Biuro we własnym mieszkaniu


Biuro we własnym mieszkaniu
2012-11-25
Początki każdej działalności gospodarczej wiążą się z dużą liczbą wydatków. Czy istnieje sposób by efektywnie ograniczyć koszta związane z prowadzeniem biura? Praca we własnym mieszkaniu nie jest rozwiązaniem dla każdego. Warto jednak dokładnie rozważyć każdy scenariusz, bo można sporo zaoszczędzić.

Po wielu namysłach zdecydowaliśmy się na prowadzenie własnej firmy. Załóżmy, że naszą wymarzoną działalnością jest agencja reklamowa. Zakupiliśmy odpowiedni sprzęt i mamy opracowany dokładny plan działań marketingowych. Prowadzimy właśnie ostatnie rekrutacje i szukamy już powoli zleceń do wykonania. Nie zdecydowaliśmy jednak, gdzie będziemy wykonywać naszą pracę. Z jednej strony zależy nam na oszczędnościach, z drugiej chcemy być postrzegani jako w pełni profesjonalna firma. Czy ulokowanie siedziby naszej firmy w mieszkaniu, które zajmujemy to dobry pomysł? O czym musimy pamiętać?

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest wielkość naszego mieszkania. Nikt o zdrowych zmysłach nie umieści swojej firmy w kawalerce lub małym dwu pokojowym mieszkaniu. Pomimo naszej pewności o tym, że dla każdego znalazłoby się miejsce, nie jest to dobry pomysł. W dodatku gdy posiadamy jeszcze rodzinę i zwierzęta domowe. Miejsce dla naszej firmy powinno być dostępne wyłącznie dla nas lub zatrudnionych pracowników. Łączenie pomieszczenia do pracy z przestrzenią życiową przyniesie opłakane skutki dla każdej ze wspomnianych sfer naszego życia. W pracy będziemy mniej wydajni, a w życiu prywatnym nie będziemy potrafili zapomnieć o obowiązkach firmowych. Przygotowane pomieszczenie powinno być autonomiczne, a korzystanie z niego regulowane za pomocą godzin pracy. Jeśli nie posiadamy wspomnianych warunków, powinniśmy raczej zrezygnować z dalszych działań mających sprawić, że nasza agencja reklamowa będzie mieścić się w naszym mieszkaniu.

Własny lokal to zdecydowanie mniejsze koszta niż wynajem powierzchni biurowej. Musimy pamiętać, że w największych polskich miastach takich jak Szczecin, Poznań czy Warszawa to często astronomiczne wydatki. W początkowym okresie może to być znacząca różnica i możliwość przeznaczenia zaoszczędzonych pieniędzy na rozwój naszej działalności. Decydując się na własne mieszkanie należy także pamiętać o jego lokalizacji i spodziewanych klientach. W przypadku gdy nasza działalność będzie opierała się na telefonicznym i elektronicznym kontakcie z klientem nie jest to ważny czynnik. Inaczej wygląda to w przypadku konieczności częstych, osobistych wizyt potencjalnych kontrahentów. Powinniśmy raczej zapomnieć o lokalizacji oddalonej znacząco od centrum miasta lub położonej na ponurym blokowisku. Nasza agencja reklamowa powinna wtedy zachęcać klientów także swym położeniem

Powinniśmy pamiętać, że umieszczenie biura w mieszkaniu wpłynie także na wysokość naszych rachunków. Zależnie od wykorzystywanego sprzętu i ilości zatrudnionych pracowników wzrosną opłaty za korzystanie z prądu, wody czy ogrzewania. Musimy się liczyć również z tym, że administrator naszego budynku zadecyduje o większej opłacie za czynsz. Pozytywnym aspektem, równoważącym ponoszone koszty może być jednak możliwość odliczenia części ponoszonych wydatków podczas rozliczenia podatkowego.

Decyzja o połączeniu prywatnego mieszkania i firmowego biura powinna być dokładnie przeanalizowana. Powinniśmy wziąć pod uwagę wszystkie możliwe wydatki oraz korzyści i straty. Musimy w tym przypadku pamiętać o kwestiach trudnych do wyceny takich jak wizerunek czy komfort życia prywatnego. Warto przedyskutować sprawę z rodziną i potencjalnymi pracownikami. Dodatkowy koszt za wynajem może być w ostatecznym rozrachunku niewielką opłatą za spokój w życiu osobistym i rodzinnym.

Nadesłał:

maciej.gut

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl