Znamy zwycięzców 5. edycji konkursu Henkel Innovation Challenge


2012-05-22
Cheung Hoi Fai oraz Sun Yi z Uniwersytetu Nauki i Technologii w Hong Kongu zajęli pierwsze miejsce w tegorocznym międzynarodowym finale konkursu Henkel Innovation Challenge (HIC).

Jury doceniło ich produkt o nazwie Loctite Watts, który umożliwia odzyskiwanie i ponowne wykorzystywanie energii cieplnej.


Studenci z Chin podczas finału, który odbywał się w Warszawie w dniach 25-28 kwietnia, pokonali 19 drużyn z Europy, regionu Azji i Pacyfiku, Stanów Zjednoczonych oraz Meksyku. Zadaniem konkursowym, podobnie jak podczas finałów krajowych, było zaprezentowanie przed jury konkursu kreatywnych pomysłów na produkt w ramach henklowskich marek lub technologii, który odpowiadałby oczekiwaniom konsumentów w 2030 roku. Podczas finału w Warszawie należało wzbogacić prezentację o szczegółowy plan wprowadzenia produktu na rynek.

 "Przez dwa długie dni drużyny prezentowały swoje pomysły przyszłości, odpowiadając na każde pytanie zadawane przez mentorów z firmy Henkel, oraz ciężko pracując nad swoimi prezentacjami, nawet do późnego wieczora" - powiedziała Franca Cristofoletto, Employer Branding Manager firmy Henkel i koordynatorka konkursu. „Pozostajemy pod ogromnym wrażeniem kreatywności, profesjonalizmu i umiejętności pracy w zespole wszystkich studentów biorących udział w warszawskim finale HIC."

Za zwycięstwo w międzynarodowym finale każdy członek drużyny z Hong Kongu otrzymał bilet lotniczy na podróż dookoła świata oraz voucher podróżny o wartości 1000 Euro.  Jeden voucher podróżny otrzymała drużyna Persil Foils z Chorwacji, która zajęła drugie miejsce oraz zespół Cleansphere by Rubson z Francji, który uplasował się na trzeciej pozycji. Ponadto wszystkie trzy drużyny, które zajęły miejsce na podium, zostały zaproszone na spotkanie z Kasperem Rorstedem, prezesem Henkla, które odbędzie się w siedzibie głównej firmy w Dusseldorfie.

W międzynarodowym finale Polskę reprezentowały Ola Bałdos i Ewa Żerebiec ze Szkoły Głównej Handlowej. Studentki z Warszawy, jako zespół Future Makers, zaprezentowały innowacyjną koncepcję produktu z grupy środków czyszczących o nazwie F2. Ostatecznie uplasowały się w finałowej ósemce konkursu.

Szczegółowe informacje o konkursie dostępne są na międzynarodowym fanpage'u pod adresem www.facebook.com/henkelchallenge.


Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia ponad 47 tysięcy pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,6 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,03 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX a sama spółka jest ujmowana w rankingu Fortune Global 500.

Kontakt dla prasy:

Dorota Strosznajder                                                               

Henkel Polska Sp. z o.o.                                                       

tel: (022) 565 66 65                                                                

dorota.strosznajder@pl.henkel.com      

 Zofia Kurek-Maciejewicz   

Solski Burson - Marsteller

tel: (022) 242 86 30

zkurek@solskibm.pl                   

Nadesłał:

al_go

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl