Zwiedzający widzą, słyszą i czują świat komunikacji firmy emporia


Zwiedzający widzą, słyszą i czują świat komunikacji firmy emporia
2011-02-16
emporia Telecom opracowuje telefony komórkowe nie tylko dla klientów, ale — co istotne — razem z nimi. Ta austriacka firma, specjalizująca się w łatwych w obsłudze telefonach komórkowych, przywiązuje ogromną wagę do zrozumienia potrzeb różnych grup użytkowników.
Jest to jeden z głównych motywów ekspozycji firmy na stoisku na kongresie GSMA w Barcelonie. W kąciku empatii goście mogą przekonać się, jak wraz z wiekiem zmieniają się ludzkie zmysły.                              emporia Telecom, firma specjalizująca się w produkcji telefonów komórkowych dla seniorów, współpracuje z Ianem Hoskingiem, ekspertem z renomowanego Uniwersytetu w Cambridge. Wyznaje on zasadę „więcej niż tylko duże klawisze”, co oznacza, że opracowywanie telefonów dla seniorów nie powinno ograniczać się do projektowania dużej klawiatury, ale należy w nim uwzględniać także zmiany biologiczne oraz inne potrzeby i życzenia osób starszych.
W ramach koncepcji Inclusive Design (projektowanie uwzględniające) można opracowywać produkty łatwe i przyjemne w obsłudze dla osób w każdym wieku.
 Proste, atrakcyjne i funkcjonalne „Staramy się opracowywać produkty na tyle proste, by nie wykluczać żadnego potencjalnego użytkownika. Jednocześnie dbamy o atrakcyjny wygląd telefonów, aby uniknąć szufladkowania klientów. W ten właśnie sposób emporia Telecom interpretuje koncepcję Inclusive Design” — wyjaśnia Albert Fellner, założyciel firmy emporia. Okazuje się, że
40- i 50-latkowie mają zupełnie inne oczekiwania wobec telefonów komórkowych niż osoby po sześćdziesiątce i starsze. „Dążymy do zaspokojenia zróżnicowanych wymagań
i oczekiwań, oferując różne modele telefonów komórkowych wyposażone w pewne specyficzne funkcje” — podkreśla Fellner. W tym celu należy dobrze poznać i rozumieć sytuację życiową poszczególnych grup użytkowników.
 Kącik empatii na stoisku wystawienniczym W kąciku empatii na stoisku firmy emporia Telecom goście mogą spodziewać się niecodziennych wrażeń. Przy użyciu specjalnego zestawu rękawicy i okularów mają możliwość wczuć się w sytuację potencjalnych użytkowników. Rękawicę i okulary opracowano na Uniwersytecie w Cambridge. Zestaw ten jest uważany za najbardziej interaktywne i sugestywne narzędzie do oceny produktów pod kątem łatwości obsługi. Specjalna rękawica ogranicza swobodę ruchów palców, a okulary osłabiają wzrok. W kąciku empatii można symulować skutki pogorszenia wzroku, słuchu oraz czucia zauważalne podczas korzystania z typowych urządzeń i gadżetów. Można przekonać się na przykład, jak trudno używa się telefonu komórkowego z małymi klawiszami i małym ekranem, nożyczek do paznokci czy otwieracza do butelek.  Na monitorach w kąciku empatii można włączyć efekt szarości i zamazania obrazu, aby zobaczyć, jak nieczytelny bywa drobny druk. Na stanowisku odsłuchowym można przekonać się, jak słyszą 80-latkowie. Oprócz tych praktycznych eksperymentów emporia oferuje gościom wiele interesujących informacji o procesie starzenia się ludzi. Zmiany sprawności motorycznej i czułości zmysłów Wiele osób nie wie, że ograniczenia biologiczne dotykają nie tylko osób po sześćdziesiątce. Wzrok i słuch zaczynają się pogarszać już po trzydziestce, a zmysł dotyku zaczyna zawodzić nawet około trzydziestki. W wyniku naturalnego starzenia ludzie przestają zauważać pewne niuanse. Wskutek tego trudniej jest posługiwać się technicznymi gadżetami, które nie zostały przystosowane pod kątem tych zmian” wyjaśnia Eveline Pupeter-Fellner, dyrektor zarządzająca i współwłaścicielka firmy emporia Telecom. 
 
 Dane o zmianach zachodzących w ciele człowieka WzrokU czterdziestolatków oczy stają się bardziej wrażliwe na blask i trudniej jest im przystosować się do jasnego światła. Od pięćdziesiątki znacząco pogarsza się ostrość widzenia oraz elastyczność soczewek. W wieku około 70 lat pogarsza się także zdolność rozróżniania kolorów. Nadal dość dobrze rozpoznaje się kolor czerwony, pomarańczowy i żółty.  SłuchU mężczyzn słuch zaczyna zawodzić wkrótce po trzydziestce, a u kobiet od ukończenia około 37 lat. Czterdziestokilkulatkom coraz bardziej przeszkadzają hałasy z otoczenia. Co druga osoba w wieku 45–65 lat ma problemy ze słuchem. Około siedemdziesiątki zaczynają występować uszkodzenia słuchu związane z wiekiem, na które cierpi co druga osoba.  DotykCzułość ludzkiej skóry zaczyna słabnąć od około trzydziestki. W całym okresie życia elastyczność kości, mięśni i stawów pogarsza się nawet o 20 procent. 
 „Zmiany te i ich negatywny wpływ na użytkowników technicznych gadżetów trudno sobie wyobrazić, jeżeli samemu się ich nie doświadczyło” — mówi Eveline Pupetner-Fellner.
„W naszym kąciku empatii zwiedzający mogą sami wszystkiego spróbować i spojrzeć
w — nie tak bardzo odległą — przyszłość”.
 Główne grupy docelowe firmy emporia W Polsce żyje około 5,1 miliona osób w wieku ponad 65 lat. To około 13% całkowitej populacji kraju. Liczba osób starszych w porównaniu z młodszymi pokoleniami nieustannie rośnie. Osoby starsze są i nadal będą ważną grupą docelową. Firma emporia zdała sobie z tego sprawę już dawno. Głównym kryterium grup docelowych firmy emporia nie jest jednak wiek. Trzy najważniejsze grupy typowych użytkowników łączy tak naprawdę co innego — szczególna waga, jaką przywiązują do łatwej obsługi używanych przez siebie urządzeń, w tym telefonów komórkowych.  Pierwsza grupa to niezorientowani technicznie 50–69-latkowie, którzy używają telefonów komórkowych rzadziej niż raz na tydzień. Druga grupa to ludzie po sześćdziesiątce, dla których istotne są kwestie zdrowia i bezpieczeństwa. Ze względu na bezpieczeństwo nie rozstają się nigdy z telefonami komórkowymi. Trzecia grupa to mocno związane z rodziną osoby w wieku 40–49 lat, które używają głównie podstawowych funkcji telefonów komórkowych. Wiedza ta umożliwia firmie emporia Telecom opracowywanie telefonów komórkowych, które są jak najłatwiejsze w obsłudze, najwygodniejsze i najbardziej przydatne dla wszystkich grup wiekowych.   Kontakt dla mediów: Anna KoperAccount Executive agencja 21ul. Brukselska 44a lok. 403-973 Warszawatel. +48 22 511 13 85fax. +48 22 511 13 87 

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl