Dlaczego e-sklepy z atrakcyjną ofertą nie sprzedają?
Jak wynika z danych PwC, w Polsce działa ponad 12 tys. sklepów internetowych. Część z nich, pomimo atrakcyjnej oferty, notuje słabe wyniki sprzedaży. Przyczyny tego bywają różne, ale czasami powodem jest oszczędzanie na hostingu, co może znacznie spowolnić otwieranie strony. postanow
W 2014 roku wartość polskiego e-handlu osiągnęła poziom 22 mld zł. Sklepy internetowe odwiedzało co miesiąc średnio 13,1 miliona internautów (w 2013 roku – 12,3 mln). Nic dziwnego, że w sieci działa coraz więcej e-sklepów. Z jednej strony oznacza to bogatszą ofertę dla klientów, ale z drugiej – większą konkurencję. W Polsce powstaje dużo sklepów internetowych, ale wiele z nich szybko upada (zaledwie 24% zdołało przetrwać na rynku dłużej, niż 5 lat). Większość z tych przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności (70%), ale 9% jako problem wskazuje funkcjonowanie sklepu od strony technicznej, a 30% z nich chce to poprawić w pierwszej kolejności (źródło: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/10/IABPolska_MinGospod_ehandel_MSP_raport.pdf).
Szybkość ładowania stron
Dobry hosting dla sklepu internetowego to jeden z ważniejszych elementów, który może przyczynić się do sukcesu sprzedaży online. Szybkość ładowania strony ma bardzo istotne znaczenie dla internautów. 47% z nich oczekuje, że strona otworzy się w 2 sekundy lub mniej, a 40% potencjalnych klientów sklepu opuszcza dany serwis, gdy strona otwiera się dłużej niż 3 sekundy. Amerykanie wyliczyli nawet, że każda dodatkowa sekunda w odpowiedzi strony powoduje zmniejszenie konwersji o 7%. Jeśli sektor e-commerce zarabia dziennie 100 tys. dolarów, 1 sekunda opóźnienia może oznaczać stratę w rocznej sprzedaży na kwotę 2,5 mln dolarów (źródło: https://blog.kissmetrics.com/loading-time/). Trudno oczekiwać, żeby przyzwyczajenia polskich internautów były inne. Jeśli sklep posiada atrakcyjną ofertę, a mimo to notuje słabe wyniki sprzedaży, warto sprawdzić, czy strona nie otwiera się zbyt długo i czy przypadkiem nie jest to wina nieodpowiedniego hostingu.
Serwer to podstawa
Przeważnie e-sklepy, które rozpoczynają swoją działalność, wybierają najtańszy hosting o najsłabszych parametrach. Na początek może to wystarczyć, ale potem, gdy sklep się rozrasta, taki hosting przestaje być już odpowiedni i często spowalnia działanie sklepu internetowego. Dlatego właśnie firma Domeny.pl postawiła nie tylko na udostępnienie nowych, lepszych parametrów serwerów wirtualnych, ale także przygotowała 3 opcje hostingu (MyHost, SuperHost, PowerHost), które uwzględniają różne potrzeby właścicieli stron internetowych, w tym także e-sklepów. Dzięki odpowiednio skonstruowanej ofercie, przejście z najtańszej opcji do pakietów oferujących jeszcze lepsze parametry nie wiąże się ze znacznym podwyższeniem wydatków, a do tego można liczyć na wsparcie specjalistów. Oczywiście dla największych sklepów i dla najbardziej wymagających klientów przygotowana jest propozycja serwerów VPS i serwerów dedykowanych.
Bezpieczeństwo i niezawodność
W przypadku e-sklepów ważną kwestią jest bezpieczeństwo, również ze względu na proces płatności. Zaufanie klientów można także zdobyć, stosując szyfrowanie danych za pomocą SSL. Co ciekawe, certyfikaty te można uzyskać za przysłowiową złotówkę, wybierając hosting w Domeny.pl. Nie można jednak zapominać, że dla osiągnięcia sukcesu w e-handlu istotna jest również niezawodność działania serwisu. Dlatego warto współpracować ze sprawdzonymi firmami, jak Domeny.pl (istnieje na rynku od 1997 i była jednym z pionierów w polskiej branży internetowej), które nie tylko zapewnią całodobowe wsparcie techniczne, ale również szybko usuną awarie. Mając tak solidne zabezpieczenie i wsparcie, właścicielom e-sklepów pozostanie już tylko skupić się na realizacji własnych celów biznesowych.