2016-09-16
Z przeprowadzonego przez Kaspersky Lab badania wynika, że w przypadku większości ofiar ataki DDoS - mające na celu zatrzymanie infrastruktury IT - nie stanowiły jednorazowego zdarzenia, a wiele firm stało się celem wielu działań cyberprzestępców w ciągu minionego roku.
Ataki DDoS dotknęły jedną na sześć firm w okresie 12 miesięcy. Najbardziej ucierpiała branża budowlana, firmy IT oraz serwisy telekomunikacyjne. Większość firm (79%) przyznała, że została zaatakowana więcej niż jeden raz, natomiast niemal połowa firm padła ofiarą ataku czterokrotnie lub więcej razy.
Ataki na firmy wyróżnia nie tylko częstotliwość, ale również czas trwania: 39% ataków trwało krótko, natomiast 21% badanych firm wskazało, że ataki, jakich doświadczyły, trwały kilka dni, czy nawet tygodni. Jeśli chodzi o szkody na reputacji, sytuację pogarsza dodatkowo sytuacja, w której firmy odkrywają, że zostały zaatakowane, dopiero gdy zostaną poinformowane o tym przez strony zewnętrzne. W 27% przypadków firmy dowiedziały się o trwającym ataku od swoich klientów, a w 46% przypadków atak zidentyfikowała zewnętrzna organizacja specjalizująca się w przeprowadzaniu audytów. Nie jest to zaskakujące, zważywszy na to, że cyberprzestępcy zwykle atakują zasoby dostępne w internecie, takie jak portale dla klientów (40%), usługi komunikacyjne (40%) oraz strony internetowe (39%). W takiej sytuacji klienci mogą jako pierwsi zauważyć, że serwis online działa nieprawidłowo.
"Niebezpiecznie jest traktować ataki DDoS jako zdarzenia, które występują rzadko, mogą przytrafić się firmie jednorazowo, przez przypadek, i powodują minimalne szkody. Z reguły jeśli atak się powiedzie, przestępcy ponownie wykorzystają to narzędzie przeciwko firmie, blokując jej zasoby przez dłuższy czas. Niestety, nawet jeden atak może spowodować duże straty finansowe i wizerunkowe, a zważywszy na to, że prawdopodobieństwo kolejnego ataku wynosi prawie 80%, straty te można pomnożyć przez dwa, trzy i więcej. Dla współczesnej firmy rozwiązanie zabezpieczające przed atakami DDoS jest tak samo potrzebne jak podstawowa ochrona przed szkodliwym oprogramowaniem oraz phishingiem" - powiedział Aleksiej Kisielew, menedżer projektu w zespole odpowiedzialnym za rozwiązanie Kaspersky DDoS Protection.
Więcej informacji na temat ataków DDoS zawiera raport przygotowany z użyciem danych pochodzących z usługi Kaspersky DDoS Intelligence - https://kas.pr/fZ6N. Dalsze informacje dotyczące ochrony oferowanej przez Kaspersky Lab w celu zwalczania ataków DDoS są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/dla-korporacji/ddos-protection.
Badanie "Corporate IT Security Risks" jest przeprowadzane co rok przez Kaspersky Lab we współpracy z B2B International. W 2016 r. zapytano 4 395 przedstawicieli małych, średnich oraz dużych firm z 25 państw o ich poglądy dotyczące bezpieczeństwa IT oraz rzeczywiste incydenty, z którymi mieli do czynienia.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci.
Nadesłał:
Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
http://kaspersky.pl
|
|