Organizacja eventu firmowego w hotelu


Organizacja eventu firmowego w hotelu
2011-04-18
O oczekiwaniach firm organizujących konferencje, szkolenia i spotkania biznesowe, dotyczących hoteli, opowiada Grażyna Szwarc-Kobryń, kierownik hotelu Młyn Klekotki resort & spa. Rozpoczyna się okres, w którym firmy chętnie organizują konferencje, szkolenia i wyjazdy integracyjne. Turystykę korporacyjną charakteryzuje wyraźna sezonowość, przejawiająca się zdecydowanym wzrostem liczby spotkań realizowanych wiosną i jesienią. Z informacji podawanych przez Instytut Turystyki wynika, że konferencje, kongresy, podróże w interesach czy spotkania motywacyjne określane mianem incentive travel, stanowią już około jednej trzeciej wszystkich pobytów turystycznych. Polskie firmy wydają ponad 10 mld zł rocznie na podróże i pobyty o charakterze biznesowym.

Największe polskie miasta, takie jak Warszawa, Wrocław, Poznań czy Kraków, oferują klientom dużą różnorodność obiektów konferencyjnych. Jeżeli firma planuje konferencję lub szkolenie w kameralnym obiekcie położonym poza miastem, wybór nie jest już tak szeroki. „Organizatorzy wyjazdów firmowych poszukują najczęściej hoteli przygotowanych na przyjęcie grup średniej wielkości" - opowiada Grażyna Szwarc-Kobryń, kierownik hotelu Młyn Klekotki resort & spa, zlokalizowanego na Warmii w zabytkowym młynie z XVII wieku. - „Dużym zainteresowaniem firm cieszą się obiekty historyczne o niepowtarzalnej atmosferze. Odrestaurowane pałace i zamki, z wnętrzami wyposażonymi w nowoczesny sprzęt konferencyjny są coraz chętniej odwiedzane przez klientów korporacyjnych".

Wybór odpowiedniej lokalizacji jest niezwykle istotny. „Nie każde spotkanie biznesowe ma charakter publiczny" - zauważa Grażyna Szwarc-Kobryń. - „Hotel położony w ustronnym miejscu na strzeżonym, ogrodzonym terenie pozwoli uciec od zgiełku i tłumu, charakteryzujących największe miasta. Rozmieszczenie apartamentów oraz pokoi gościnnych w mniejszych budynkach, a także dyskretna obsługa sprawiają, że uczestnicy wyjazdu firmowego mogą na nim rzeczywiście odpocząć i czuć się swobodniej."

Z tych względów część firm decyduje się na organizację eventów poza największymi ośrodkami miejskimi. „Prywatność, indywidualna oferta, wyciszenie oraz kontakt z naturą to zalety, jakich szukamy nie tylko w przypadku indywidualnych wyjazdów wypoczynkowych. Również w pracy potrzebujemy czasem zmiany miejsca, która pozwoli nam nabrać dystansu i zyskać nową perspektywę" - mówi Grażyna Szwarc-Kobryń. - „Zgodnie z ideą "work and life balance" klienci biznesowi powinni mieć możliwość odpoczynku i relaksu po pracy. Pod tym kątem oferta polskich hoteli wyższego standardu z szerokim wachlarzem usług Spa&Wellness nie odbiega znacząco od poziomu zagranicznych obiektów".

Kameralnym szkoleniom, konferencjom, imprezom plenerowym i wyjazdom połączonym z programem rozwojowym pracowników coraz częściej towarzyszą specjalne wydarzenia zaaranżowane na miejscu, dostosowane do indywidualnych preferencji klientów. "Organizatorzy wyjazdów firmowych oczekują od hoteli dużej elastyczności pod względem oferty cenowej oraz zapewnienia gościom dodatkowych atrakcji" - opowiada Grażyna Szwarc-Kobryń. - „Aby podczas wyjazdu firmowego udało się zbudować trwały i efektywny zespół, jego przebieg i scenariusz powinien być jak najlepiej dopasowany do potrzeb uczestników, dlatego propozycja dodatkowych zajęć oferowanych przez hotel musi być zróżnicowana. Dzięki nim imprezy team buildingowe zaowocują trwałym i skutecznym wzmocnieniem zespołu".

Korporacje zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do ekologii, uwzględniając podczas organizacji spotkań firmowych także kwestie związane z ochroną środowiska. Realizacja tzw. „green eventów" pozwala firmom zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko, a także budować pozytywny wizerunek w oczach pracowników i klientów. Wzrasta również popularność szkoleń outdoorowych, które łączą intensywne zajęcia w terenie z tradycyjnym szkoleniem merytorycznym w sali konferencyjnej. Ich organizatorzy poszukują hoteli zlokalizowanych w miejscu spełniającym określone wymagania. „Rozległy teren wokół kompleksu hotelowego, las, jezioro czy rzeka oraz ciekawe obiekty turystyczne znajdujące się w okolicy umożliwiają organizację w trakcie spotkania firmowego dodatkowych atrakcji" - zwraca uwagę Grażyna Szwarc-Kobryń. - „Hotel powinien oczywiście zapewnić również odpowiednie wyposażenie techniczne sal konferencyjnych, takie jak flipcharty, rzutniki, projektory multimedialne, czy nagłośnienie".

Wiecej informacji o hotelu na www.hotelmlynklekotki.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Hotel-Mlyn-Klekotki/165277039724
Twitter: http://twitter.com/mlynklekotki

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl