Wendre - od lokalnego przedsiębiorstwa do firmy o zasięgu globalnym


Wendre - od lokalnego przedsiębiorstwa do firmy o zasięgu globalnym
2015-01-24
Wendre to jeden z europejskich liderów w produkcji kołder i poduszek. Twórcą sukcesu powstałej w 1935 roku firmy jest estoński przedsiębiorca, Peter Hunt. Obecnie Wendre zmienia identyfikację wizualną i otwiera nowy rozdziału w historii marki.

Rebranding to kolejny krok do jeszcze lepszej jakości. Odmieniona identyfikacja wizualna symbolizuje zupełnie nowy rozdział w historii firmy Wendre. Pojawi się zarówno na produktach, jak i w dokumentach oraz na stronie internetowej. Nowy, turkusowy kolor ma być symbolem dbałości o każdy szczegół w spełnianiu wymagań naszych klientów – poinformował Peter Hunt, prezes firmy Wendre.


Peter Hunt z małej fabryki lnu powstałej w 1935 stworzył firmę
o ogólnoświatowym zasięgu, zatrudniającą setki pracowników i produkującą miliony produktów. Pierwszy zakład Wendre powstał w Vändra w Estonii. Firma szybko zaczęła otwierać kolejne fabryki: najpierw w 2005 roku w
Parnawie
w Estonii oraz w Wuxi w Chinach, a rok później w Polsce. Założony w 2006 roku oddział Wendre Polska w Kostrzynie nad Odrą początkowo produkował kołdry
i poduszki na rynek w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Obecnie realizuje również zamówienia przeznaczone na polski rynek. Rok 2010 to kolejny spektakularny sukces Wendre i Petera Hunta: Ernst & Young oraz Estońska Szkoła Biznesu przyznały Huntowi tytuł Przedsiębiorcy Roku, a firma Wendre zdobyła tytuł Estońskiego Eksportera Roku. Od początku istnienia Wendre udowadnia, jak ważna jest dla firmy dbałość o środowisko i stosowanie pro-ekologicznych rozwiązań w produkcji. Fabryki wykorzystują ponownie 95 proc. ścinek tekstylnych, dzięki czemu w 2011 roku firma zostaje uhonorowana nagrodą Estońskiego Recyklera Roku.
W 2014 roku obroty przedsiębiorstwa przekroczyły kwotę 100 milionów euro. Wendre przejęło firmę Familon, fińskiego producenta pościeli i materaców. Nowa sieć sklepów Familon na rynkach krajów bałtyckich oraz w Rosji to początek strategii wejścia Wendre na rynki sprzedaży detalicznej. Firma zakupiła także nową fabrykę w Estonii, która będzie produkowała materace.

 

- Obecnie firma stawia na rozwój między innymi rynków w Niemczech, Austrii oraz w Polsce. Ze względu na dbałość o jak najlepszą jakość produktów Wendre korzysta z jednych z najnowocześniejszych maszyn do produkcji kołder
i poduszek. Hasło, które przyświeca firmie: „Wendre – dbamy o Twój sen” podsumowuje filozofię marki oraz jej podejście do wymagań klientów. Filozofia Wendre od początku istnienia firmy opiera się na trzech podstawowych filarach. Po pierwsze jest to szacunek do pracowników, po drugie dbałość o jak najlepszą jakość wytwarzanych produktów i po trzecie dbałość o środowisko naturalne
– dodał Peter Hunt.

 

W Polsce produkty firmy Wendre można kupić w największych sklepach sieciowych m.in. Carrefour, Selgros, Auchan, E.Leclerc i Makro oraz w punktach sprzedaży tradycyjnej.

Nadesłał:

konkretpr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl