Czego nie ma w CV?
Nawet najstaranniej napisane CV nie przekaże wszystkich informacji na nasz temat. Możemy w nim zawrzeć przebieg ścieżki zawodowej, zdobyte wykształcenie, podać zainteresowania lub cele zawodowe, ale nie wyjaśnimy dlaczego ubiegamy się o daną posadę i czemu jesteśmy idealnym kandydatem.
Dlatego zazwyczaj pracodawcy chcą się dowiedzieć czegoś więcej, prosząc o listy motywacyjne i korzystając z nowoczesnych narzędzi rekrutacyjnych.
Pozyskać najlepszego kandydata
Połowę sukcesu stanowi wyłuskanie z grona aplikujących najbardziej obiecujących osób. Służą temu różne metody (Więcej na: http:/www.talfit.pl/). Kandydaci zapraszani są na rozmowy, rozwiązują testy kompetencyjne, językowe, są poddawani sprawdzianom praktycznym, zarzucani pytaniami, badającymi sposoby ich reagowania w rozmaitych sytuacjach. Dodatkowe działania mają na celu jak najlepsze poznanie danej osoby. Chodzi również o porównanie jej oczekiwań i celów z oczekiwaniami i celami firmy oraz zespołu pracowników. Jeśli obie strony nawiążą nić porozumienia, stwarza to lepsze podłoże do rozwijania dalszej współpracy.
Nie zmarnować talentów
Drugą połową sukcesu jest późniejsze umiejętne zarządzanie zatrudnionym przez firmę personelem. Jeśli uda się skompletować efektywnie działający zespół, pracodawca powinien zrobić wszystko, żeby nie zmarnować tego ludzkiego kapitału. Warto wskazać największe talenty czy liderów grup. Niektóre z przedsiębiorstw systematycznie badają poziom satysfakcji swoich pracowników, zbierają ich opinie, organizują system składania skarg i zażaleń. Sprawne i przyjazne komunikowanie poleceń ze strony kadry kierującej oraz zbieranie informacji zwrotnych od podwładnych to bardzo istotne elementy dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Wszechstronne poznanie pracownika, jego talentów i umiejętności, to zadanie niełatwe. Sporym wyzwaniem jest również stworzenie przyjaznej atmosfery pracy, w której ludzie będą chcieli się rozwijać i współdziałać. Osiągnięcie zadowalających poziomów na obu polach wymaga planowego działania, w którym pomocą mogą służyć wyspecjalizowane firmy.
Nadesłał:
Ewa Zadro
|