COIG rozbudowuje centrum hostingu dla górnictwa z wykorzystaniem technologii Oracle


COIG rozbudowuje centrum hostingu dla górnictwa z wykorzystaniem technologii Oracle
2009-12-02
Unikatowa usługa pełnej obsługi informatycznej w formie outsourcingu dla sektora górnictwa węgla kamiennego.

W ciągu ostatnich kilku lat w sektorze górnictwa węgla kamiennego bardzo upowszechnił się model outsourcingu usług informatycznych. Podstawowe aplikacje biznesowe potrzebne do codziennej pracy kopalń są zainstalowane w bezpiecznych Centrach Przetwarzania Danych (CPD) i udostępniane firmom w modelu hostingu.

Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa S.A. (COIG) prowadzi takie Centrum od 2005 roku, w ostatnim czasie zostało ono poważnie rozbudowane przy zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych pracujących w technologii webowej.

  • Centrum Przetwarzania Danych COIG wzbogaciło się o dwa 16-to procesorowe, zwirtualizowane serwery klasy IBM POWER 6, na których zainstalowano bazę danych Oracle Enterprise Edition wraz z opcjami Partitioning, Tuning i Diagnostic. Technologia ta tworzy platformę dla autorskiego rozwiązania produkcji COIG, który jest zintegrowanym systemem klasy ERP o nazwie SZYK2, posiadającym pełną funkcjonalność niezbędną dla bezpiecznej obsługi organizacji o strukturze wielozakładowej. Centrum pracuje w środowisku AIX 6.1 oraz RedHat Linux Enterprise; w warstwie sprzętowej oprócz serwerów IBM zainstalowana jest macierz oraz biblioteka taśmowa tej firmy.
  • Aby zapewnić całkowicie bezpieczne przetwarzanie danych dla swoich klientów, Centrum COIG posiada podwójne zasilanie energetyczne wsparte agregatem prądotwórczym, zwielokrotnione zasilacze i karty sieciowe w serwerach, redundantny szkielet sieciowy, a w warstwie software'owej zastosowane są klastry niezawodnościowe oraz wirtualizacja serwerów aplikacyjnych i bazodanowych.

Korzyści, jakie oferuje zastosowany przez COIG model hostingu dla swoich użytkowników, to m.in.:

  • wysoka dostępność usług, łatwość wprowadzania zmian i aktualizacji aplikacji;
  • wysoka skalowalność, umożliwiająca jednoczesną pracę kilku tysięcy użytkowników;
  • dostęp do usług informatycznych opartych o technologie światowych liderów;
  • dostęp do specjalistów o najwyższych kwalifikacjach;
  • kompleksowość usługi;
  • znacząco niższe koszty obsługi informatycznej.

Wypowiedź towarzysząca

"Zastosowanie relacyjnego systemu bazy danych Oracle, oprócz zapewnienia wydajności, skalowalności, dostępności i bezpieczeństwa na poziomie zadowalającym najbardziej wymagających użytkowników - pozwoliło również na stworzenie rozbudowanego systemu kontroli uprawnień aplikacyjnych" komentuje Michał Kapuścik, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Sektora Przemysłowego w firmie Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa S.A. "Dzięki temu rozwiązaniu możliwe stało się elastyczne zarządzanie sferą biznesową oraz kontrola dostępu do zasobów i realizowanych procesów z różnych poziomów szczebla zarządzania. Mechanizmy przetwarzania transakcyjnego Oracle pozwoliły scentralizować oraz skonsolidować dotychczasowe środowisko informatyczne".

O Korporacji Oracle

Oracle jest największym na świecie dostawcą oprogramowania biznesowego. Więcej informacji na stronie www.oracle.com

Znaki towarowe

Oracle jest zarejestrowanym znakiem towarowym korporacji Oracle i/lub jej filii.

Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.

Kontakt

Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl