2011-06-09
Nową wersję Symfonii można lepiej zintegrować z oprogramowaniem CRM Sage ACT!. Dzięki temu, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą kompleksowo zarządzać procesami sprzedaży.
Z początkiem czerwca br. firma Sage sp. z o.o. wprowadziła do sprzedaży nową wersję (oznaczoną jako 2012) Systemu Symfonia – doskonale znanego oprogramowania, wspomagającego zarządzanie dla sektora MSP. W najnowszej wersji wiele uwagi poświęcono m.in. doskonaleniu procesów sprzedaży. Nowa aplikacja Symfonia ACT! Integrator 2012 pozwala zintegrować CRM Sage ACT! z dwoma programami z linii Symfonia: Handel i Faktura.
Symfonia importuje zamówienia z programu CRM ACT!
Integracja obszaru CRM z systemem obsługi sprzedaży ma kluczowe znaczenie w całościowym zarządzaniu sprzedażą. „Dla wielu firm ważne są możliwości analizowania procesów sprzedażowych: od nawiązania relacji z potencjalnymi klientami, do rozliczenia transakcji i raportowania wyników.
Po zintegrowaniu programu Sage ACT! z Symfonią Handel lub Fakturą, łatwiej jest odpowiedzieć na te potrzeby” – wyjaśnia Paweł Przedpełski, Dyrektor Sprzedaży Sage sp. z o.o.
Nowy Integrator pozwala m.in. eksportować szanse sprzedażowe z najnowszej wersji programu Sage ACT! 2011 (w obu jego wersjach: Pro i Premium), jako zamówienia zewnętrzne, do Symfonii Handel 2012. W modułach Symfonii, jak Handel i Faktura, można teraz także importować zamówienia z programu Sage ACT!. Dodatkowo, nowy Integrator zapewnia też komunikację w drugą stronę: import dokumentów sprzedaży z programu Symfonia Handel jako zamkniętych szans, do programu ACT!. Zwiększa to efektywność procesu sprzedaży przez szybki wgląd w historię transakcji z kontrahentami oraz poprawia ergonomię czynności związanych z analizą działań handlowych, m.in. dzięki możliwości podglądu dokumentu źródłowego.
Z poziomu programu CRM użytkownicy mają teraz wgląd w dokumenty sprzedaży, mogą też ustalać sposób ewidencji cen produktów i wartości szans sprzedaży w kwotach netto lub brutto. „Eksport szans sprzedaży do zamówień obcych pozwala oszczędzić czas, dzięki automatycznej kontynuacji procesu sprzedaży na styku programów Symfonia Handel oraz Sage ACT!. W ten sposób też zachowana jest spójność informacji pomiędzy tymi systemami.” – wyjaśnia Paweł Przedpełski.
Łatwa komunikacja obu systemów oznacza zachowanie integralności informacji i lepszą kontrolę.
W programie Sage ACT! użytkownik pracuje nad uzyskaniem wyników ze sprzedaży, Symfonia Handel zaś rejestruje transakcje i odpowiada za wystawianie dokumentów. Eksport danych z CRM-u Sage ACT! do Symfonii Handel w tym przypadku pozwala na kontynuację działań sprzedażowych i zachowanie pełnej kontroli nad relacjami, jakie łączą klientów z firmą. Import danych z wyników sprzedaży do CRM otwiera handlowcom więcej możliwości, choćby poprzez wgląd w historię transakcji. Z kolei szefowie sprzedaży mają więcej możliwości tworzenia kampanii promocyjnych, w oparciu o dotychczasowe zakupy jakich dokonali klienci. Integracja, poza wymienionymi możliwościami, oznacza również dla zespołu handlowego łatwość w zarządzaniu informacją, co przekłada się na oszczędność czasu i lepsze rezultaty sprzedaży.
Wraz z nową wersją Symfonii 2012 wprowadzono centralne zarządzanie ustawieniami systemów. Obecnie informacje o ustawieniach są przechowywane w bazie danych, co zwiększa ich spójność i bezpieczeństwo oraz pozwala skracać konfigurację i wdrożenie systemu.