EFL włącza się w społeczną kampanię rozwoju elektromobilności w Polsce
EFL został branżowym partnerem kampanii społeczno-edukacyjnej elektromobilni.pl. Leasingodawca już od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem „zielonej rewolucji” na polskich drogach, a w pandemicznym 2021 roku sfinansował prawie dwa razy więcej samochodów osobowych i dostawczych niż rok wcześniej.
EFL został branżowym partnerem kampanii społeczno-edukacyjnej elektromobilni.pl. Leasingodawca już od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem „zielonej rewolucji” na polskich drogach, a w pandemicznym 2021 roku sfinansował prawie dwa razy więcej samochodów osobowych i dostawczych niż rok wcześniej.
Kampania elektromobilni.pl realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu (KOZK) to pierwsza w Polsce i najbardziej kompleksowa w Europie inicjatywa na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. W tym roku trwa już trzecia edycja akcji, która została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. Wspierają ją także samorządy, organizacje społeczne, izby handlowe i organizacje gospodarcze oraz instytucje naukowe. Patronat nad kampanią objęły także liczne ambasady w Polsce, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraela i Niemiec. W ramach projektu zrealizowano kilkaset różnych działań edukacyjnych oraz promujących zeroemisyjny transport, a na stronie elektromobilni.pl udostępniono wiele narzędzi i kalkulatorów ułatwiających zakup i eksploatację pojazdów elektrycznych.
- Patrząc na polski rynek, dynamiki sprzedaży e-aut prezentują się od kilku lat imponująco, jednak wolumenowo daleko nam jeszcze do krajów zachodniej czy północnej Europy. Większość MŚP wciąż jeździ pod prąd, bo boi się eksperymentów z autami elektrycznymi. Brakuje im prawdziwej wiedzy, czym jest elektromobilność, jakie są możliwości techniczne i finansowe tego systemu, jaka jest wartość́ pojazdu na końcu leasingu. Dlatego takie akcje jak elektromobilni.pl są bardzo potrzebne i chętnie się w nie włączamy. Tym bardziej, że zgodnie z ostatnimi zapowiedziami organów Unii Europejskiej, już od 2035 roku nie wyjedziemy z salonów nowymi autami z tradycyjnymi silnikami spalinowymi – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
- Kampania Elektromobilni.pl jest wiodącym, niezależnym źródłem rzetelnej informacji na temat rozwoju zrównoważonego transportu w Polsce. Wykorzystując nowoczesne i interaktywne narzędzia, kalkulatory oraz inne formy animacji i prezentacji treści, dostarczamy wiedzę niezbędną do budowania świadomości społecznej w obszarze nadchodzących zmian w naszej mobilności. Cieszymy się, że do grona partnerów kampanii dołącza EFL. Mając tak silne wsparcie, jesteśmy przekonani, że nasze działania będą mogły dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. – komentuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
EFL jedzie z prądem
EFL już od wielu lat angażuje się w działania prowadzące do popularyzacji odnawialnych źródeł energii w Polsce. I to zarówno na rynku finansowania elektrycznych samochodów jak i odnawialnych źródeł energii. Tylko w pandemicznym 2021 roku spółka sfinansowała ekoaktywa o wartości ponad 224 mln zł, co przełożyło się na ponad 114% dynamikę rok do roku.
Wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych sfinansowanych przez Grupę EFL w pandemicznym 2021 roku była aż o 69% wyższa niż przed rokiem i wyniosła prawie 61 mln zł. Najczęściej wybieranym przez klientów modelem była Tesla. Duży udział w ekoflocie finansowanej przez Grupę EFL mają pojazdy ciężkie – wartość udzielonego finansowania wyniosła ponad 30 mln, przy ponad 44% wzroście rok do roku.
Mój elektryk z EFL
EFL jest także uczestnikiem programu „Mój elektryk” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć, które polegają na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie – wsparcie zakupu/leasingu pojazdów z napędem elektrycznym lub wodorowym. Dla swoich klientów zainteresowanych zakupem nowych z napędem elektrycznym lub wodorowym leasingodawca przygotował specjalną ofertę leasingu z wysokim wykupem i serwisem.
W przypadku samochodów osobowych do przewozu max. 8 osób o wartości do 225 tys. zł leasingobiorca może liczyć na dotację w wysokości 18 750 zł. A jeśli zadeklaruje, że roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km, dopłata może wzrosnąć do 27 tys. zł. Natomiast instytucje zainteresowane leasingiem pojazdów dostawczych mogą liczyć na dopłatę w wysokości 50 tys. zł (do 20% kosztów kwalifikowanych), a przy zadeklarowanym przebiegu powyżej 20 tys. km rocznie – na 70 tys. zł (do 30% kosztów kwalifikowanych). Do skorzystania ze wsparcia w ramach programy „Mój elektryk” EFL zaprasza przedsiębiorców, rolników indywidualnych, jednostki administracji publicznej, stowarzyszenia i fundacje czy spółdzielnie.
W ramach programu „Mój elektryk” klient EFL wszystkie formalności załatwi w jednym miejscu i czasie z Doradcą EFL, w tym podpisze umowę na dotację z Bankiem Ochrony Środowiska. Nabór wniosków w programie „Mój elektryk” potrwa do końca 2025 roku lub wyczerpania puli środków.
Nadesłał:
maja.lidke@efl.com.pl
|