Audyty żywności programu „Doceń polskie” niezmienne pod honorowym patronatem Ministra
- Wyrażam uznanie dla inicjatywy organizacji przedsięwzięcia, które stwarza możliwości promowania polskich producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości - napisał Krzysztof Jurgiel, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w liście skierowanym do organizatorów programu „Doceń polskie”.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi sprawuje honorowy patronat nad atestacjami żywności od samego początku realizowania programu, czyli od roku 2011. Do twórców przedsięwzięcia dotarł niedawno list z oficjalnym potwierdzeniem, że zaplanowane na 2018 rok certyfikacje także odbędą się pod patronatem honorowym szefa resortu rolnictwa.
- Bardzo nas to cieszy! Nasza radość jest tym większa, że takim wsparciem mogą poszczycić się nieliczne inicjatywy - komentuje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Za nami XXVI certyfikacja, kolejna odbędzie się w styczniu.
Ostatnia z przeprowadzonych do tej pory certyfikacji żywności odbyła się 25 października w Sosnowcu. To były czwarte w tym roku (a w całej historii przedsięwzięcia - dwudzieste szóste) obrady Loży Ekspertów, czyli grona specjalistów decydującego o przyznaniu znaków jakości „Doceń polskie”. Spotkania Loży Ekspertów, podczas których oceniana jest żywność biorąca udział w programie odbywają się co kwartał, kolejne jest zaplanowane na styczeń 2018 roku.
- Audyty żywności to bardzo ważne wydarzenia w kalendarzu programu „Doceń polskie”, ale nasze działania nie sprowadzają się tylko do ich organizacji, wręcz przeciwnie! Podczas atestacji Loża Ekspertów podejmuje decyzję o przyznaniu certyfikatów wyróżniającym się produktom spożywczym, otwierając w ten sposób drogę ich wytwórcom do korzystania z pakietu różnorodnych narzędzi wspierających ich działania. Nagrodzonych producentów wspieramy przez cały okres, na jaki przyznawane są znaki jakości, czyli 2 lata. Po tym czasie wytwórca może poddać produkt recertyfikacji, a w przypadku pozytywnego werdyktu jury - korzystać z potencjału godła „Doceń polskie” przez kolejne 2 lata - podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”.
Korzyści dla producentów nagrodzonej żywności
- Laureaci programu „Doceń polskie” mogą posługiwać się znakiem promocyjnym na wszystkich polach eksploatacji, podkreślając wysoką jakość produktu i jego rodzime pochodzenie, tak istotne dla konsumentów. Warto w tym miejscu dodać, że nazwa programu jest chroniona (jako znak towarowy) i zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP. Poza tym, firmy mogą dowolnie dysponować certyfikatem programu (wytwórcy często eksponują go w sklepach, czy stoiskach targowych), a także promować swoje wyroby za pośrednictwem bloga, bezpłatnego kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”, czy materiałów udostępnianych mediom - wylicza Marek Bielski.
- W tym roku pakiet ten rozszerzyliśmy jeszcze o profesjonalne zdjęcia nagrodzonych produktów oraz konsultacje ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności w zakresie zgodności informacji zwartych na etykiecie artykułu spożywczego z aktualnym wymogami prawnymi. Laureaci korzystają z tych możliwości bez ponoszenia dodatkowych kosztów - podkreśla twórca programu. Jak dodaje, na tym nie koniec propozycji, jaką program kieruje do producentów. W tym roku, z okazji XXV atestacji żywności, organizatorzy programu „Doceń polskie” opracowali e-book z przepisami kulinarnymi producentów nagrodzonej żywności. Za nami również 5 edycja Dnia polskiej żywności - „święta” zainicjowanego przez twórców programu.Firmy zaangażowane w przedsięwzięcie na preferencyjnych warunkach uczestniczyły także w ciekawych wydarzeniach branżowych, takich jak: VIII Targi Cukiernicze, Piekarnicze i Lodziarskie SweetTARGi, czy II Ogólnopolski Festiwal Kulinarny „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Program „Doceń polskie” był ponadto partnerem I Specjalistycznych Targów Spożywczych Food Market Court oraz XXI Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro, jest również partnerem merytorycznym Kongresu 590.
* * *
Autor: Anna Koza/Adventure Media
* * *
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|