Dynamic World Rally Team
Dynamic Word Rally Team to nowy zespół, który wystartuje w sportowym sezonie 2010, podczas rajdowych mistrzostw świata. Barwy paliw premium LOTOS Dynamic reprezentować będzie, w dwóch pełnych cyklach SWRC i WRC Cup, kierowca Michał Kościuszko i jego pilot Maciek Szczepaniak.
Ich samochód to Ford Fiesta S2000 przygotowany będzie przez M-Sport, a obsługiwanym w trakcie rajdów przez firmę Symtech.
To fantastycznie móc przystąpić do nowego sezonu mając za sobą tak mocny zespół sponsorski i świetne zaplecze techniczne. LOTOS od dawna obecny w sporcie motorowym, teraz postanowił na mnie. Razem rozpoczynamy największy rajdowy projekt w Polsce. Dzięki temu kibice będą mogli oglądać naszą rajdówkę - Forda Fiestę S2000 - pięknie prezentującą się w barwach LOTOS Dynamic. Sezon 2010 będzie dużym wyzwaniem, to nowe auto, nowy zespół i nowa klasa rozgrywek. Te zmiany niewątpliwe działają na mnie bardzo mobilizująco. Wspólnie z Dynamic World Rally Team rozpoczynamy długofalowy projekt, dzięki któremu osiąganie dobrych wyników będzie możliwe sukcesywnie i w zaplanowany sposób. Znam większość swoich rywali w SWRC i rajdy, w których będziemy rywalizować. Jestem przekonany, że stać nas na walkę o wysokie miejsca w każdym rajdzie. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu w Meksyku - powiedział Michał Kościuszko.
- Jestem niezmiernie szczęśliwy, że w rozpoczynającym się sezonie będziemy mogli rywalizować podczas prestiżowych zawodów SWRC i WRC Cup. Starty w barwach Dynamic Word Rally Team przybliżają nas w drodze do zdobycia mistrzostwa świata. Patrząc na listę zgłoszeń zespołów startujących w mistrzostwach możemy mieć pewność, że rywalizacja będzie bardzo zacięta i wyrównana. SWRC i WRC Cup przyciągnęły nazwiska od wielu lat znane na trasach rajdowych. Myślę, że nasza walka przysporzy wielu emocji kibicom oraz dziennikarzom. - dodał Maciej Szczepaniak.
Załoga pojedzie Fordem Fiesta S2000, wybranym przez Michała Kościuszko po serii jazd testowych.
- Zrobiłem autem parę testów i jestem przekonany, że dokonałem najlepszego wyboru. Fiesta S2000 to samochód z bardzo dużym potencjałem. - powiedział Michał.
Zespół Dynamic World Rally Team został oficjalnie zgłoszony do startów w pełnych cyklach SWRC i WRC Cup. Kalendarz startów obejmuje rajdy: Meksyku (05-07 marca), Jordanii (01-03 kwietnia), Portugalii (28-30 maja), Finlandii (29-31 lipca), Niemiec (20-22 sierpnia), Francji (01-03 października) i Wielkiej Brytanii (12-14 listopada).
W Polsce kibice będą mieć okazję zobaczyć zespół Dynamic World Rally Team podczas Rajdu Polski (04-06 czerwca) i grudniowego Rajdu Barbórki.
W sezonie 2010 partnerem głównym zespołu jest marka LOTOS Dynamic, a partnerami wspierającymi firma Ford Motor Poland i Klub Sportowy PROF.
- Wierzę w sukces Dynamic World Rally Team. Zaangażowanie doświadczonego zespołu przygotowującego obiecujący samochód, połączona z talentem takiego zawodnika, jak Michał Kościuszko oraz wsparciem, które zapewnia mu LOTOS, pozwolą zrealizować wyznaczone cele i pokazać się podczas światowych rajdów z jak najlepszej strony - powiedział Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa.
Michał Kościuszko (ur. 20.04.1985 r.) Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maciejem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 tryumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008, a także stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest też dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.
Maciej Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej RSMP: w 2004, 2005 i 2006 roku. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.
Paliwa LOTOS Dynamic dzięki unikalnej recepturze zdecydowanie poprawia dynamikę, czas reakcji i osiągi samochodów, pozwalając na pełne wykorzystanie mocy silnika oraz lepsze przyspieszenie. Dodatkowo zastosowane w tym paliwie komponenty znacznie obniżają tarcia w silniku oraz chronią zbiorniki i instalacje paliwowe przed korodowaniem. W maju 2009 r. spółkę LOTOS Paliwa uhonorowano nagrodą „Europrodukt" za wprowadzenie do sprzedaży paliw Dynamic. Z kolei rok wcześniej Dynamic zdobył m.in. tytuł „Produkt Roku" podczas XV edycji Targów Stacja Paliw 2008 oraz „Top Produkt Pomorza" w plebiscycie zorganizowanym przez redakcję „Dziennika Bałtyckiego". Szczegółowe informacje na temat supernowoczesnych paliw Dynamic oraz specjalnych promocji związanych z ich zakupem znajdą Państwo na stronie http://www.lotosdynamic.pl/ .
Grupa LOTOS jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy LOTOS S.A. i Petrobalticu (prowadzi wydobycie ropy naftowej i gazu spod dna Bałtyku) wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku LOTOS. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec września 2009 wyniosło 4910 osób. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży LOTOS-u po trzech kwartałach 2009 r. osiągnęły wysokość blisko 10,3 mld zł. Zysk z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w tym okresie blisko 660 mln zł, a zysk operacyjny uplasował się na poziomie ok. 340 mln zł. Dzięki efektywnej realizacji Programu „10+" moce przerobowe rafinerii w Gdańsku wzrosną w tym roku do 7-8 mln ton. Udział koncernu w rynku paliw ogółem wzrósł w pierwszym półroczu 2009 do 27,5%. To o blisko 4% więcej niż w pierwszym półroczu 2008. Poprzez spółkę zależną LOTOS Norge koncern obecny jest również na norweskim szelfie kontynentalnym, gdzie prowadzi prace poszukiwawczo-wydobywcze.
Nadesłał:
ap
|