Branża e-commerce też dostaje prezent na Święta – niczym nie zakłócony rozwój


Branża e-commerce też dostaje prezent na Święta  – niczym nie zakłócony rozwój
2012-12-18
Prawie połowa Polaków robi świąteczne zakupy w sieci. Niestety zakupione w e-sklepach prezenty, często nie docierały na czas. Mamy dobrą informację dla spóźnionych Mikołajów. Będziemy dostarczać przesyłki do samych Świąt - nawet w Wigilię, do 500 Paczkomatów InPost w 160 miastach.

Według szacunków Polacy wydadzą na prezenty świąteczne średnio 1280 zł[1]. W sumie zrobimy zakupy za ponad 7 mld złotych, z czego aż 859 mln w Internecie![2] Już prawie połowa Polaków robi świąteczne zakupy w sieci, to więcej niż w innych krajach Europy[3]. Polacy chętniej korzystają z e-handlu i w konsekwencji z Paczkomatów InPost. Zakupy w Internecie to oszczędność czasu i sposób na uniknięcie długich kolejek oraz dostęp do gigantycznej ilości asortymentu. Branża e-commerce powala także kupić prezenty taniej. Wreszcie, sieć to idealne miejsce dla niezdecydowanych, którzy szukają świątecznych inspiracji. Wszystko to sprawia, że wielu Polaków właśnie w tym okresie decyduje się po raz pierwszy na zakupy w Internecie. To najlepszy okres na promowanie sklepów Internetowych, dlatego Paczkomaty InPost przygotowały akcję „Moc prezentów”, oferując partnerom wsparcie marketingowe i rabaty dla Klientów. Jest o co walczyć, bo szacuje się, że najwięksi gracze w branży e-commerce odnotowują nawet 100% wzrost ilości zamówień. Paczkomaty InPost, w tygodniach bezpośrednio poprzedzających Święta, doręczają średnio trzy razy więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku.

Sondaże pokazujące ilu Polaków robi świąteczne zakupy w Internecie niezmiennie potwierdzają, że już połowa rodaków wybiera e-sklepy zamiast tradycyjnej, stacjonarnej formy handlu. Ten trend będzie stale rósł, szczególnie w dobie kryzysu, gdy szukamy oszczędności. Paczkomaty InPost rozwijają się wraz ze wzrostem całej branży, to właśnie w okresie świątecznym zyskujemy kilkadziesiąt tysięcy nowych Klientów.“ – mówi Jacek Siekierczak, Brand Manager Paczkomatów InPost

 

Spóźniony Mikołaj korzysta z Paczkomatów InPost

 

Niestety w okresie tak nasilonej aktywności w branży e-commerce borykamy się z problemem dotyczącym nie tyle samych sklepów, co z kwestią dostarczenia zakupów. Statystyki firmy InPost pokazują, że są dwie fale zakupów świątecznych. Pierwsza ma miejsce na przełomie listopada i grudnia. Wówczas prezenty kupują zapobiegliwi konsumenci, którzy mają już gotową listę prezentów dla bliskich. Druga fala zwiększonej liczby przesyłek ma miejsce na ok. tydzień przed świętami. Tymczasem w przypadku wielu firm kurierskich lub pocztowych, bezpiecznym i często ostatecznym terminem wysyłki prezentów dającym pewność, że dotrze on przed świętami, jest połowa grudnia. Oznacza to, że cała grupa osób robiących zakupy podczas drugiej fali wzmożonej aktywności, nie otrzyma paczek na czas. Chyba, że skorzystają z opcji dostarczenia prezentów przez Paczkomaty InPost, które dostarczają 98% przesyłek już na następny dzień po nadaniu. Co więcej, będą rozwoziły paczki do samych Świąt, nawet w Wigilię.

Okres poprzedzający święta Bożego Narodzenia, to najbardziej intensywny moment dla branży logistyczno-kurierskiej. Wszystkie paczki muszą trafić na czas do odbiorców, a następnie do ich najbliższych w postaci prezentów. Dzięki stałej kontroli service-level i możliwości śledzenia paczek, reagujemy na bieżąco zażegnując potencjalne ryzyko opóźnień i utrzymujemy stały nieosiągalny dla konkurencji poziom 98% doręczeń w ciągu 24h od nadania. Satysfakcję naszych odbiorców stawiamy na pierwszym miejscu.” – dodaje Jacek Siekierczak, Brand Manager Paczkomatów InPost.

 

Wystarczy więc wybrać jeden spośród 500 Paczkomatów InPost w najbliższej okolicy, a następnie samemu zdecydować kiedy będzie nam najwygodniej odebrać przesyłkę - wracając z pracy, podczas spaceru z psem, czy tankując samochód. Urządzenia są czynne 24h przez 7 dni w tygodniu, samo odebranie paczki zajmuje 17 sekund.

  Dodatkowe informacje o Paczkomatach InPost na:www.paczkomaty.pl



[1] Deloitte, Polacy na Gwiazdkę – praktyczni czy romantyczni? Prezentacja wyników badania świątecznych zwyczajów zakupowych w Polsce i Europie, 2012.

[2] TNS OBOP, Jak Święta, to święta, 2012

[3] Deloitte, Polacy na Gwiazdkę – praktyczni czy romantyczni? Prezentacja wyników badania świątecznych zwyczajów zakupowych w Polsce i Europie, 2012.

Nadesłał:

RC2

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl