki temu przedsięwzięciu zwiększa się dostęp do informacji na temat udaru mózgu i profilaktyki udarowej, a także możliwy jest łatwy i bezpłatny kontakt ze specjalistami.
W październiku br. w ramach programu „Stop udarom!" po raz pierwszy odbyła się ogólnopolska akcja „Liczy się czas!", którą zorganizowała Fundacja Udaru Mózgu i firma Beohringer Ingelheim. Mobilny punkt edukacyjny odwiedził trzy polskie miasta - Warszawę, Kraków oraz Poznań. W mobilnym gabinecie udarowym mieszkańcy mieli możliwość skorzystania z konsultacji lekarskich, poddania się bezpłatnym badaniom oraz uzyskania informacji na temat udaru mózgu. Celem tego przedsięwzięcia było przede wszystkim zwrócenie uwagi na znaczenie szybkiej pomocy w przypadku wystąpienia udaru mózgu. Akcja „Stop udarom!" to także inne aktywności - wykłady otwarte na Uniwersytetach Trzeciego Wieku, w Klubach Seniora, Domach Kultury, Domach Przyparafialnych, emisja spotów edukacyjnych w sieci Multikin w wybranych miastach oraz lekcje wychowawcze dla młodzieży licealnej poświęcone tematyce udaru mózgu. Wszystkie działania realizowane w ramach akcji edukacyjnej są możliwe dzięki grantom edukacyjnym firmy Boehringer Ingelheim, która przewiduje kontynuację aktywności w tym zakresie.
Złoty OTIS z Diamentami przyznawany jest zdrowotnym programom profilaktycznym i edukacyjnym. W tym roku nagrodą zostały uhonorowane trzy inicjatywy: „Stop udarom" (Boehringer-Ingelheim), „Servier dla serca" (Servier Polska) oraz „Razem zmieniajmy cukrzycę" (Novo Nordisk). W skład jury weszli posłowie - Barbara Czaplicka, Alicja Dąbrowska, Rajmund Miller, prezes Agencji Oceny Technologii Medycznych - Wojciech Matusewicz, prof. dr hab. n. med. Edward Franek, prof. dr hab. n. med. Grzegorz Opolski, prof. dr hab. med. Piotr Pruszczyk, prof. dr hab. n. med. Aleksander Sieroń, prof. nadzw. dr hab. n. med. Bożena Werner, prof. dr hab. n. med. Jerzy Woy-Wojciechowski, prezes Dziennikarskiego Klubu Promocji Zdrowia Jadwiga Kamińska oraz laureaci nagród dziennikarskich „Złoty OTIS" - Wojciech Moskal, Katarzyna Pinkosz, Małgorzata Wiśniewska, Artur Wolski.
Boehringer Ingelheim
Grupa Boehringer Ingelheim, z centralą w Ingelheim w Niemczech, jest jedną z 20 czołowych firm farmaceutycznych. Działa na rynkach całego świata za pośrednictwem 145 podmiotów zależnych i zatrudnia ponad 42 000 pracowników. Firma, założona w roku 1885, prowadzi prace badawczo-rozwojowe, produkcję i sprzedaż nowatorskich produktów o wysokiej wartości terapeutycznej, przeznaczonych do stosowania u ludzi i zwierząt.
Głównym elementem kultury firmy Boehringer Ingelheim jest zobowiązanie do działań zgodnych z zasadami odpowiedzialności społecznej. Fundamentem globalnej działalności firmy jest zaangażowanie w projekty społeczne, opieka nad pracownikami i ich rodzinami oraz zapewnianie wszystkim pracownikom równych szans. Współpraca i wzajemny szacunek oraz ochrona środowiska i zrównoważony rozwój stanowią nieodłączną część wszystkich przedsięwzięć firmy Boehringer Ingelheim.
W 2010 roku firma Boehringer Ingelheim odnotowała sprzedaż netto w wysokości około 12,6 mld euro. Blisko 24% wartości przychodów netto w największym segmencie biznesowym firmy, tzn. w segmencie leków na receptę, zainwestowano w badania i rozwój.
Więcej informacji: www.boehringer-ingelheim.com
Dodatkowe informacje:
Anna Dąbrowska
PRIMUM Public Relations
Tel: 22 650 67 51
E-mail: a.dabrowska@primum.pl
Nadesłał:
primum_pr
|