Biletomat bezgotówkowy – nowoczesne rozwiązanie w komunikacji miejskiej
Bezgotówkowe biletomaty to pomocne i nowoczesne narzędzie zakupu biletu w komunikacji miejskiej, które zyskuje coraz większą popularność wśród mieszkańców stolicy.
Z niezależnych badań zrealizowanych dla ZTM w 2012 r. wynika, że z autobusów komunikacji miejskiej korzysta około 60% mieszkańców Warszawy. Daje to liczbę 1 310 660 pasażerów dziennie, i aż 439 071 580 rocznie! Ponadto, niezależne badania statystyczne dowodzą, że liczba ta będzie stopniowo wzrastać. Bezpośrednią przyczyną tego zjawiska jest rosnąca liczba mieszkańców stolicy przy jednoczesnych coraz większych utrudnieniach dla transportu indywidualnego, takich jak: zwiększenie liczby pojazdów na drogach, rozszerzenie stref płatnego parkowania czy stały wzrost cen paliwa. Wraz
z rosnącą liczbą pasażerów komunikacja miejska rozwija swoją infrastrukturę aby podnieść jakość usług i asortymentu, a także móc zaoferować klientom nowe rozwiązania. Efektem tego jest bardzo nowoczesny tabor, wyznaczenie wielu bus-pasów, budowa parkingów P+R oraz wprowadzenie bezgotówkowych biletomatów.
Biletomat bezgotówkowy – przyjazne urządzenie
Biletomaty bezgotówkowe w Warszawie zostały wprowadzone w maju 2012 roku. Obecnie w autobusach komunikacji miejskiej działa 740 mobilnych biletomatów, których liczba w najbliższym czasie zostanie powiększona do 1 200 sztuk. Dzięki biletomatom, niezależnie od tego czy jesteśmy w pośpiechu, nie mamy odliczonej kwoty w gotówce czy może aura na zewnątrz nie sprzyja szukaniu najbliższego punktu sprzedaży, możemy spokojnie i bezpiecznie kupić bilet w systemie bezgotówkowym. Możemy także doładować bilet na Warszawskiej Karcie Miejskiej. W drugim przypadku możemy zarówno kupić zupełnie nowe doładowanie, doładować kartę przy kończącej się ważności biletu jak i np. doładować drugą kartę dla swojego dziecka. Sam proces zakupu biletu jest przede wszystkim bardzo intuicyjny. Rozpoczyna się od wyboru wersji językowej, która obecnie obejmuje polski, angielski, rosyjski oraz niemiecki. Kolejnym krokiem jest wybór rodzaju biletu, który chcemy kupić – może to być jednorazowy bilet na przejazd, którego już nie trzeba kasować lub doładowanie karty. Następnie należy zapłacić za wybraną opcję za pomocą dowolnej karty płatniczej.
Bezpieczne płatności
Nowoczesny system płatności bezgotówkowych w biletomatach autobusowych pozwala na szybką i bezpieczną płatność zarówno kartami zbliżeniowymi – PayPass i payWave, jak i klasycznymi z użyciem kodu PIN. Co ciekawe, zakup biletu lub kodowanie karty miejskiej zajmuje nie więcej niż ok. 30-60 sekund! Ponadto, kupujący bilet nie ponosi żadnych dodatkowych opłat czy prowizji, biletomat to po prostu wygodna alternatywa dla zakupu w kiosku lub biletomacie gotówkowym. Transakcje płatnicze dokonywane w biletomacie bezgotówkowym są bezpieczne i poziomem jakości nie różnią się od innych transakcji płatniczych przy użyciu karty.
– Analiza danych statystycznych dotyczących płatności pokazuje, że większość klientów opłacających doładowanie Warszawskiej Karty Miejskiej w naszej sieci mobilnych biletomatów wraca do tego sposobu płatności i korzysta z niego wielokrotnie – mówi Grzegorz Lange z firmy Mera-Systemy, dostawcy biletomatów w warszawskiej sieci autobusów komunikacji miejskiej.
Dzięki systemowi płatności bezgotówkowych wyeliminowany został również problem przygotowywania gotówki w drobnych kwotach w przypadku ręcznej dystrybucji biletów u kierowców. Jednocześnie zastosowane rozwiązania technologiczne w zakresie oprogramowania oraz bezpiecznych płatności gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji przeprowadzanych za pomocą kart zbliżeniowych i klasycznych.
Bezgotówkowe biletomaty autobusowe w liczbach:
• 740 biletomatów jest obecnie zainstalowanych w autobusach
• 1200 - do tylu biletomatów zostanie powiększona sieć w najbliższej przyszłości
• 60% mieszkańców Warszawy korzysta z komunikacji miejskiej
• 1 310 660 pasażerów codziennie przewożą autobusy w Warszawie
• 439 071 580 - tyle pasażerów w ciągu roku przewożą autobusy w Warszawie
• 21 151 pasażerów przypada średnio na 1 autobus miesięcznie
Zalety biletomatów bezgotówkowych:
• Oszczędzasz czas nie stojąc w kolejkach lub szukając najbliższego bankomatu aby wypłacić gotówkę
• Za bilet możesz zawsze wygodnie i bezpiecznie zapłacić kartą płatniczą
• Biletomaty bezgotówkowe działają 24h na dobę 7 dni w tygodniu
• Zawsze zdążysz kupić bilet w środku autobusu
• Nie musisz stać w kolejce do kiosku po bilet na deszczu lub śniegu
• Nie musisz pamiętać o skasowaniu biletu
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Wasze komentarze (4):
-
~Michaś, 2013-12-08 16:42:19
Biletomaty to w ogóle duży plus - chociażby dziś - jest niedziele, wszystkie kioski pozamykane i weź kup człowieku bilet. A tak to sprawa natychmiast jest rozwiązana.
-
~Agness, 2013-12-03 22:27:21
Przeszczęśliwa za możliwość doładowania telefoniku. Brakowało mi zawsze na to czasu, a gdy jest w miarę luźniej w autobusie - to wszystko jest na wyciągnięcie ręki.
-
~Pan Louis, 2013-11-30 19:20:37
A ja czytam podobny temat i taki komentarz znalazłem: "Kaszka z mleczkiem , nawet dla p. Moherowej z Super Expressu . Takie jest moje zdanie , zbliżeniowo to każdy potrafi. No chyba że głowy, rąk i nóg nie ma ". No ale monet też nie wrzuci ;-)
-
~Bok ekipa, 2013-11-30 19:17:55
Nie mam ochoty nosić 100kg moniaków w kieszeni, żeby kupić kilka biletów. 5gr karta w zupełności wystarcza a i komóra doładowana. Sprawdzone - nie ma lipy.