Nowy mural TIER zaprojektowany przez krakowską artystkę ozdobił ścianę budynku mieszkalnego w Płaszo
Mural to kolejna odsłona zainicjowanej w maju globalnej kampanii „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER”. Tym razem marka TIER postanowiła ozdobić ścianę jednego z budynków mieszkalnych w Krakowie na której pojawił się mural z motywem zwierzęcym.
Autorką kreacji znajdującej się przy ul. Płaszowskiej 42 jest Justyna Stoszek – interdyscyplinarna artystka i krakowianka. Projekt, utrzymany w charakterystycznej dla twórczyni estetyce graficzno-malarskiej, przedstawia wilka szarego - bohatera kampanii TIER, który jest jednym z głosów zwierzęcego manifestu.
„Wszystko zaczyna się od symbiozy z naturą, poczucia jedności – z drzewem, zwierzęciem czy moją największą miłością – lasem. Bycie ambasadorką zagrożonego świata przyrody traktuję jako mój artystyczny obowiązek. Projektując mural, zależało mi na tym, aby postać wilka, symbolizującego siłę i odwagę, wywołała moment refleksji o naszych korzeniach i silnej więzi z naturą” – komentuje Justyna Stoszek, artystka interdyscyplinarna i ambasadorka ochrony środowiska naturalnego.
W zgodzie ze zrównoważonym podejściem marki TIER do środowiska, mural został wykonany przy użyciu farb oczyszczających powietrze i powstał na niekomercyjnej ścianie budynku Spółdzielni Mieszkaniowej „Saska” przy ul. Płaszowskiej 42. Pracę można oglądać przez najbliższe min. 6 miesięcy.
„Jako spółdzielnia mieszkaniowa podejmujemy inicjatywy na rzecz codziennego podnoszenia jakości i komfortu życia mieszkańców. Naszym zadaniem jest nie tylko efektywne zarządzanie przestrzenią mieszkaniową, ale również proponowanie proekologicznych rozwiązań. Dlatego z chęcią udostępniliśmy niekomercyjną ścianę budynku przy ul. Płaszowskiej 42, na której powstał mural TIER, który z jednej strony podniósł estetykę osiedla, a z drugiej – propaguje czyste powietrze” – mówi Piotr Kołodziejczyk, prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Saska” w Krakowie.
„Kraków jest jednym z polskich liderów w walce o czyste powietrze, a także pierwszym miastem w Polsce, z którym podpisaliśmy porozumienie i cieszymy się, że właśnie tu powstał pierwszy w Polsce niekomercyjny mural TIER. Działania na rzecz środowiska są znacznie bardziej efektywne, jeśli podejmuje je liczniejsze grono osób i mamy nadzieję, że przekaz naszej kampanii zachęci okolicznych mieszkańców do życia w sposób bardziej zrównoważony” - dodaje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.
Proekologiczne podejście do życia w mieście
„Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER” to lokalna adaptacja globalnej kampanii „Behave like an animal”, za której kreację odpowiada holenderska agencja 180 Amsterdam. Zwierzęta stanowią jej motyw przewodni, a także wzór do naśladowania i inspirację do tworzenia nowoczesnych, niskoemisyjnych i szczęśliwych miast, w których najistotniejsze są wzajemny szacunek oraz dobro społeczności.
Pochłaniający zanieczyszczenia powietrza mural na krakowskim Płaszowie stanowi najnowszą odsłonę kampanii. Przedstawia on wilka szarego, bohatera kampanii, a także jeden z głosów manifestu, w którym zwierzęta zachęcają mieszkańców miast do zmiany nawyków na bardziej przyjazne środowisku. Za jego projekt oraz jego wykonanie odpowiedzialna jest interakcyjna agencja muralowa RedSheels, a za działania komunikacyjne agencja Havas PR Warsaw.
Harmonia w miejskiej dżungli
Głównym elementem kampanii TIER jest wyjątkowy wideo manifest z udziałem zwierząt, które zabierają głos w ważnej sprawie. W autorskim materiale wideo dzielą się one refleksją na temat nadmiernej i szkodliwej dla środowiska produkcji CO2, będącej efektem działań człowieka. Manifest został udostępniony na specjalnej stronie internetowej, a także wzmocniony artykułami kontekstowymi oraz komunikacją w mediach społecznościowych.
Nadesłał:
Havas.PO
|